Heidelberg og Gallus lancerer Label Experts

Heidelberg og Gallus lancerer Label Experts

Den nye vidensportal giver adgang til et væld af informationer om tryk af labels og omfatter en god blanding af tekniske artikler, hvidbøger, tips, gode råd fra eksperter og meget mere

Labels giver produkter deres unikke identitet og påvirker forbugerne, når de shopper og køber ind. Labels står for omkring fem procent af globale printvolumen på ca. 400 milliarder Euro. I dag er det markedet for labels der har det største vækstpotentiale i trykindustrien og det har da også udviklet sig fra et niche-segment til en omfattende industri de seneste årtier.

Dermed er den tilknyttede vidensbase også øget betragteligt, da den går hånd i hånd med denne udvikling. I dag er der tale om viden, som er differentieret på basis af det store udvalg af forskellige trykteknologier, applikationer, substrater og yderligere forbrugsvarer.

I den digitale tidsalder har det også bare været et spørgsmål om tid før brugere, producenter, foreninger, markedsundersøgelsesinstitutter og i det hele taget interessenterne i denne branche, samlede denne viden og gjorde den tilgængelig på en digital platform.

Kendskab til kunder og deres problemer

Det er netop det, som er sket med en ny vidensportal, om alt hvad der rør sig på området for labels. ’label-experts.com’ hedder platformen, der rummer et ekspertforum og som blev startet som et fælles projekt mellem Heidelberger Druckmaschinen AG og dets datterselskab Gallus.

- Heidelbergs styrke ligger i kendskabet til sine kunder og deres problemer. Det er her og ikke ved selve produktet vores fremtidige kundekommunikation begynder, forklarer professor dr. Ulrich Hermann, Chief Digital Officer hos Heidelberg og medlem af den del af ledelsen, som har med livscyklusløsninger at gøre hos trykmaskineproducenten.

- Med den nye platform får vores kunder i trykindustrien adgang til eksklusiv ekspertviden. Kun hvis vi kan bevise for vores kunder, at vi forstår den del af trykindustrien, som handler om tryk af labels, fortsætter de med at stole på os med hensyn til deres beslutninger om nye investeringer.

Fordyb dig i etiketternes verden

I et meget dynamisk miljø ændrer kravene til etiketløsninger sig hurtigere og hurtigere i dag. I tråd med trenden om kundespecifikke løsninger, kræver markedet i stigende grad kortere jobkørsler samt personificerede labels. Differentierede egenskaber bliver vigtigere og vigtigere, og efterspørgslen på just-in-time leverancer og labels med usædvanlige udsmykninger stiger.

For sidstnævntes vedkommende kommer der flere og flere kreative formater til. Labels som ’on-pack-reklame’ leverer reklamemeddelelser i de mindste rum og kan udvides fra en folder til en mini brochure. Særlige effekter produceres ved hjælp af trykfarve, der lyser op i mørke, eller ved brug af varmefølsomt blæk, der er synligt inden for et begrænset temperaturområde. Udbredelsen af varianter er med andre ord næsten uendelig.

Mangfoldigheden af applikationer matches kun af indholdets vidtfavnende karakter på platformen. På platformen møder brugerne både nyhedsbreve, tekniske artikler, de seneste markedsundersøgelser, hvidbøger, tips til deres næste investering og meget mere.

Mangel på uafhængige informationskilder

Gennem opkøbet af Gallus fabrikken i Schweiz er Heidelberg blevet en vigtig spiller på markedet for etiketproduktion. Og også hos Heidelberg i Danmark er der stor tilfredshed med at man bliver en af drivkræfterne i at samle og formidle viden om etiketindustrien.

- Etiketmarkedet er en yderst interessant del af den grafiske branche, idet det er et marked i fortsat vækst, som står midt i vadestedet mellem traditionel flexoproduktion og digital produktion. Vi har konstateret at der en udpræget mangel på uafhængige informationskilder, som kan være til gavn for både etiketkøbere, etiketproducenter samt leverandører til branchen.

- At Heidelberg-Gallus med Label Experts derfor tager initiativ til at skabe en vidensportal som har til formål at formidle information omkring etiketmarkedet i alle afskygninger til alle som måtte være interesserede er derfor utroligt interessant. Indholdet leveres blandt andet af uafhængige organisationer såsom AWA, FINAT, Packconsult, VSKE og mange andre.

Poul Breindal, salgschef i Heidelberg Danmark.

Det siger Poul Breindal, der er salgschef i Heidelberg Danmark. Han kommer da også ind på at man er velkommen til at komme med input, forslag eller kommentarer til indholdet på platformen. Man kan skrive til info@label-experts.com

 

 

 

18/6 2019
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier