Gør teknologien til en værdiskabende faktor i etiket- og emballageindustrien
Interactive panel discussion on release liner recycling at a previous edition of the FINAT Technical Seminar with companies

Gør teknologien til en værdiskabende faktor i etiket- og emballageindustrien

Set to take place from 4-6 March 2020 at the Crowne Plaza Barcelona Fira Center, the Finat Technical Seminar promises to provide participants a deeper understanding into various aspects of label converting technologies along the value chain.

Spread over one and a half day, two plenary and two parallel sessions, 23 expert speakers will share their expertise on an array of topics.

All designed to give an update on the latest status with regards to legislation, materials science, converting technology and innovation.

A large part of the meeting will be dedicated to the future of self-adhesive labelling. What impact will EU legislation and the Circular Economy have on the way self-adhesive labels are produced? What critical issues does the label industry face around food contact regulations, sustainability and recycling? How can we, as an industry, work together to proactively provide solutions to handle release liner or matrix by-products, and provide guidance on best practices in areas like UV curing for food packaging?

For those production or technical managers who have seen that digitalisation is continuously changing the way self-adhesive labels are produced, the session on ‘Technology and Business’ may be an eye-catcher.

Performances, pros and cons of the various printing technologies will be explained in detail and compared with each other. Furthermore, a wider scenario of business models and related ROI programmes will give an insight into the economic consequences of certain technologies.

'Learning never exhausts the mind', according to Leonardo da Vinci. This very idea only should prove an incentive to register for the event and create value for your company. Registration is open till the 14th of February.

For more information and how to register, go to Finat page.

-hawin

 

22/1 2020
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift