Godkendte labels til de hurtige casualkøkkener

Godkendte labels til de hurtige casualkøkkener

UPM Raflatac har opnået globale godkendelser af labelmaterialet OptiCut Direct Thermal (DT) Linerless RL50 på Star Micronics mC-Label3-printere

Omfattende test- og godkendelsesprocesser har bekræftet mC-Label3-printernes høje effektivitet og ydeevne, når de kombineres med OptiCut-labelmaterialer.

Denne synergi giver håndgribelige fordele for hurtigservice- og fast-casualkøkkener samt andre typer af virksomheder i restaurationsbranchen.

- Vi har forpligtet os til at skræddersy vores etiketmaterialer til de miljøer, hvor de skal bruges. Linerless OptiCut RL50, der er designet til fastfood og take-away køkkener i restaurationsbranchen, eliminerer bekymringer i forbindelse med ophobning af klæbemiddel og printerstøv.

Labelmaterialerne er konstrueret til at klæbe sikkert igen efter behov, hvilket forbedrer nøjagtigheden af kundernes bestillinger og strømliner køkkenets drift, siger Marko Tiainen, Global Manager for New and Emerging Technologies hos UPM Raflatac.

- Star Micronics mC-Label3 linerless-printere opfylder ikke kun de skiftende markedskrav til effektiv labelprint i restaurationsbranchen, men understreger også vores engagement i innovation og bæredygtighed.

- Samarbejdet har givet fremragende testresultater, der afslører en problemfri tilpasning og synergi mellem vores mC-Label3-printerteknologi og UPM Raflatac's OptiCut-labelmaterialer.

- Denne tilpasning giver betydelige gevinster i driftseffektivitet og opfylder de specifikke behov hos quick service-restauranter, siger Simon Martin, Director & General Manager, Star Micronics EMEA.

UPM Raflatac's linerless-sortiment er certificeret som et CarbonNeutral-produkt i hele sin livscyklus.

Mens virksomheden fortsætter med at reducere sit CO2-fodaftryk, kompenserer den også for de uundgåelige produktrelaterede drivhusgasemissioner, indtil produktet er udtjent.

Inden for UPM Raflatacs produktsortiment kan kunderne finde et omfattende udvalg af løsninger, der er skræddersyet til alle større linerless labeling-miljøer.

-hawin

28/9 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift