Fuldt indblik i badekåbens tilblivelse

Fuldt indblik i badekåbens tilblivelse

- Scan varen og følg dens rejse fra idé til færdigt produkt. Det er et tilbud fra Netto i en ny kollektion af produkter til hjemmet, hvor kunderne med en QR-kode kan se materialer, produktion og klimapåvirkning

Kurve flettet af søgræs, et badeforhæng af 100% genanvendte materialer og et dynebetræk lavet af ét enkelt materiale, så det let kan bortskaffes og genanvendes.

Det er et udpluk af de produkter, som Nettos kunder kan finde i den nye Nord Harmony-kollektion.

Kollektionen er skabt med et særligt fokus på materialer og gennemsigtighed, der skal gøre det meget lettere for kunderne at følge produkternes rejse fra idé til færdigt produkt.

Et helt livs aftryk
Nord Harmony-kollektionen er en række produkter til hjemmet, der spænder over både pyntepuder og badekåber til kurve og badesvampe.

Og for at gøre det lettere for kunden at aflæse produkternes påvirkning på miljøet, har alle bomuldsprodukterne i Nord Harmony-serien fået foretaget en livscyklusanalyse og CO2e.

Det står for kuldioxidækvivalent og er en standardenhed til at måle og sammenligne den samlede klimapåvirkning fra forskellige drivhusgasser, - ikke kun kuldioxid, og analysen gør det muligt at forstå rejsen fra råmateriale til produkt og videre til brug og bortskaffelse.

Scan og læs videre
Hvis man som kunde er ekstra nysgerrig på de nye produkter, kan man på hvert enkelt produkt i den nye kollektion scanne en QR-kode, der giver adgang til information om alt fra, materialevalg, certificeringer og CO2e-udledning.

- Mange danskere handler i Netto hver dag, og det forpligter os til at finde nye løsninger, der inspirerer vores kunder. Nord Harmony er udviklet i tæt samarbejde med vores leverandør Mørkegaard A/S, som blandt andet har investeret i livscyklusanalyser for at sikre gennemsigtighed og dokumentation, siger Anette Bøgh, der er nonfoodansvarlig hos Netto.

Nord Harmony-produkterne sælges i Nettos butikker over hele landet fra den 30. august og kan i første omgang købes frem til den 3. oktober.

-lipe

1/9 2025
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika
  • Præcis og hurtig eksekvering

    Præcis og hurtig eksekvering

    etiketter-og-maerkning ›Domino Printing Sciences lancerer den nyeste version af Sunrise, den digitale ”front-end- og workflow”-løsning til Dominos digitale etikettrykmaskiner, på Labelexpo Europe
  • Det bedste fra kølediskene på HI-messen

    Det bedste fra kølediskene på HI-messen

    etiketter-og-maerkning ›Flere end 1.000 mejeriprodukter bliver linet op, når den populære 'International Food Contest' byder på udstillinger, konkurrence, innovation og networking på årets udgave af HI-messen. I år kan publikum overvære dommernes finalebedømmelser
  • Heidelberg og Gallus på Labelexpo

    Heidelberg og Gallus på Labelexpo

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberg og Gallus præsenterer et nyt kapitel i deres vision om intelligente netværksforbundne trykmuligheder. To nye digitale løsninger er med på Labelexpo Europe 2025