Fritstående inspektionsløsning med forbedrede funktioner til de runde
V15 Round Line giver producenterne en enkel løsning til den komplekse opgave at inspicere etiketter og kodning på runde produkter

Fritstående inspektionsløsning med forbedrede funktioner til de runde

Mettler-Toledos V15 Round Line kompakte visuel-system fås nu globalt med optimeret softwareintegration der sikrer overholdelse sikkerheds- og mærkningsregler som f.eks. EU’s mærkningsdirektiv

Mærkningsdirektivet (2000/13/EC) kræver, at producenter med meget få undtagelser deklarerer alle ingredienser, der findes i færdigpakkede fødevarer, som sælges i EU.

For at hjælpe med at sikre overholdelse, har V15 Round Line visuel inspektionssystemet en unik konfiguration med seks kameraer og med flydende linseteknologi til automatisk kamerajustering for at
kontrollere etiketter på tværs af et stort udvalg af produkter med rund emballage.

V15 Round Line systemet, som blev udstillet for første gang i USA på Pack Expo 2019, er blevet re-designet til at bruge standard Mettler-Toledo C-Seriens checkvejer-ramme med tre nemme installationsmuligheder: enkelt ramme, fritstående ramme og integreret.

Brugerne får adgang til de visuelle inspektionsmoduler ved hjælp af C-Seriens checkvejer-softwareplatform for at få en velkendt grænseflade til programmering af produktdata og grafiske ID-kontroller.
Tilslutningen til Mettler-Toledos datastyringssoftware ProdX registrerer på sikker vis alle inspektionsaktiviteter for avanceret statistisk sporing og produktionseffektivitet. Dette giver
mulighed for overholdelse og hjælper med at bevise behørig omhu i tilfælde af en produkttilbagekaldelse.

Seks kameraer sikrer komplet 360 grader billede
Den unikke konfiguration af V15 Round Line optimerer inspektion af runde emballager til fødevarer, drikkevarer og kosmetiske produkter. De smarte kameraer genjusterer fokus ved et tryk på en knap, når et nyt job skal opsættes, for at give et 360 grader billede af produktet og derved fremme hurtige og nemme produktopsætninger og udskiftninger.

Andre systemer til runde produkter bruger typisk færre kameraer, som gør billedsammensyning nødvendig, hvilket måske ikke giver et komplet billede. Desuden skal kameraopsætningen for disse andre systemer måske
justeres manuelt under jobskift, hvilket giver mulighed for fejl. Til sammenligning er den automatiske justeringsproces for V15 Round Line både hurtigere og er mindre tilbøjelige til at give fejl.
Producenterne drager fordel af øget produktionstid og bedre brandintegritet, mens de reducerer produktspild og mindsker risikoen for produkttilbagekaldelser.

-Udover at fjerne risikoen for menneskelige fejl gennem manuel justering, har den automatiske justering af de seks smarte kameraer med flydende linser i V15 Round Line vist sig at reducere en fem-minutters
produktopsætningstid ned til blot et minut”, siger Klaus Malscheski, Visuel markedschef for Mettler-Toledo Produktinspektion, og tilføjer:
- I travle produktionsmiljøer, hvor producenter skal håndtere flere og hyppigere produktudskiftninger, vil disse gevinster hurtigt give betydelige produktivitetsfordele.

-lipe

 

19/2 2021
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika