Fremtidens etiketmaterialer sætter kurs mod Labelexpo 

Fremtidens etiketmaterialer sætter kurs mod Labelexpo 

Leverandøren af innovative selvklæbende papir- og filmprodukter, UPM Raflatac, udstiller på Labelexpo Europe 2023, og viser blandt andet eksempler på fremtidens fossilfri etiketløsninger

Labelexpo Europe 2023 finder sted i Bruxelles, Belgien, den 11.-14. september i år. 

UPM Raflatac udstiller. Med sig har virksomheden løsninger, som omfatter produkter og serviceydelser, der er designet til at gøre det muligt for kunder at reducere, genbruge, forny og genanvende.

Besøgende på UPM Raflatac's stand får mulighed for at tale med virksomhedens eksperter og få mere at vide om virksomhedens produkter og serviceydelser.

UPM Raflatac præsenterer blandt andet sine Ocean Action-etiketter, der er fremstillet af plastaffald fra havet, de nye PureCycle-papiretiketter, der kan vaskes af, RAFNXT+-papiretiketter og linerless-etiketter.

Efter virksomhedens nylige opkøb af AMC AG og Intercoat-brandet i 2022 vil besøgende på dette års Labelexpo Europe også kunne udforske Intercoat by UPM Raflatac-produktsortimentet, herunder den fornyede T7-produktportefølje.

Ud over udvalget af etiketteringsløsninger kan gæsterne på standen også se nærmere på flere af UPM Raflatacs tjenester, såsom RafCycle-servicen til genanvendelse af etiketlineraffald og Label Life-servicen til livscyklusvurdering (LCA).

De besøgende kan også deltage i demonstrationer af MyRaflatac-kundeportalen.

MyRaflatac er et værktøj, der er designet til at give UPM Raflatacs kunder mulighed for at træffe forretningsbeslutninger om etiketmaterialer på alle tider af døgnet, alle ugens dage.

-hawin

5/9 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift