Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

På messen Insights-X i Nürnberg præsenterer papir- og filmproducenten, som de første på markedet, sine nye 'sticky notes'-produkter som er fremstillet af og pakket i mere miljøvenlige materialer

UPM Raflatac deltager på messen fra den 11. til den 14. oktober under varemærket Global Notes by UPM Raflatac efter at have overtaget AMC AG og Global Notes-brandet i 2022.

UPM Notes tilbyder et udvalg af forskellige farverige notesblokke fremstillet af FSC™-certificeret papir

For at eliminere brugen af unødvendig plastik er blokkene pakket ind i gennemsigtigt FSC™-certificeret plastfrit papir, hvilket gør emballagen genanvendelig og betydeligt lettere end sammenlignet med traditionelle emballager.

UPM Raflatac er den første på markedet til at tilbyde et innovativt fossilfrit alternativ til emballage til klistersedlerne

Derudover vil virksomheden udstille Nature Notes lavet af genbrugspapir.
Nature Notes-sortimentet består af notesblokke og markører i gule og bløde pastelfarver. Noteblokkene er pakket i papemballage fremstillet af genbrugsmateriale.

-Vi ser frem til at byde besøgende fra hele verden velkommen til vores stand. stand. Vi er begejstrede for at dele vores virksomheds nye perspektiver på aftagelige selvklæbende produkter efter opkøbet sidste år. I takt med at vi
fortsætter med at udvikle vores koncepter for bæredygtighed og cirkulær økonomi, kan vi kan vi tilbyde vores kunder endnu mere bæredygtige og innovative produkter, siger Ville Pollari, Business Director, Global Notes & Print Inform, UPM Raflatac.

Insights-X er den førende internationale messe for papir og kontorartikler, papirvarer kontorartikler, skoletilbehør og tasker i Nürnberg.

-lipe

11/10 2023
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner