Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

På messen Insights-X i Nürnberg præsenterer papir- og filmproducenten, som de første på markedet, sine nye 'sticky notes'-produkter som er fremstillet af og pakket i mere miljøvenlige materialer

UPM Raflatac deltager på messen fra den 11. til den 14. oktober under varemærket Global Notes by UPM Raflatac efter at have overtaget AMC AG og Global Notes-brandet i 2022.

UPM Notes tilbyder et udvalg af forskellige farverige notesblokke fremstillet af FSC™-certificeret papir

For at eliminere brugen af unødvendig plastik er blokkene pakket ind i gennemsigtigt FSC™-certificeret plastfrit papir, hvilket gør emballagen genanvendelig og betydeligt lettere end sammenlignet med traditionelle emballager.

UPM Raflatac er den første på markedet til at tilbyde et innovativt fossilfrit alternativ til emballage til klistersedlerne

Derudover vil virksomheden udstille Nature Notes lavet af genbrugspapir.
Nature Notes-sortimentet består af notesblokke og markører i gule og bløde pastelfarver. Noteblokkene er pakket i papemballage fremstillet af genbrugsmateriale.

-Vi ser frem til at byde besøgende fra hele verden velkommen til vores stand. stand. Vi er begejstrede for at dele vores virksomheds nye perspektiver på aftagelige selvklæbende produkter efter opkøbet sidste år. I takt med at vi
fortsætter med at udvikle vores koncepter for bæredygtighed og cirkulær økonomi, kan vi kan vi tilbyde vores kunder endnu mere bæredygtige og innovative produkter, siger Ville Pollari, Business Director, Global Notes & Print Inform, UPM Raflatac.

Insights-X er den førende internationale messe for papir og kontorartikler, papirvarer kontorartikler, skoletilbehør og tasker i Nürnberg.

-lipe

11/10 2023
  • Foldekarton indtager til Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager til Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messe i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA