Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

Fossilfri post-its fra UPM Raflatac

På messen Insights-X i Nürnberg præsenterer papir- og filmproducenten, som de første på markedet, sine nye 'sticky notes'-produkter som er fremstillet af og pakket i mere miljøvenlige materialer

UPM Raflatac deltager på messen fra den 11. til den 14. oktober under varemærket Global Notes by UPM Raflatac efter at have overtaget AMC AG og Global Notes-brandet i 2022.

UPM Notes tilbyder et udvalg af forskellige farverige notesblokke fremstillet af FSC™-certificeret papir

For at eliminere brugen af unødvendig plastik er blokkene pakket ind i gennemsigtigt FSC™-certificeret plastfrit papir, hvilket gør emballagen genanvendelig og betydeligt lettere end sammenlignet med traditionelle emballager.

UPM Raflatac er den første på markedet til at tilbyde et innovativt fossilfrit alternativ til emballage til klistersedlerne

Derudover vil virksomheden udstille Nature Notes lavet af genbrugspapir.
Nature Notes-sortimentet består af notesblokke og markører i gule og bløde pastelfarver. Noteblokkene er pakket i papemballage fremstillet af genbrugsmateriale.

-Vi ser frem til at byde besøgende fra hele verden velkommen til vores stand. stand. Vi er begejstrede for at dele vores virksomheds nye perspektiver på aftagelige selvklæbende produkter efter opkøbet sidste år. I takt med at vi
fortsætter med at udvikle vores koncepter for bæredygtighed og cirkulær økonomi, kan vi kan vi tilbyde vores kunder endnu mere bæredygtige og innovative produkter, siger Ville Pollari, Business Director, Global Notes & Print Inform, UPM Raflatac.

Insights-X er den førende internationale messe for papir og kontorartikler, papirvarer kontorartikler, skoletilbehør og tasker i Nürnberg.

-lipe

11/10 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift