Etiketterings-robot får førstepladsen i igus Roibot Award

Etiketterings-robot får førstepladsen i igus Roibot Award

LabelMonkey er navnet på den tyske robotløsning, som løb med sejren i 2022-udgaven af prisuddelingen. Med en fejlmargin på O og en afskrivningsperiode på 16-24 måneder, er maskinen ifølge dommerne en både effektiv og økonomisk løsning til at få sat etiketter på paller

Hvert andet år arbejder eksperter fra industrien og den tyske fagpresse sammen med igus GmbH for at hædre de mest økonomiske, kreative og smarte løsninger med ROIBOT prisen.

Konkurrencens fokus er på igus Low Cost Automation løsninger som deltarobotter, kartesiske robotter og ledarmsrobotter.

I den anden årgang af konkurrencen overbeviste opfinderne fra MFG Technik & Service GmbH dommerne med deres LabelMonkey etiketteringsrobot og vandt robotkomponenter til en værdi af 5.000 euro.

Hjertet i systemet er en robolink DP multiakse leddelt robot til 7.700 euro. Robottens to trykmoduler sikrer, at etiketter sikker og pålideligt bliver fastgjort på paller.

-LabelMonkey er en enkel, økonomisk mekanisme for slutbrugeren. Systemet betaler sig selv på kun 16 til 24 måneder, hvilket gør det meget attraktivt for mange logistikfunktioner, lyder dommernes begrundelse.

Ialt 110 robotløsninger fra 20 lande deltog i konkurrencen, hvor andenpladsen gik til et fuldautomatisk beholder system til dyrkning af grøntsager og urter og tredjepladsen til designerne af en tapetseringsenhed.

-lipe

20/1 2023
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift