Etiketter i høj kurs

Etiketter i høj kurs

UPM Raflatac launches new range of specialist label materials to showcase craft beverages at their best  

UPM Raflatac has launched a range of label materials for the fast-growing and highly competitive craft beverage market.

The European range includes textured, colored, and metalized papers, as well as ultra-clear and white film materials, all designed to increase the shelf appeal of craft beverages and offer even greater branding flexibility.

When decorated with embossing for papers or foiling for films, these new products offer a host of new design possibilities. UPM Raflatac also offers specially formulated adhesives that resist whitening during the pasteurization process.

This new portfolio of high quality self-adhesive labels is ideal for all types of craft beverages -beers, ciders, high-end soft drinks, and spirits. The range of material and texture options will help producers to create a label that attracts and intrigues.

Self-adhesive labeling from UPM Raflatac offers a number of advantages over wet-glue labeling, including faster changeovers, less waste, and a cleaner packaging process. Self-adhesive labels are also flexible, allowing varying label sizes, shapes, and designs, especially on short labeling runs.

- We want to help brands tell their story and reflect their craft roots with high performance labels that give a natural, authentic, and distinctive look. Our label materials give producers a graphic canvas that shows their company's commitment to artisanship, says Jay Betton, Business Segment Manager, Wine, Spirits, and Craft Beverages, EMEIA.

-hawin

10/3 2017
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika