Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Termiske etiketter til bl.a. detail- logistikbranchen og coatede etiketter til fødevarer er del af en nye serie fra UPM Raflatac

Den globale leverandør af miljøvenlige etiketter, UPM Raflatac er ifølge virksomheden selv, den første til at sende et sortiment af 100 procent genbrugspapir på markedet.

Det omfatter både helt fenolfri, termiske etiketter produceret af 100 procent genbrugspapirfibre, som fortrinsvist bliver brugt til mærkning i detail- og logistikbranchen og coated papir designet til mærkning af fødevarer.

Det nye sortiment kan bidrage til, at kunderne øger andelen af genbrugsmaterialer i deres emballager, lige som det letter presset på skovene.  Etiketterne er fremstillet af FSC-certificeret træ og har de samme styrker og funktioner som etiketter, der er fremstillet af nye fibre.

Ville Pollari, som er direktør for Business Segment VIP & Prime i UPM Raflatac, siger:

- Behovene for at reducere spild og lette presset på råmaterialer er både tydelige og stigende. En af måderne at opfylde dem, er at bruge genbrugsmaterialer. Med vores sortiment fortsætter vi med at vise vejen til en mere bæredygtig mærkning. Såvel brandownere som miljøet kan få et væld af fordele ved at skifte til de nye etiketter.

-lipe

 

5/11 2021
  • Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    Tre veje til at udfase evighedskemikalierne

    etiketter-og-maerkning ›En national vidensplatform, målrettet støtte til SMV'er og øget gennemsigtighed i værdikæderne kan hjælpe industrien med at PFAS, viser ny rapport fra Teknologisk Institut
  • Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    Første forsøg med RFID-sporing i ferskvarer

    etiketter-og-maerkning ›Avery Dennison og Walmart samarbejder om sensorteknologi, der vil forbedre friskheden, øge driftseffektiviteten og mindske madspildet
  • Labelexpo bliver til LOUPE

    Labelexpo bliver til LOUPE

    etiketter-og-maerkning ›Fra 2026 skifter Labelexpo Global Series navn til LOUPE. Det skal afspejle, at den trykteknologi, der er udviklet til etiketbranchen, nu også revolutionerer inden for bl.a. fleksibel emballage og foldeæsker.
  • Hylder de bedste i branchen

    Hylder de bedste i branchen

    etiketter-og-maerkning ›Der var hæder og ære, da innovation, bæredygtighedstiltag og faglig ekspertise under Labelexpo-messen blev belønnet ved den første uddeling af Labels & Labeling Global Awards inden for etiketter og embllagetryk
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer