Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Termiske etiketter til bl.a. detail- logistikbranchen og coatede etiketter til fødevarer er del af en nye serie fra UPM Raflatac

Den globale leverandør af miljøvenlige etiketter, UPM Raflatac er ifølge virksomheden selv, den første til at sende et sortiment af 100 procent genbrugspapir på markedet.

Det omfatter både helt fenolfri, termiske etiketter produceret af 100 procent genbrugspapirfibre, som fortrinsvist bliver brugt til mærkning i detail- og logistikbranchen og coated papir designet til mærkning af fødevarer.

Det nye sortiment kan bidrage til, at kunderne øger andelen af genbrugsmaterialer i deres emballager, lige som det letter presset på skovene.  Etiketterne er fremstillet af FSC-certificeret træ og har de samme styrker og funktioner som etiketter, der er fremstillet af nye fibre.

Ville Pollari, som er direktør for Business Segment VIP & Prime i UPM Raflatac, siger:

- Behovene for at reducere spild og lette presset på råmaterialer er både tydelige og stigende. En af måderne at opfylde dem, er at bruge genbrugsmaterialer. Med vores sortiment fortsætter vi med at vise vejen til en mere bæredygtig mærkning. Såvel brandownere som miljøet kan få et væld af fordele ved at skifte til de nye etiketter.

-lipe

 

5/11 2021
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika