Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Etiketsortiment af rent genbrugspapir sendt på markedet

Termiske etiketter til bl.a. detail- logistikbranchen og coatede etiketter til fødevarer er del af en nye serie fra UPM Raflatac

Den globale leverandør af miljøvenlige etiketter, UPM Raflatac er ifølge virksomheden selv, den første til at sende et sortiment af 100 procent genbrugspapir på markedet.

Det omfatter både helt fenolfri, termiske etiketter produceret af 100 procent genbrugspapirfibre, som fortrinsvist bliver brugt til mærkning i detail- og logistikbranchen og coated papir designet til mærkning af fødevarer.

Det nye sortiment kan bidrage til, at kunderne øger andelen af genbrugsmaterialer i deres emballager, lige som det letter presset på skovene.  Etiketterne er fremstillet af FSC-certificeret træ og har de samme styrker og funktioner som etiketter, der er fremstillet af nye fibre.

Ville Pollari, som er direktør for Business Segment VIP & Prime i UPM Raflatac, siger:

- Behovene for at reducere spild og lette presset på råmaterialer er både tydelige og stigende. En af måderne at opfylde dem, er at bruge genbrugsmaterialer. Med vores sortiment fortsætter vi med at vise vejen til en mere bæredygtig mærkning. Såvel brandownere som miljøet kan få et væld af fordele ved at skifte til de nye etiketter.

-lipe

 

5/11 2021
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"