Etiflex udvider ejerkredsen

Etiflex udvider ejerkredsen

Etiflex, der leverer etiketter og fleksibel emballage, har udvidet ejerkredsen med fabrikschef Morten Risvig for at understøtte den fortsatte positive udvikling

Morten Risvig har været ansat hos Etiflex siden september 2017. Udvidelsen af ejerkredsen sker for at styrke virksomhedens ledelse og skabe et solidt grundlag for de strategiske tiltag der skal arbejdes med.

- Vi har udvidet ejerkredsen med Morten Risvig, da vi vurderede at Morten har en lang række kompetencer, som matcher særdeles godt med vores strategiplaner, som vi har på Etiflex, blandt andet en mere effektiv produktion, fortæller Martin Ahler, der er administrerende direktør for Etiflex.

Morten Risvig har mange års ledelseserfaring fra etiketbranchen og har derudover tidligere arbejdet med forandringsprocesser i både produktions- og serviceorganisationer. Han er ansat som fabrikschef på Etiflex og arbejder med forretningsudvikling og produktion på både strategisk, taktisk og operationelt niveau, hvorfor det falder ham naturligt at have ’hands on’ i hele produktionsområdet fra indkøb til levering.

Ikke langt fra ide til handling
Etiflex ejes i dag af Martin Ahler, Thomas Pedersen, Brian Sandgaard, Jacob Sørensen og Kimie Wulf – og nu også Morten Risvig, hvilket betyder at ejerkredsen supplerer hinanden godt i forhold til forretningsudvikling, faglig trykerfaring og salg, og med optagelsen af Morten Risvig styrkes ejerkredsen nu yderligere på personaleledelse, procesoptimering og produktionsstyring.

- Efter at jeg hele min karriere har arbejdet i større organisationer, er Etiflex den helt rigtige udfordring for mig, konstaterer Morten Risvig, og uddyber:

- Vi har en aggressiv strategi på mange områder og det rigtige mix af kompetencer til at føre den ud i livet. Hos Etiflex har jeg fået mulighed for at arbejde med alle led i leverancekæden, hvilket er noget af det, der motiverer mig mest. Selvom Etiflex ikke er en stor virksomhed, ønsker vi fortsat vækst, og der er ikke langt fra idé til handling.

Om virksomheden:
Etiflex A/S ligger i Silkeborg Syd og beskæftiger i dag 37 ansatte. Etiflex løser dagligt meget krævende opgaver til bl.a. fødevare- og medicinalindustrien, hvilket stiller store krav til præcision, kvalitet og sikkerhed. Blandt Etiflex’ kunder findes både store og små virksomheder i ind- og udland, og der leveres etiketter og fleksible emballage til hele verden. Etiflex er certificeret efter de internationale standarder FSC, FSSC22000 og ISO9001, og er med 46 års erfaring en af de mest solide og stabile etikettrykkerier i Norden.

-lipe

5/11 2019
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift