Digitale mærkater åbner døre

Digitale mærkater åbner døre

Emballagevirksomheden Stora Enso og og IT virksomheden Atos indgår partnerskab om bæredygtige og automatiserede løsninger, hvor en kunde kan handle i intelligente automater med en app eller et kontokort

Den nye service er baseret på konceptet 'Intelligent Cabinets', RFID-kompatible automater, hvor man hurtigt og nemt kan handle med sin telefon eller med et almindeligt betalingskort.

Med samarbejdet vil Stora Ensos teknologi blive kombineret med Atos erfaring og metodologi om tjenester til kommercialisering af 'New Retail' som en serviceløsning.

Stora Ensos 'New Retail' -løsning kombinerer e-handel med handel i fysiske butikker og bruger bæredygtige RFID-tags til at spore varerne. Mærkaterne er papirbaserede og kan yde en plastfri og genanvendelig løsning til digital godkendelse af emballage.

Det eneste, kunden har brug for for at købe noget fra automaterne, er en betalingsapp eller et betalingskort. Når døren til automaten er lukket, debiteres kunden via appen for de varer, der er taget ud. Ud over denne service er der også en løsning, hvor detailhandleren kan overvåge transaktioner og genopfylde behov.

Bekvemmelighed i moduler
Den nye løsning vil blive videreudviklet ved hjælp af Atos' ditigale detail- og fremstillingstjenester, der er baseret på 'Codex for Retail'. Det er en serie IoT-løsninger i moduler til de detailhandler, som er tilsluttet ordningen, og systemet tilbyder et helt nye sæt digitale muligheder for skalerbarhed, værdiskabelse og implementering

- Detailhandel ønsker bekvemmelighed og effektivitet, vi arbejder med at innovere kombinationen af traditionel og digital detailhandel. Gennem vores samarbejde med Atos går vi ind i det automatiserede detailmarked, hvor vores bæredygtige RFID-teknologi kan bringe kundeoplevelsen ved ubemandede tjenester op på et nyt niveau, siger Martin Ros som er leder af Stora Ensos intelligente emballageenhed.

Og Phillippe Miltin, som er er chef for produktion, detail og transport hos Atos siger:

- For detail- og forbrugerproduktfirmaer er bæredygtighed, produktkontrol og kundeoplevelse i butikker meget vigtig. Ved at kombinere Stora Ensos trackingløsninger med Atos Codex alt-i-en-tjenester, kan vi sammen sikre, at kunderne altid har adgang til netop de værdier.

-lipe

 

 

20/11 2019
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika