Digitale mærkater åbner døre

Digitale mærkater åbner døre

Emballagevirksomheden Stora Enso og og IT virksomheden Atos indgår partnerskab om bæredygtige og automatiserede løsninger, hvor en kunde kan handle i intelligente automater med en app eller et kontokort

Den nye service er baseret på konceptet 'Intelligent Cabinets', RFID-kompatible automater, hvor man hurtigt og nemt kan handle med sin telefon eller med et almindeligt betalingskort.

Med samarbejdet vil Stora Ensos teknologi blive kombineret med Atos erfaring og metodologi om tjenester til kommercialisering af 'New Retail' som en serviceløsning.

Stora Ensos 'New Retail' -løsning kombinerer e-handel med handel i fysiske butikker og bruger bæredygtige RFID-tags til at spore varerne. Mærkaterne er papirbaserede og kan yde en plastfri og genanvendelig løsning til digital godkendelse af emballage.

Det eneste, kunden har brug for for at købe noget fra automaterne, er en betalingsapp eller et betalingskort. Når døren til automaten er lukket, debiteres kunden via appen for de varer, der er taget ud. Ud over denne service er der også en løsning, hvor detailhandleren kan overvåge transaktioner og genopfylde behov.

Bekvemmelighed i moduler
Den nye løsning vil blive videreudviklet ved hjælp af Atos' ditigale detail- og fremstillingstjenester, der er baseret på 'Codex for Retail'. Det er en serie IoT-løsninger i moduler til de detailhandler, som er tilsluttet ordningen, og systemet tilbyder et helt nye sæt digitale muligheder for skalerbarhed, værdiskabelse og implementering

- Detailhandel ønsker bekvemmelighed og effektivitet, vi arbejder med at innovere kombinationen af traditionel og digital detailhandel. Gennem vores samarbejde med Atos går vi ind i det automatiserede detailmarked, hvor vores bæredygtige RFID-teknologi kan bringe kundeoplevelsen ved ubemandede tjenester op på et nyt niveau, siger Martin Ros som er leder af Stora Ensos intelligente emballageenhed.

Og Phillippe Miltin, som er er chef for produktion, detail og transport hos Atos siger:

- For detail- og forbrugerproduktfirmaer er bæredygtighed, produktkontrol og kundeoplevelse i butikker meget vigtig. Ved at kombinere Stora Ensos trackingløsninger med Atos Codex alt-i-en-tjenester, kan vi sammen sikre, at kunderne altid har adgang til netop de værdier.

-lipe

 

 

20/11 2019
  • Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    etiketter-og-maerkning ›Producenten Securikett vil på Fachpack 2025 præsentere nytænkning inden for sikkerhedsmærker med særligt fokus på genanvendelighed, digital sporbarhed og manipulationssikring
  • Nye farver gør det lettere at skelne

    Nye farver gør det lettere at skelne

    etiketter-og-maerkning ›REMA1000 har har givet givet emballagen til kædens egen plejeserie nye farver, som markerer, om indholdet er med eller uden parfume
  • Print selv vaskemærkerne

    Print selv vaskemærkerne

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print-Tech har løsningen, når det handler om at printe de såkaldte carelabels, som bliver syet i beklædning
  • Etiketter klar til kolde afvaskninger

    Etiketter klar til kolde afvaskninger

    etiketter-og-maerkning ›Bedre plastgenanvendelse takket være etiketter med særlige afvaskbare egenskaber har længe været en selvfølge for PET-flasker og -beholdere. Nu tilbyder Herma et certificeret afvaskbart selvklæbende etiketmateriale til emballage fremstillet af HDPE-plast
  • Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messen i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.