Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

I sine bestræbelser på fortsat at være en drivkraft i sin markeds- og forretningstransformation udnævnte Gallus kort før jul Dario Urbinati som ny CEO. Han efterfølger Dr. Frank Schaum, som nu skal lede Heidelbergs Printsegment

Med 17 års erfaring i den grafiske industri og som Gallus’ tidligere Chief Sales & Service Officer, vil Dario Urbinati fortsætte med at drive virksomhedens mission om at gøre Narrow Web-markedet klar til en mere bæredygtig og profitabel fremtid.

Det skal blandt andet ske ved at levere revolutionerende nye teknologier, såsom den nyligt lancerede Gallus One, så man kan indfri målsætningerne.

Dario Urbinati trækker på en betydelig erfaring med at lede labelvirksomheder, efter at have siddet i topstillinger hos førende producenter rundt om i verden.

Urbinati kom til Gallus i 2007, og var i de seneste ni år direktør for Sydøstasien, hvor han både skabte vækst og transformerede virksomheden og dens kultur.

Derefter kom han til OMET China som administrerende direktør for narrow/mid web, før han blev Chief Sales and Marketing Officer for ACTEGA Metal Print. Her medvirkende han til at lancere og derefter kommercialisere dens metalliseringsteknologi.

I en kommentar til sin nye rolle siger Dario Urbinati, at han er beæret over at påtage sig rollen som Gallus CEO.

- Det er en fantastisk virksomhed i vækst, med utroligt dygtige og engagerede mennesker. Med Heidelbergs kraftpotentiale i ryggen, baner det vej for en spændende fremtid. Mens vores nuværende mission er at støtte vores kunders succes på området, er vores bredere ambition at levere dynamiske teknologier og tjenester for at sikre fremtiden for Narrow Web-industrien.

CEO i Heidelberg, Dr. Ludwin Monz, kommenterer også ansættelsen.

- Dario har været ansvarlig for at rette virskomhedens fokus mod en meget klar vision for fremtidens etiketmarked. Det har medført en genstart af forretningerne på vigtige områder ved at øge kundeservice og support, booste salgs- og marketingaktiviteter og meget mere.

- Han har også introduceret et ambitiøst bæredygtighedsprogram med et skelsættende løfte om at gøre vores produkter CO2-neutrale inden udgangen af 2022. Gallus er et vigtigt ben i Heidelberg-gruppens emballageforretning, som tilbyder langsigtet vækstpotentiale og, hvad der er ligeså vigtigt, deler vores engagement  til kvalitet – og vi er glade for at Dario står for denne del af forretningen.

- Jeg vil også gerne takke Dr. Frank Schaum, tidligere administrerende direktør for Gallus Group, for hans fremragende lederskab til dato. Vi er glade for, at han forbliver som formand for Gallus bestyrelse.

Under Urbinatis ledelse bygger virksomheden også et 'Gallus Experience Center' i St. Gallen, Schweiz. Det nye anlæg forventes at åbne i foråret 2023 og er en del af hans vision om at realisere 'fremtidens etiketindustri'.

Den nye facilitet er specielt designet til at støtte samarbejde på tværs af industrien, og invitere kunder, ’brands’ og leverandører fra hele økosystemet til at mødes og dele viden og løsninger og udvikle nye ideer, der kan hjælpe med at løse centrale brancheproblemer og skabe nye muligheder.

-hawin

 

5/1 2023
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift  
  • Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Med åbningen af sit ombyggede supermarked i Kokkedal markerer føtex samtidig fremtiden for hele kæden, hvor måltider, convenience og sundhed skal være i højsædet. Bl.a. vil føtex arbejde for en ny mærkningsordning for fødevares ernæringsværdi
  • Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    etiketter-og-maerkning ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje
  • Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    etiketter-og-maerkning ›At efterligne saftige, røde oksebøffer med plantebaserede ingredienser er ikke længere vejen frem, når man skal udvikle fremtidens fødevarer. Det siger Nordens største fødevareleverandør til Berlingske
  • Ny version af yndet labelsoftware

    Ny version af yndet labelsoftware

    etiketter-og-maerkning ›Codesoft er en af leverandøren Norris Print-Techs mest populære produkter inden for labelsoftware. Version 2024 byder bl.a. på print via Cloud-service, forbedret grafik- og billedhåndtering og enklere brug af netværkslicenser
  • Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac udvider sin termiske linerless-serie med lanceringen af en OptiCut WashOff-løsning. Den er specifikt designet til retur- og genanvendelige plastbeholdere til fødevarer