Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

I sine bestræbelser på fortsat at være en drivkraft i sin markeds- og forretningstransformation udnævnte Gallus kort før jul Dario Urbinati som ny CEO. Han efterfølger Dr. Frank Schaum, som nu skal lede Heidelbergs Printsegment

Med 17 års erfaring i den grafiske industri og som Gallus’ tidligere Chief Sales & Service Officer, vil Dario Urbinati fortsætte med at drive virksomhedens mission om at gøre Narrow Web-markedet klar til en mere bæredygtig og profitabel fremtid.

Det skal blandt andet ske ved at levere revolutionerende nye teknologier, såsom den nyligt lancerede Gallus One, så man kan indfri målsætningerne.

Dario Urbinati trækker på en betydelig erfaring med at lede labelvirksomheder, efter at have siddet i topstillinger hos førende producenter rundt om i verden.

Urbinati kom til Gallus i 2007, og var i de seneste ni år direktør for Sydøstasien, hvor han både skabte vækst og transformerede virksomheden og dens kultur.

Derefter kom han til OMET China som administrerende direktør for narrow/mid web, før han blev Chief Sales and Marketing Officer for ACTEGA Metal Print. Her medvirkende han til at lancere og derefter kommercialisere dens metalliseringsteknologi.

I en kommentar til sin nye rolle siger Dario Urbinati, at han er beæret over at påtage sig rollen som Gallus CEO.

- Det er en fantastisk virksomhed i vækst, med utroligt dygtige og engagerede mennesker. Med Heidelbergs kraftpotentiale i ryggen, baner det vej for en spændende fremtid. Mens vores nuværende mission er at støtte vores kunders succes på området, er vores bredere ambition at levere dynamiske teknologier og tjenester for at sikre fremtiden for Narrow Web-industrien.

CEO i Heidelberg, Dr. Ludwin Monz, kommenterer også ansættelsen.

- Dario har været ansvarlig for at rette virskomhedens fokus mod en meget klar vision for fremtidens etiketmarked. Det har medført en genstart af forretningerne på vigtige områder ved at øge kundeservice og support, booste salgs- og marketingaktiviteter og meget mere.

- Han har også introduceret et ambitiøst bæredygtighedsprogram med et skelsættende løfte om at gøre vores produkter CO2-neutrale inden udgangen af 2022. Gallus er et vigtigt ben i Heidelberg-gruppens emballageforretning, som tilbyder langsigtet vækstpotentiale og, hvad der er ligeså vigtigt, deler vores engagement  til kvalitet – og vi er glade for at Dario står for denne del af forretningen.

- Jeg vil også gerne takke Dr. Frank Schaum, tidligere administrerende direktør for Gallus Group, for hans fremragende lederskab til dato. Vi er glade for, at han forbliver som formand for Gallus bestyrelse.

Under Urbinatis ledelse bygger virksomheden også et 'Gallus Experience Center' i St. Gallen, Schweiz. Det nye anlæg forventes at åbne i foråret 2023 og er en del af hans vision om at realisere 'fremtidens etiketindustri'.

Den nye facilitet er specielt designet til at støtte samarbejde på tværs af industrien, og invitere kunder, ’brands’ og leverandører fra hele økosystemet til at mødes og dele viden og løsninger og udvikle nye ideer, der kan hjælpe med at løse centrale brancheproblemer og skabe nye muligheder.

-hawin

 

5/1 2023
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.