Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

I sine bestræbelser på fortsat at være en drivkraft i sin markeds- og forretningstransformation udnævnte Gallus kort før jul Dario Urbinati som ny CEO. Han efterfølger Dr. Frank Schaum, som nu skal lede Heidelbergs Printsegment

Med 17 års erfaring i den grafiske industri og som Gallus’ tidligere Chief Sales & Service Officer, vil Dario Urbinati fortsætte med at drive virksomhedens mission om at gøre Narrow Web-markedet klar til en mere bæredygtig og profitabel fremtid.

Det skal blandt andet ske ved at levere revolutionerende nye teknologier, såsom den nyligt lancerede Gallus One, så man kan indfri målsætningerne.

Dario Urbinati trækker på en betydelig erfaring med at lede labelvirksomheder, efter at have siddet i topstillinger hos førende producenter rundt om i verden.

Urbinati kom til Gallus i 2007, og var i de seneste ni år direktør for Sydøstasien, hvor han både skabte vækst og transformerede virksomheden og dens kultur.

Derefter kom han til OMET China som administrerende direktør for narrow/mid web, før han blev Chief Sales and Marketing Officer for ACTEGA Metal Print. Her medvirkende han til at lancere og derefter kommercialisere dens metalliseringsteknologi.

I en kommentar til sin nye rolle siger Dario Urbinati, at han er beæret over at påtage sig rollen som Gallus CEO.

- Det er en fantastisk virksomhed i vækst, med utroligt dygtige og engagerede mennesker. Med Heidelbergs kraftpotentiale i ryggen, baner det vej for en spændende fremtid. Mens vores nuværende mission er at støtte vores kunders succes på området, er vores bredere ambition at levere dynamiske teknologier og tjenester for at sikre fremtiden for Narrow Web-industrien.

CEO i Heidelberg, Dr. Ludwin Monz, kommenterer også ansættelsen.

- Dario har været ansvarlig for at rette virskomhedens fokus mod en meget klar vision for fremtidens etiketmarked. Det har medført en genstart af forretningerne på vigtige områder ved at øge kundeservice og support, booste salgs- og marketingaktiviteter og meget mere.

- Han har også introduceret et ambitiøst bæredygtighedsprogram med et skelsættende løfte om at gøre vores produkter CO2-neutrale inden udgangen af 2022. Gallus er et vigtigt ben i Heidelberg-gruppens emballageforretning, som tilbyder langsigtet vækstpotentiale og, hvad der er ligeså vigtigt, deler vores engagement  til kvalitet – og vi er glade for at Dario står for denne del af forretningen.

- Jeg vil også gerne takke Dr. Frank Schaum, tidligere administrerende direktør for Gallus Group, for hans fremragende lederskab til dato. Vi er glade for, at han forbliver som formand for Gallus bestyrelse.

Under Urbinatis ledelse bygger virksomheden også et 'Gallus Experience Center' i St. Gallen, Schweiz. Det nye anlæg forventes at åbne i foråret 2023 og er en del af hans vision om at realisere 'fremtidens etiketindustri'.

Den nye facilitet er specielt designet til at støtte samarbejde på tværs af industrien, og invitere kunder, ’brands’ og leverandører fra hele økosystemet til at mødes og dele viden og løsninger og udvikle nye ideer, der kan hjælpe med at løse centrale brancheproblemer og skabe nye muligheder.

-hawin

 

5/1 2023
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika