Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

Dario Urbinati er ny CEO i Gallus

I sine bestræbelser på fortsat at være en drivkraft i sin markeds- og forretningstransformation udnævnte Gallus kort før jul Dario Urbinati som ny CEO. Han efterfølger Dr. Frank Schaum, som nu skal lede Heidelbergs Printsegment

Med 17 års erfaring i den grafiske industri og som Gallus’ tidligere Chief Sales & Service Officer, vil Dario Urbinati fortsætte med at drive virksomhedens mission om at gøre Narrow Web-markedet klar til en mere bæredygtig og profitabel fremtid.

Det skal blandt andet ske ved at levere revolutionerende nye teknologier, såsom den nyligt lancerede Gallus One, så man kan indfri målsætningerne.

Dario Urbinati trækker på en betydelig erfaring med at lede labelvirksomheder, efter at have siddet i topstillinger hos førende producenter rundt om i verden.

Urbinati kom til Gallus i 2007, og var i de seneste ni år direktør for Sydøstasien, hvor han både skabte vækst og transformerede virksomheden og dens kultur.

Derefter kom han til OMET China som administrerende direktør for narrow/mid web, før han blev Chief Sales and Marketing Officer for ACTEGA Metal Print. Her medvirkende han til at lancere og derefter kommercialisere dens metalliseringsteknologi.

I en kommentar til sin nye rolle siger Dario Urbinati, at han er beæret over at påtage sig rollen som Gallus CEO.

- Det er en fantastisk virksomhed i vækst, med utroligt dygtige og engagerede mennesker. Med Heidelbergs kraftpotentiale i ryggen, baner det vej for en spændende fremtid. Mens vores nuværende mission er at støtte vores kunders succes på området, er vores bredere ambition at levere dynamiske teknologier og tjenester for at sikre fremtiden for Narrow Web-industrien.

CEO i Heidelberg, Dr. Ludwin Monz, kommenterer også ansættelsen.

- Dario har været ansvarlig for at rette virskomhedens fokus mod en meget klar vision for fremtidens etiketmarked. Det har medført en genstart af forretningerne på vigtige områder ved at øge kundeservice og support, booste salgs- og marketingaktiviteter og meget mere.

- Han har også introduceret et ambitiøst bæredygtighedsprogram med et skelsættende løfte om at gøre vores produkter CO2-neutrale inden udgangen af 2022. Gallus er et vigtigt ben i Heidelberg-gruppens emballageforretning, som tilbyder langsigtet vækstpotentiale og, hvad der er ligeså vigtigt, deler vores engagement  til kvalitet – og vi er glade for at Dario står for denne del af forretningen.

- Jeg vil også gerne takke Dr. Frank Schaum, tidligere administrerende direktør for Gallus Group, for hans fremragende lederskab til dato. Vi er glade for, at han forbliver som formand for Gallus bestyrelse.

Under Urbinatis ledelse bygger virksomheden også et 'Gallus Experience Center' i St. Gallen, Schweiz. Det nye anlæg forventes at åbne i foråret 2023 og er en del af hans vision om at realisere 'fremtidens etiketindustri'.

Den nye facilitet er specielt designet til at støtte samarbejde på tværs af industrien, og invitere kunder, ’brands’ og leverandører fra hele økosystemet til at mødes og dele viden og løsninger og udvikle nye ideer, der kan hjælpe med at løse centrale brancheproblemer og skabe nye muligheder.

-hawin

 

5/1 2023
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"