Canon Group styrker vækststrategien med opkøb af Edale

Canon Group styrker vækststrategien med opkøb af Edale

Etiket- og emballageforretningen skal styrkes og der skal skabes flere muligheder for fremtidige udviklinger. Det er formålet med, at Canon Production Printing og Canon Inc. overtager den britiske producent af emballagekonverteringsudstyr, Edale

Med opkøbet intensiverer Canon sin langsigtede strategi med at levere nøglefærdige løsninger til etiket- og emballagesektoren. Overtagelsen vil gøre det muligt for Canon Production Printing at videreudvikle sin LabelStream 4000-produktlinje og levere ekspertise og teknologi til fremtidige produkter.

Virksomheden Edale, som har hovedsæde i Hampshire i Storbritannien, konstruerer og fremstiller Edale print- og konverteringsløsninger i verdensklasse til etiket- og emballageindustrien, herunder digitale og hybridpresser, karton- og etiketproduktionslinjer, flatbed-stansemaskiner og efterbehandlings- og konverteringsudstyr. Virksomheden har en lang historie i flexolabelindustrien og et stærkt ry for sine webtransport- og konverteringsløsninger til digital labelproduktion.

Mick Asada, CEO, Canon Production Printing siger:

-Edale har været leverandør af webtransport, konventionel print og udsmykningsmoduler til vores LabelStream 4000-serie siden 2018. Gennem dette tætte samarbejde har vi stor respekt for Edale-teamets evner og specialistekspertise inden for print og konvertering til etiket- og emballageindustrien. Vi er begejstrede over det enorme potentiale, der vil komme fra et langt tættere samarbejde, og overbeviste om, at det vil bidrage til at realisere Canons ambition om at blive en en stor spiller inden for digital innovation i pakkeindustrien.

Edale vil fortsat være på markedet under eget navn.

-lipe

6/4 2022
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift