Canon Group styrker vækststrategien med opkøb af Edale

Canon Group styrker vækststrategien med opkøb af Edale

Etiket- og emballageforretningen skal styrkes og der skal skabes flere muligheder for fremtidige udviklinger. Det er formålet med, at Canon Production Printing og Canon Inc. overtager den britiske producent af emballagekonverteringsudstyr, Edale

Med opkøbet intensiverer Canon sin langsigtede strategi med at levere nøglefærdige løsninger til etiket- og emballagesektoren. Overtagelsen vil gøre det muligt for Canon Production Printing at videreudvikle sin LabelStream 4000-produktlinje og levere ekspertise og teknologi til fremtidige produkter.

Virksomheden Edale, som har hovedsæde i Hampshire i Storbritannien, konstruerer og fremstiller Edale print- og konverteringsløsninger i verdensklasse til etiket- og emballageindustrien, herunder digitale og hybridpresser, karton- og etiketproduktionslinjer, flatbed-stansemaskiner og efterbehandlings- og konverteringsudstyr. Virksomheden har en lang historie i flexolabelindustrien og et stærkt ry for sine webtransport- og konverteringsløsninger til digital labelproduktion.

Mick Asada, CEO, Canon Production Printing siger:

-Edale har været leverandør af webtransport, konventionel print og udsmykningsmoduler til vores LabelStream 4000-serie siden 2018. Gennem dette tætte samarbejde har vi stor respekt for Edale-teamets evner og specialistekspertise inden for print og konvertering til etiket- og emballageindustrien. Vi er begejstrede over det enorme potentiale, der vil komme fra et langt tættere samarbejde, og overbeviste om, at det vil bidrage til at realisere Canons ambition om at blive en en stor spiller inden for digital innovation i pakkeindustrien.

Edale vil fortsat være på markedet under eget navn.

-lipe

6/4 2022
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner