Brother lancerer labelprintere med to-farvet print

Brother lancerer labelprintere med to-farvet print

De nye QL-800-printere fra Brother kører med en unik termo-labelteknologi, som kan udskrive i både sort og rødt. Praktisk til kontor, lager og i hjemmet

Labelprintere er uundværlige hjælpere i mange virksomheder og hjem, fordi de gør det så nemt at markere og identificere ting med labels. Fra ringbind, chartekker og papkasser til dvd’er, tøj og tasker.

Brother er en af verdens førende leverandører af labelløsninger. Derfor er det næppe overraskende, at årets store nyhed inden for labelprintere kommer fra netop Brother.

Som verdens første kan Brother nu præsentere termo-baserede labelprintere, der kan skrive i to farver. Ikke kun i sort som alle andre, men også i rødt.

Det giver helt nye fleksible og kreative muligheder for brugere af de tre nye Brother labelprintere i QL-800-familien.

Labels med rød skrift kan f.eks. bruges som advarsler, særlig identifikation af personer på navneskilte, markering af vigtige budskaber, fremhævelse af tilbud på skilte eller til praktiske huskesedler.

Tre modeller at vælge imellem

De tre nye Brother-maskiner bruger en helt ny form for termisk papir, der reagerer på varme. Avanceret elektronik og software sørger for, at printerhovedet kan udskrive i både sort og rødt, uden brug af blæk eller toner.

Nyhederne i Brothers QL-800-serie fremtræder i et elegant og moderne design med en overflade i højglans. Printerne kan derfor fint stå fremme på et skrivebord med f.eks. laptops og andet udstyr i moderne finish.

Brother QL-800 er den mindste og billigste af de nye labelprintere. QL-800 har USB-kabel, integreret kniv og software til design af egne labels. Printhastigheden er 148 mm i sekundet eller omkring 92 labels pr. minut.

Brother QL-810W har derudover netkort og AirPrint. Hastigheden er øget til 176 mm i sekundet. Det svarer til ca. 110 almindelige labels i minuttet.

Endelig er der QL-820DW-modellen, som også har Bluetooth og stik til kabelbaserede netværk – ud over Wi-Fi, Apple AirPrint og USB-tilslutning. QL-820W er udstyret med et stort grafisk LCD-display, som gør det lettere at betjene printeren og designe egne labels. Desuden kan Brother QL-820DW fungere helt alene uden at være forbundet til en pc.

Mange anvendelser – kun fantasien sætter grænserne

De tre Brother QL-800-nyheder er meget brugervenlige. De to større modeller kan udstyres med et ekstra Li-ion-batteri (købes separat), så man kan bære labelprinteren med sig. Praktisk, når man f.eks. skal udskrive labels på et stort lager, ude i en butik eller i større kontorer.

De nye unikke udskrifter i sort og/eller rødt giver mange forskellige anvendelsesområder. Både professionelt og hjemme i boligen.

På kontorer kan man nemmere markere fortrolige dokumenter, ”highlighte” vigtige papirer eller designe tydelige advarselsskilte i rødt på døre, kontormaskiner, skabe osv.

Bruges Brothers labelprintere til f.eks. mærkning af fødevarer, kan de to-farvede labels tydeligt advare om allergener, særligt lave priser eller produktets udløbsdato.

I virksomheder og ved konferencer kan to-farvede labels være en stor fordel på navneskilte. Det røde print kan f.eks. markere, at man har adgang til specielle områder osv.

Og i lagerbygninger kan de sorte og røde labels markere pakker og kasser, som f.eks. skal håndteres med særlig forsigtighed.

-hawin

10/2 2017
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"