Brother lancerer labelprintere med to-farvet print

Brother lancerer labelprintere med to-farvet print

De nye QL-800-printere fra Brother kører med en unik termo-labelteknologi, som kan udskrive i både sort og rødt. Praktisk til kontor, lager og i hjemmet

Labelprintere er uundværlige hjælpere i mange virksomheder og hjem, fordi de gør det så nemt at markere og identificere ting med labels. Fra ringbind, chartekker og papkasser til dvd’er, tøj og tasker.

Brother er en af verdens førende leverandører af labelløsninger. Derfor er det næppe overraskende, at årets store nyhed inden for labelprintere kommer fra netop Brother.

Som verdens første kan Brother nu præsentere termo-baserede labelprintere, der kan skrive i to farver. Ikke kun i sort som alle andre, men også i rødt.

Det giver helt nye fleksible og kreative muligheder for brugere af de tre nye Brother labelprintere i QL-800-familien.

Labels med rød skrift kan f.eks. bruges som advarsler, særlig identifikation af personer på navneskilte, markering af vigtige budskaber, fremhævelse af tilbud på skilte eller til praktiske huskesedler.

Tre modeller at vælge imellem

De tre nye Brother-maskiner bruger en helt ny form for termisk papir, der reagerer på varme. Avanceret elektronik og software sørger for, at printerhovedet kan udskrive i både sort og rødt, uden brug af blæk eller toner.

Nyhederne i Brothers QL-800-serie fremtræder i et elegant og moderne design med en overflade i højglans. Printerne kan derfor fint stå fremme på et skrivebord med f.eks. laptops og andet udstyr i moderne finish.

Brother QL-800 er den mindste og billigste af de nye labelprintere. QL-800 har USB-kabel, integreret kniv og software til design af egne labels. Printhastigheden er 148 mm i sekundet eller omkring 92 labels pr. minut.

Brother QL-810W har derudover netkort og AirPrint. Hastigheden er øget til 176 mm i sekundet. Det svarer til ca. 110 almindelige labels i minuttet.

Endelig er der QL-820DW-modellen, som også har Bluetooth og stik til kabelbaserede netværk – ud over Wi-Fi, Apple AirPrint og USB-tilslutning. QL-820W er udstyret med et stort grafisk LCD-display, som gør det lettere at betjene printeren og designe egne labels. Desuden kan Brother QL-820DW fungere helt alene uden at være forbundet til en pc.

Mange anvendelser – kun fantasien sætter grænserne

De tre Brother QL-800-nyheder er meget brugervenlige. De to større modeller kan udstyres med et ekstra Li-ion-batteri (købes separat), så man kan bære labelprinteren med sig. Praktisk, når man f.eks. skal udskrive labels på et stort lager, ude i en butik eller i større kontorer.

De nye unikke udskrifter i sort og/eller rødt giver mange forskellige anvendelsesområder. Både professionelt og hjemme i boligen.

På kontorer kan man nemmere markere fortrolige dokumenter, ”highlighte” vigtige papirer eller designe tydelige advarselsskilte i rødt på døre, kontormaskiner, skabe osv.

Bruges Brothers labelprintere til f.eks. mærkning af fødevarer, kan de to-farvede labels tydeligt advare om allergener, særligt lave priser eller produktets udløbsdato.

I virksomheder og ved konferencer kan to-farvede labels være en stor fordel på navneskilte. Det røde print kan f.eks. markere, at man har adgang til specielle områder osv.

Og i lagerbygninger kan de sorte og røde labels markere pakker og kasser, som f.eks. skal håndteres med særlig forsigtighed.

-hawin

10/2 2017
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika