Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

PulPac, Hébert Group, MCC VErstrate og Pagés Group går sammen om udvikling af en prototype hvor etiketter med billeder og emballage af støbte fibermaterialer kan fremstilles i een og samme proces

Hébert Group ved at sætte produktionen op med PulPac Modula for at forsyne virksomhedens kunder med tørstøbte fiberprodukter. Hébert Group har tidligere været en af de første til at bruge IML - In mould labeling - som nu er en udbredt teknologi til højkvalitets grafiske etiketter på plastikemballage.

Sammen med PulPac, MCC Verstraete og Pagès Group, udvikler Hébert Group nu MFL - Moulded Fiber Labeling -til tørstøbte fiberprodukter og parterne sigter mod at bringe det banebrydende koncept på markedet.

MFL giver ifølge virksomhederne maksimal printkvalitet og præcis udskrivning, og det er let at ændre både grafik og enkeltmateriale emballage.

Det giver tilsammen meget konkurrencedygtige fordele, da emballage forventes at spille en stadig vigtigere rolle rolle i branding og promovering og derfor kræver meget tilpassede og/eller personlige kampagnemuligheder.

De limfrie MFL-etiketter, der bruges til Dry Molded Fiberapplikationer er fiberbaserede og fuldt genanvendelige, hvilket sikrer, atden endelige MFL-emballage er kompatibel med papirgenbrugsstrømmen og biologisk nedbrydeligt. Etiketten er simpelthen'smeltet' sammen med produktet i samme arbejdsgang som emballagen er støbt.

Julien Hébert, direktør for teknisk og salg i Hébert Group siger:
-Vi har en stærk tro på Dry Moulded Fiber som fremtidens løsning til fiberbaseret emballage. Vi har arbejdet med IML i mere end 35 år og har løbende perfektioneret teknologien. Så at kombinere det med Dry Molded Fiber var en selvfølge. De resultater, vi har opnået sammen i laboratoriet, er meget lovende, og vores respektive teams ser frem til at bringe denne game-changer til markedet.

-lipe

18/10 2022
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.