Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

PulPac, Hébert Group, MCC VErstrate og Pagés Group går sammen om udvikling af en prototype hvor etiketter med billeder og emballage af støbte fibermaterialer kan fremstilles i een og samme proces

Hébert Group ved at sætte produktionen op med PulPac Modula for at forsyne virksomhedens kunder med tørstøbte fiberprodukter. Hébert Group har tidligere været en af de første til at bruge IML - In mould labeling - som nu er en udbredt teknologi til højkvalitets grafiske etiketter på plastikemballage.

Sammen med PulPac, MCC Verstraete og Pagès Group, udvikler Hébert Group nu MFL - Moulded Fiber Labeling -til tørstøbte fiberprodukter og parterne sigter mod at bringe det banebrydende koncept på markedet.

MFL giver ifølge virksomhederne maksimal printkvalitet og præcis udskrivning, og det er let at ændre både grafik og enkeltmateriale emballage.

Det giver tilsammen meget konkurrencedygtige fordele, da emballage forventes at spille en stadig vigtigere rolle rolle i branding og promovering og derfor kræver meget tilpassede og/eller personlige kampagnemuligheder.

De limfrie MFL-etiketter, der bruges til Dry Molded Fiberapplikationer er fiberbaserede og fuldt genanvendelige, hvilket sikrer, atden endelige MFL-emballage er kompatibel med papirgenbrugsstrømmen og biologisk nedbrydeligt. Etiketten er simpelthen'smeltet' sammen med produktet i samme arbejdsgang som emballagen er støbt.

Julien Hébert, direktør for teknisk og salg i Hébert Group siger:
-Vi har en stærk tro på Dry Moulded Fiber som fremtidens løsning til fiberbaseret emballage. Vi har arbejdet med IML i mere end 35 år og har løbende perfektioneret teknologien. Så at kombinere det med Dry Molded Fiber var en selvfølge. De resultater, vi har opnået sammen i laboratoriet, er meget lovende, og vores respektive teams ser frem til at bringe denne game-changer til markedet.

-lipe

18/10 2022
  • Print selv vaskemærkerne

    Print selv vaskemærkerne

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print-Tech har løsningen, når det handler om at printe de såkaldte carelabels, som bliver syet i beklædning
  • Etiketter klar til kolde afvaskninger

    Etiketter klar til kolde afvaskninger

    etiketter-og-maerkning ›Bedre plastgenanvendelse takket være etiketter med særlige afvaskbare egenskaber har længe været en selvfølge for PET-flasker og -beholdere. Nu tilbyder Herma et certificeret afvaskbart selvklæbende etiketmateriale til emballage fremstillet af HDPE-plast
  • Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messen i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem