Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

Bredt samarbejde om etiketter i støbt fiberemballage

PulPac, Hébert Group, MCC VErstrate og Pagés Group går sammen om udvikling af en prototype hvor etiketter med billeder og emballage af støbte fibermaterialer kan fremstilles i een og samme proces

Hébert Group ved at sætte produktionen op med PulPac Modula for at forsyne virksomhedens kunder med tørstøbte fiberprodukter. Hébert Group har tidligere været en af de første til at bruge IML - In mould labeling - som nu er en udbredt teknologi til højkvalitets grafiske etiketter på plastikemballage.

Sammen med PulPac, MCC Verstraete og Pagès Group, udvikler Hébert Group nu MFL - Moulded Fiber Labeling -til tørstøbte fiberprodukter og parterne sigter mod at bringe det banebrydende koncept på markedet.

MFL giver ifølge virksomhederne maksimal printkvalitet og præcis udskrivning, og det er let at ændre både grafik og enkeltmateriale emballage.

Det giver tilsammen meget konkurrencedygtige fordele, da emballage forventes at spille en stadig vigtigere rolle rolle i branding og promovering og derfor kræver meget tilpassede og/eller personlige kampagnemuligheder.

De limfrie MFL-etiketter, der bruges til Dry Molded Fiberapplikationer er fiberbaserede og fuldt genanvendelige, hvilket sikrer, atden endelige MFL-emballage er kompatibel med papirgenbrugsstrømmen og biologisk nedbrydeligt. Etiketten er simpelthen'smeltet' sammen med produktet i samme arbejdsgang som emballagen er støbt.

Julien Hébert, direktør for teknisk og salg i Hébert Group siger:
-Vi har en stærk tro på Dry Moulded Fiber som fremtidens løsning til fiberbaseret emballage. Vi har arbejdet med IML i mere end 35 år og har løbende perfektioneret teknologien. Så at kombinere det med Dry Molded Fiber var en selvfølge. De resultater, vi har opnået sammen i laboratoriet, er meget lovende, og vores respektive teams ser frem til at bringe denne game-changer til markedet.

-lipe

18/10 2022
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"