Brancheprofiler bliver messeambassadører

Brancheprofiler bliver messeambassadører

En håndfuld anerkendte ledere i etiket- og emballagetrykindustrien er udnævnt som ambassadører for Labelexpo 2025

Partnerskabet med de nyudnævnte ambassadører skal skal gavne branchen. Det sker ved at ledernes ekspertise og indsigt på områderne for foldeæsker, fleksibel emballage, materialer, bæredygtighed, automatisering og kunstig intelligens, kommer i spil og bliver formidlet under messen i forskellige fora.

Labelexpo, der har en 45-årig historie, bakker dermed endnu en gang op om branchen. Og det er en branche, der i sin  nuværende transformative forandring, er drevet af teknologi, fusioner og opkøb samt bæredygtighedskrav, der alt sammen omformer markedet.

Og her kommer ambassadørerne altså i spil.

Digital og personlig formidling
Som fremtrædende brancheeksperter vil Labelexpo-ambassadørerne dele deres viden på tværs af økosystemet for etiket- og emballagetryk både online via Labelexpos platforme og personligt på Labelexpo Europe 2025.

Og de vil i deres forskellige indlæg fokusere på hver deres specifikke ekspertiseområder og tage udgangspunkt i branchens aktuelle tendenser.

Ambassadørerne dækker flere områder af relevant viden og stærke kompetencer og udgøres af:  

  • Fleksibel emballage: Chris Ellison – administrerende direktør, OPM Labels and Packaging Group.
  • Materialer: Corey Reardon – præsident og ceo, AWA Alexander Watson Associates
  • Bæredygtighed: Marius Tent – grundlægger af ViaPackaging UG og 360 PackMastery
  • Foldbar karton: Will Parker – senior packaging executive
  • Automatisering og AI: Steve Metcalf – grundlægger, ceo og chief AI officer – Imagine AI Live

Brancheprofilerne kommer da også til at spille en fremtrædende rolle på messen i Barcelona, hvor de vil lede dedikerede keynote-sessioner, meet & greet-arrangementer og Q&A-sessioner i The Pulse Arena, som er stedet, der er skræddersyet og designet til uddannelse, netværk, præsentation og indsamling af innovative ideer. 

Bakker op om de nye kaptiler
Hos ambassadørerne er forventingerne til eventen store og glæden over partnerskabet ligeså.

Will Parker, Senior Packaging Executive mener det er et priviligium at blive udnævnt til Labelexpo-ambassadør er et privilegium ligesom der følger et ansvar med. Og når han ser udviklingen i branchen, og på messen, mener han også at foldekarton repræsenterer et nyt og spændende kapitel for de labelkonvertere, der ønsker at udvide produktporteføljen.

- Jeg forventer at se en stigende interesse for hybridteknologi, automatiseringsklare arbejdsgange og kartonklargjorte smalbanesystemer. For mange vil det være messen, hvor diversificering bliver til handling, siger han.

Corey Reardon fra AWA Alexander Watson Associates er også begejstret og beæret over udnævnelsen som ambassadør. Han glæder sig til at være ansigtet udadtil, som bidrager med uafhængig ekspertise for materialesegmentet i værdikæden for mærkning og emballering.

- Jeg ser frem til messen i Barcelona, hvor materialeleverandører fra hele verden samles, og der dermed er en masse af lære om nye materialer, teknologier og om hvordan vi kan sikre vores forsyningskæder fremover.

Chris Ellison fra OPM Labels and Packaging Group er helt på linje i sin glæde over sin rolle i partnerskabet.

- Efter at have arbejdet med tryk i over 40 år brænder jeg for vores branches potentiale for fremtidig vækst og for at fremme samarbejdet med de teknologileverandører, der kan hjælpe konvertere med at gøre det muligt. Jeg ser frem til at bringe mine unikke erfaringer og indsigter ind i denne rolle, siger han.

Og han håber, at  han som en del af fællesskabet kan være med til at inspirere den næste generation og opbygge en arv af innovation og kompetencer.

En pulserende tur i manegen
Pulse Arena, der ligger i hal 7 – stand 7B27 på Fira Barcelona Gran Via, bliver det centrale knudepunkt for læring og innovation.

Og her er der altså fokus på bæredygtighed, med vægt på PPWR (Emballage og Emballageaffaldsordningen), diversificeringsmuligheder for etiketkonvertere inden for fleksibel emballage og foldeæsker samt fremtiden for AI og automatisering i branchen.

Jade Grace, administrerende direktør for Labelexpo Global Series, ser også frem til begivenhederne og kommer ind på messens udvikling og ambassadørernes bidrag til branchen.

- Labelexpo har udviklet sig fra en messe med fokus på trykfølsomme etiketter til en omfattende platform, der dækker hele spektret af emballageprint.

- Vores ambassadører er udtryk for den samarbejdsorienterede forretningsmentalitet, der er opstået på tværs af værdikæden, og bidrager med ekspertise inden for foldeæsker, fleksibel emballage, bæredygtighed og automatisering, der afspejler, hvordan vores branche har udviklet sig til at være med til at drive innovation.

Labelexpo Europe 2025 finder sted på Fira Gran Via i Barcelona fra 16. til 19. september. Messen er vokset med 15 procent i forhold til 2023-udgaven og arrangørerne forventer at byde velkommen til over 650 udstillere.

-hawin

 

5/8 2025
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika