Avondale Foods vælger Zetes

Avondale Foods vælger Zetes

Den nordirske fødevareproducent, Avondale Foods, har investeret i en avanceret løsning til leveringsbekræftelse fra Zetes for at sikre 100 % leveringsnøjagtighed, effektivitet og supply chain-synlighed i realtid

Avondale Foods producerer coleslaw, salter med dressinger, tilbehørssalater, grøntsagstilbehør, supper, saucer og mayonnaise til detail- og fødevarekunder i Storbritannien og Irland. Som leverandør til M&S stod de for nyligt over for at skulle gennemrenovere deres udgående leveringssystemer for at overholde detailhandlens nye krav til større synlighed i indgående logistik.

For Avondale er leveringstiderne meget korte, hvor ordrer typisk modtages klokken seks om morgenen og med leveringsnøjagtighed forlader lageret samme dag. Fart og fuldstændig eliminering af leveringsfejl er altafgørende for deres effektivitet og rettidige serviceengagement.

Tidligere anvendte Avondale RFID som metode til at bekræfte forsendelsesindhold inden transport, men dette var ikke længere velegnet til den øgede hastighed og den nøjagtighed, der nu var nødvendig.

Hurtigere levering med 100 % bevisbaseret nøjagtighed
Efter rådførelse med Zetes, der også har leveret en synlighedsplatform i realtid til M&S’ fødevareleveringsnetværk, valgte Avondale at implementere en automatisk billedbaseret dataindfangningsløsning til processen Advance Shipping Notification (ASN). Med Zetes’ kamerabaserede imageID-teknologi mindskede løsningen kraftigt hele leveringsbekræftelsesprocestiden med 100 % nøjagtighed og ingen menneskelige fejl eller yderligere omkostninger.

Dette opnås ved at indfange en fuld visning af de læssede kasser, hurtig sporing og afkodning af de mange stregkoder samtidig med 100 % nøjagtighed.

Systemet sammenligner øjeblikkeligt stregkodedata med leveringsordrer og giver operatørerne visuel underretning i realtid om enhver uoverensstemmelse og præciserer manglende eller ulæselige mærkater. Digitale billeder gemmes som visuelt bevis.

Ved bekræftelse af at en ordre er korrekt, indfanges ASN-dataene samtidigt i Avondales værtssystem og på M&S-synlighedsplatformen.

John Ferguson, der er ansvarlig for Avondale Foods’ supply chain, udtaler:

- Oprindeligt ville vi løse en udfordring, der gjorde, at vores eksisterende RFID-løsning ikke længere var egnet til formålet. Da vi talte med Zetes blev det hurtigt tydeligt, at ved at implementere deres løsning til leveringsbekræftelse, ZetesMedea, kunne vi ikke alene realisere fuldstændig overensstemmelse med vores kunders opdaterede ASN-krav, vi kunne også drage fordel af øget nøjagtighed via automatiserede processer og større synlighed.

Alain Wirtz, CEO, Zetes, tilføjer:

- Det er en stor glæde for Zetes at arbejde sammen med Avondale Foods og vi e glade for, at ZetesMedea skal bruges til at hjælpe med at forbedre driften på tværs af virksomheden og gør dem i stand til at reagere effektivt på nye markedsudfordringer. Introduktionen af et enkelt system sikrer ikke alene overholdelse i forhold til en nøglekunde, det gør det også muligt at mindske kompleksiteten og opbygge et solidt grundlag for andre potentielle synligheds- og sporbarhedsprojekter i fremtiden.

-hawin

16/1 2019
  • Foldekarton indtager til Labelexpo Europe

    Foldekarton indtager til Labelexpo Europe

    etiketter-og-maerkning ›Fra i år udvider Labelexpo Europe til også at omfatte foldekarton. Andy Thomas-Emans, strategisk direktør hos Informa Markets Labels & Packaging Group, forklarer i en udmelding fra messen, hvordan Labelexpo udvikler sig og hvordan det påvirker messe i Barcelona til september
  • Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    Nyt navn: UPM Adhesive Materials

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatacs forretningsområde og rapporteringssegment skifter navn. Fra den 12. juni 2025 er navnet UPM Adhesive Materials. Det nye navn vil blive brugt fra delårsrapporten for 2. kvartal 2025 og frem
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    etiketter-og-maerkning ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    Etiketproducent efterspurgt som ekspert i tekniske folier

    etiketter-og-maerkning ›Grob-Werke er afhængig af udstansede specialfolier fra S+P Samson, når de opsætter deres højpræcisionsanlæg til produktion af batteri der består af moduler i flere lag.
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA