Avondale Foods vælger Zetes

Avondale Foods vælger Zetes

Den nordirske fødevareproducent, Avondale Foods, har investeret i en avanceret løsning til leveringsbekræftelse fra Zetes for at sikre 100 % leveringsnøjagtighed, effektivitet og supply chain-synlighed i realtid

Avondale Foods producerer coleslaw, salter med dressinger, tilbehørssalater, grøntsagstilbehør, supper, saucer og mayonnaise til detail- og fødevarekunder i Storbritannien og Irland. Som leverandør til M&S stod de for nyligt over for at skulle gennemrenovere deres udgående leveringssystemer for at overholde detailhandlens nye krav til større synlighed i indgående logistik.

For Avondale er leveringstiderne meget korte, hvor ordrer typisk modtages klokken seks om morgenen og med leveringsnøjagtighed forlader lageret samme dag. Fart og fuldstændig eliminering af leveringsfejl er altafgørende for deres effektivitet og rettidige serviceengagement.

Tidligere anvendte Avondale RFID som metode til at bekræfte forsendelsesindhold inden transport, men dette var ikke længere velegnet til den øgede hastighed og den nøjagtighed, der nu var nødvendig.

Hurtigere levering med 100 % bevisbaseret nøjagtighed
Efter rådførelse med Zetes, der også har leveret en synlighedsplatform i realtid til M&S’ fødevareleveringsnetværk, valgte Avondale at implementere en automatisk billedbaseret dataindfangningsløsning til processen Advance Shipping Notification (ASN). Med Zetes’ kamerabaserede imageID-teknologi mindskede løsningen kraftigt hele leveringsbekræftelsesprocestiden med 100 % nøjagtighed og ingen menneskelige fejl eller yderligere omkostninger.

Dette opnås ved at indfange en fuld visning af de læssede kasser, hurtig sporing og afkodning af de mange stregkoder samtidig med 100 % nøjagtighed.

Systemet sammenligner øjeblikkeligt stregkodedata med leveringsordrer og giver operatørerne visuel underretning i realtid om enhver uoverensstemmelse og præciserer manglende eller ulæselige mærkater. Digitale billeder gemmes som visuelt bevis.

Ved bekræftelse af at en ordre er korrekt, indfanges ASN-dataene samtidigt i Avondales værtssystem og på M&S-synlighedsplatformen.

John Ferguson, der er ansvarlig for Avondale Foods’ supply chain, udtaler:

- Oprindeligt ville vi løse en udfordring, der gjorde, at vores eksisterende RFID-løsning ikke længere var egnet til formålet. Da vi talte med Zetes blev det hurtigt tydeligt, at ved at implementere deres løsning til leveringsbekræftelse, ZetesMedea, kunne vi ikke alene realisere fuldstændig overensstemmelse med vores kunders opdaterede ASN-krav, vi kunne også drage fordel af øget nøjagtighed via automatiserede processer og større synlighed.

Alain Wirtz, CEO, Zetes, tilføjer:

- Det er en stor glæde for Zetes at arbejde sammen med Avondale Foods og vi e glade for, at ZetesMedea skal bruges til at hjælpe med at forbedre driften på tværs af virksomheden og gør dem i stand til at reagere effektivt på nye markedsudfordringer. Introduktionen af et enkelt system sikrer ikke alene overholdelse i forhold til en nøglekunde, det gør det også muligt at mindske kompleksiteten og opbygge et solidt grundlag for andre potentielle synligheds- og sporbarhedsprojekter i fremtiden.

-hawin

16/1 2019
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika