Avery og Meto samler salg og distribution

Avery og Meto samler salg og distribution

Ny distribution og salg af Meto-produkter giver Avery et komplet sortiment inden for etikettering, prismærkning og kommunikationsprodukter til detailhandlen, industrien og andet erhverv. Sammenlægningen af de to brands betyder bedre service og større fordele for kunderne

En ændret nordisk distributionsstruktur for Meto produkter betyder, at Avery Nordic har udvidet sit sortiment med Metos velkendte Eagle pris- og datomærkepistoler, Turn-O-Matic kønummersystemer samt den øvrige del af Metos varesortiment.

Avery er producent af produktløsninger indenfor printbare etiketter, papir og visitkort-produkter, og i kombination med Meto-sortimentet råder Avery Nordic nu over markedets stærkeste varemærker indenfor etikettering, prismærkning og kommunikationsprodukter til detailhandlen, erhvervsvirksomheder og industrien.

Meto International GmbH og Avery Nordic er en del af samme modervirksomhed, CCL Label Industries Inc. Det udgør et solidt fundament og åbner mulighed for stordriftsfordele til gavn for virksomhedens kunder, hvor ændringen vil give bedre synergier i ordreekspeditionen, salgsarbejdet, kundeservicen og marketingsupporten. Avery Nordic har hovedkontor i Køge, og dækker salg og markedsføring i de nordiske lande.

Meto opfandt prismærkepistolen

Meto er gået forrest med nye idéer og innovative løsninger til detailsegmentet i årtier, og har udviklet utallige salgsfremmende løsninger, som med tiden er blevet en integreret del af standardløsningerne inden for detailhandelen.

Det var for eksempel Meto, der opfandt den første håndholdte pris- og datomærkeprispistol og etiketten med bølgekant til ubegrænset prismærkning og kodning af varer og enheder

Meto sælger stadig pris- og datomærkepistoler og tilhørende etiketter, men har også produkter til styring af kundeflow med professionelle kønummersystemer, hyldeoptimering (bl.a. elektroniske hyldeskilte), indretning af salgsarealer- og lokaler (bl.a. skilte) og navneskilte til medarbejdere.

Avery er producent af printbare etiketløsninger, uanset om man skal bruge en adresseetiket, en aftagelig etiket, en holdbar stærk etiket, en plomberingsetiket eller noget helt femte.

Det primære produkt er udstansede etiketter på A4-ark til print i laserprinter, farveprinter og inkjet-printer. Etiketterne designes og printes med Avery's gratis online software, hvor man nemt og enkelt kan tilpasse, designe og printe etiketter, visitkort, skilte og navneskilte efter egne ønsker og behov. Sortimentet henvender sig både til erhvervskunder og private kunder.

-hawin

 

30/11 2018
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"