Avery Dennison vil investere over 60 millioner euro  i Europa

Avery Dennison vil investere over 60 millioner euro i Europa

For at imødekomme den stigende efterspørgsel på etiketter og emballagematerialer, vil virksomheden med to nye, bstore investeringer udvide sin produktionskapacitet og forbedre effektiviteten i Europa

I en meddelelse oplyser Avery Dennison, at virksomheden er et år inde i et treårigt langt udvidelsesprojekt til 45 millioner euro på en af sine faciliteter i Champ-sur-Drac, Frankrig. Udvidelsen omfatter fem nye logistiskbygninger, der dækker mere end 8.700 kvadratmeter, et nyt automatiseret lager og en ekstra højhastigheds, state-of-the-art hotmelt-klæbende coater, der er planlagt til at komme online i løbet af 2024.

På sin facilitet i Luxembourg, der er specialiseret i etiketter fremstillet med akrylemulsionsklæbemidler, har virksomheden planlagt et projekt til 15 millioner euro for at redesigne driftsflowet og tilføje en ny emulsionsspecialcoater. Coateren forventes at komme online i løbet af første kvartal af 2023.

-Vores investeringer i Champs-sur-Drac og Luxembourg vil give os mulighed for at imødekomme kundernes efterspørgsel nu og i fremtiden ved at frigøre kapacitet i hele vores europæiske produktionsnetværk, sagde Tim Presto, vicepræsident for forsyningskæden og operationer, EMENA.

Begge udvidelser skal være med til at understrege pålideligheden af vores kundeservice, ved at styrke virksomhedens allerede robuste netværk af produktionsanlæg og distributionscentre i hele Europa. Endelig vil disse udvidelser tage os et skridt tættere på fuldt ud at omfavne Industry 4.0-praksis, der øger effektiviteten, reducerer driftsomkostningerne og frigør vores medarbejdere til at udføre sikrere opgaver af højere værdi, tilføjer Presto.

-lipe

5/5 2022
  • UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    UPM Raflatac integrerer data om miljøaftryk direkte i sine tilbud

    etiketter-og-maerkning ›Etiketspecialisten vil sætte ny standard med produktpassprototyper i tilbud til kunderne. De gennemsigtige miljødata skal gøre det lettere at træffe de rette materialevalg
  • To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    To genvalg og et nyt medlem i GRAKOMs bestyrelse

    etiketter-og-maerkning ›På generalforsamlinger i GRAKOM og GRAKOM Arbejdsgivere tidligere på måneden var der genvalg til næstformand Thomas Søby fra BUCHS og bestyrelsesmedlem Palle Studsgaard Odgaard fra Dystan & Rosenberg. René Milholt fra Jydsk Emblem Fabrik er nyt bestyrelsesmedlem
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner