Avery Dennison vil investere over 60 millioner euro  i Europa

Avery Dennison vil investere over 60 millioner euro i Europa

For at imødekomme den stigende efterspørgsel på etiketter og emballagematerialer, vil virksomheden med to nye, bstore investeringer udvide sin produktionskapacitet og forbedre effektiviteten i Europa

I en meddelelse oplyser Avery Dennison, at virksomheden er et år inde i et treårigt langt udvidelsesprojekt til 45 millioner euro på en af sine faciliteter i Champ-sur-Drac, Frankrig. Udvidelsen omfatter fem nye logistiskbygninger, der dækker mere end 8.700 kvadratmeter, et nyt automatiseret lager og en ekstra højhastigheds, state-of-the-art hotmelt-klæbende coater, der er planlagt til at komme online i løbet af 2024.

På sin facilitet i Luxembourg, der er specialiseret i etiketter fremstillet med akrylemulsionsklæbemidler, har virksomheden planlagt et projekt til 15 millioner euro for at redesigne driftsflowet og tilføje en ny emulsionsspecialcoater. Coateren forventes at komme online i løbet af første kvartal af 2023.

-Vores investeringer i Champs-sur-Drac og Luxembourg vil give os mulighed for at imødekomme kundernes efterspørgsel nu og i fremtiden ved at frigøre kapacitet i hele vores europæiske produktionsnetværk, sagde Tim Presto, vicepræsident for forsyningskæden og operationer, EMENA.

Begge udvidelser skal være med til at understrege pålideligheden af vores kundeservice, ved at styrke virksomhedens allerede robuste netværk af produktionsanlæg og distributionscentre i hele Europa. Endelig vil disse udvidelser tage os et skridt tættere på fuldt ud at omfavne Industry 4.0-praksis, der øger effektiviteten, reducerer driftsomkostningerne og frigør vores medarbejdere til at udføre sikrere opgaver af højere værdi, tilføjer Presto.

-lipe

5/5 2022
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift