Avery Dennison lancerer serie med veganske etiketter

Avery Dennison lancerer serie med veganske etiketter

Med en helt ny portefølje vil leverandøren af etiketeringssystemer nå et helt nyt marked. Produkterne i serien er helt fri for animalske komponenter, lige som alle elementer i porteføljen er fremstillet uden dyreforsøg eller anvendelse af genmodificerede organismer fra dyr

Avery Dennison har for sit initiativ modtaget anerkendelse fra EVE VEGAN, der er en uafhængig organisation skabt af Vegan France, som arbejder for at fremme veganske alternativer i forskellige industrier - herunder mad og medicin.

På lanceringstidspunktet er der seks papir-facestocks, tre klæbemidler og to liners i porteføljen, og de kan mikses og matches efter kundernes behov. Hvert produkt har kvaliteter og præstationsniveauer, der svarer til ikke-veganske alternativer i både konvertering og anvendelse. Og virksomheden har - ud fra et forventet ønske hos slutbrugerne - planer om at udvide sortimentet med nye papirprodukter.

-Veganisme handler om andet end kosten. Det er en filosofi og en livsstil, der er centreret om at undgå udnyttelse af dyr til mad, tøj og alt andet, man kan komme i tanke om. Det strækker sig naturligvis også ind i emballageverdenen, og vi er glade for at hjælpe mærkevareejere med tage deres beslutning om at være 'ondskabs-fri' til nye niveauer ved at anvende disse etiketter, siger Luuk Zonneveld, produktchef hos Avery Dennison.

Etiketterne er velegnede til fødevare-, skønheds-, vin- og spiritusbrancherne, og kan dermed også fungere som et ekstra salgsargument for en række mærkevarer, som også er veganske. Takket være certificeringen kan producenterne fortælle forbrugerne, at hele købet – inklusive emballage – overholder de korrekte værdier.

-Vi er meget stolte over at have modtaget EVE VEGAN®-certificering og betragter det som et stærkt symbol, der lader brandownerne og deres kunder vide, at vi tager vores forpligtelser alvorligt, siger Luuk Zonneveld.

-lipe

8/2 2022
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift