Avery Dennison lancerer ny tjeneste for farmaceutiske etiketter

Avery Dennison lancerer ny tjeneste for farmaceutiske etiketter

AD Procerta er en ny laboratorie- og testfacilitetstjeneste, der skal gøre det lettere for medicinalvirksomheder at undersøge, om et specifikt etiketmateriale er egnet til en given anvendelse i den ofte komplekse og reglementerede branche

Der er mange variabler involveret, når man fremstiller etiketter til farmaceutiske produkter, såsom medicin, som skal udføres og anvendes perfekt af hensyn til patientsikkerheden:

For eksempel forståelse af de mange lovmæssige og regulatoriske krav, og hvordan etiketter vil fungere i specifikke miljøer, for at sikre, at etiketterne er robuste nok til at imødekomme slutbrugerens krav.

Der er utallige faktorer, der skal overvejes, og farmaceutiske emballageingeniører har nu sammen med brandownere fået adgang til en service, der kan forenkle og strømline denne proces.

-Vi identificerede et markedsbehov,som ikke rigtig er opfyldt i øjeblikket. Selvom der er nogle fremragende tredjepartslaboratorier derude, mangler de enten ekspertisen specifikt på selvklæbende etiketter, eller også har de ekstremt lange leveringstider, siger Benoît Jourde, senior manager for nye vækstplatforme i Europa, Avery Dennison.

Det er her, Avery Dennisons mangeårige historie inden for materialevidenskab kombineret med AD Procertas nye, uafhængige og pålidelige tilgang kan vise sig at være værdifuld. Det fremskynder processen, giver faktabaseret information og tilbyder faciliteter, der kan rumme specifikke testmetoder.

Simulering af virkelige forhold på laboratorium
Leiden Bio Science Park i Holland, er hjemsted for AD Procertas avancerede laboratorium, som giver adgang til en bred vifte af testmuligheder.

-På anlægget kan en række forskellige etiketspecifikke tests udføres med vejledning fra et eksperthold for at bestemme, om et etiketmateriale er egnet til en given anvendelse, siger Jos van Noort, chefforsker i globale farmainnovationer, Avery Dennison.

Benoît Jourde forklarer yderligere:
-Vi simulerer virkelige forhold i vores laboratorier og indsnævrer mulighederne for at teste materialer. Det giver kunderne en række valgmuligheder, der alle er blevet grundigt testet i virkelige scenarier, hvilket giver dem mulighed for at sammenligne og sammenligne mulighederne retfærdigt.

Et par store medicinalvirksomheder har testet tjenesten i løbet af de sidste to år med det mål at lancere den i år.

-Efter at have lært af disse pilotkunder, arbejder vi nu med mere end 5 store farmavirksomheder og også nogle få mindre, fortæller Benoit.

-lipe

15/3 2022
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"