August Faller udvikler Multipage-klæbeetiketter uden laminat
Den flersidede etiket er 100 % genindvindelig, og den kan rumme mange oplysninger på meget lidt plads.

August Faller udvikler Multipage-klæbeetiketter uden laminat

August Faller, der er specialist i emballage til lægemiddelindustrien, lancerer en ny flersidet klæbeetiket til lægemidler. Den er fremstillet af papir uden laminat, og den kan således genindvindes 100 %. Den har fuldstændig de samme fordele som de velkendte Multipage-etiketter fra Faller

Bæredygtig emballage vinder indpas i alle brancher, også i lægemiddelindustrien og sundhedssektoren. Derfor har August Faller udviklet en Multipage-klæbeetiket til glas-, plastik-, papir- og papemballage, der ikke er forsynet med den sædvanlige folielaminering.

Etiketten består udelukkende af papir og kan uden problemer genindvindes – den er dermed i høj grad med til at gøre lægemiddelemballage mere miljøvenlig. Den innovative idé blev til virkelighed i Schopfheim i det sydlige Baden på Fallers fabrik, der har specialiseret sig i produktion af etiketter.

Multipage-klæbeetiketterne fra August Faller kan fås i udgaver med to til 32 sider. Det betyder, at lægemiddelvirksomheder kan samle særligt mange oplysninger til læger, apotekere og patienter på meget lidt plads. De er en kombination af etiket og indlægsseddel og kan fås i to varianter: som klæbeetiket i brochureform (booklet) og som foldet etiket (leaflet).

Endvidere kan kunderne vælge mellem mange forskellige udformninger. Etiketterne kan f.eks. udføres som permanent klæbende, som aftagelige eller genlukkelige, og de kan udføres med perforeringer, sider der kan rives ud samt diverse åbningsvarianter. Hvis det ønskes, forsyner Faller dem også med punktskrift (blindeskrift) og et serienummer i henhold til direktiv 2011/62/EU.

-hawin

9/8 2019
  • LabelExpo Europa satte rekorder

    LabelExpo Europa satte rekorder

    etiketter-og-maerkning ›Årets messe, som for første gang blev afholdt i Barcelona, blev den største i sin 45-årige historie målt på både areal og besøgende
  • Papiretiketter med film-look

    Papiretiketter med film-look

    etiketter-og-maerkning ›Med et nyt, gennemsigtigt, selvklæbende materiale fra Herma, kan genanvendelige forseglingsetiketter få et halvgennemsigtigt udseende og muliggøre genanvendelse
  • Aftagelige etiketter til transportemballage

    Aftagelige etiketter til transportemballage

    etiketter-og-maerkning ›UPM Adhesive Materials har på den netop afholdte Labelexpo 2025 lanceret en ny løsning med til den øgede brug af genanvendelige emballager
  •  Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    Hidtil største kampagne for Coop-varemærket

    etiketter-og-maerkning ›- Det kræver lidt mere at være vare i Coop. Det er titlen på koncernens hidtil mest omfattende kampagne for Coop-varemærket, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier, og har været først med flere miljøvenlige initiativer
  • Nyt formandskab styrker netværk

    Nyt formandskab styrker netværk

    etiketter-og-maerkning ›Ny ledelse af Netværk for Miljømærket indkøb skal gøre netværket til en endnu stærkere drivkraft for grønnere indkøb i private virksomheder
  •  Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    Herma og Xeikon demonstrerer termo-teknologi

    etiketter-og-maerkning ›På Labelexpo i denne uge viser virksomhederne på en fælles stand en produktion af termiske etiketter, der er trykt på Xeikon LX3000 digital etikettrykkemaskine ved hjælp af HERMAtherm top
  • Snart er det tid - Labelexpotid

    Snart er det tid - Labelexpotid

    etiketter-og-maerkning ›Årets udgave af Labelexpo markerer at udstillingen for første gang kombinerer og omfatter alle aspekter af etiketproduktion og udsmykning af ydre emballage
  • Ny vicepræsident i Avery Dennison

    Ny vicepræsident i Avery Dennison

    etiketter-og-maerkning ›Mariana Rodriguez til ny vicepræsident og general manager for Materials Group i Europa, Mellemøsten og Nordafrika