August Faller udvikler Multipage-klæbeetiketter uden laminat
Den flersidede etiket er 100 % genindvindelig, og den kan rumme mange oplysninger på meget lidt plads.

August Faller udvikler Multipage-klæbeetiketter uden laminat

August Faller, der er specialist i emballage til lægemiddelindustrien, lancerer en ny flersidet klæbeetiket til lægemidler. Den er fremstillet af papir uden laminat, og den kan således genindvindes 100 %. Den har fuldstændig de samme fordele som de velkendte Multipage-etiketter fra Faller

Bæredygtig emballage vinder indpas i alle brancher, også i lægemiddelindustrien og sundhedssektoren. Derfor har August Faller udviklet en Multipage-klæbeetiket til glas-, plastik-, papir- og papemballage, der ikke er forsynet med den sædvanlige folielaminering.

Etiketten består udelukkende af papir og kan uden problemer genindvindes – den er dermed i høj grad med til at gøre lægemiddelemballage mere miljøvenlig. Den innovative idé blev til virkelighed i Schopfheim i det sydlige Baden på Fallers fabrik, der har specialiseret sig i produktion af etiketter.

Multipage-klæbeetiketterne fra August Faller kan fås i udgaver med to til 32 sider. Det betyder, at lægemiddelvirksomheder kan samle særligt mange oplysninger til læger, apotekere og patienter på meget lidt plads. De er en kombination af etiket og indlægsseddel og kan fås i to varianter: som klæbeetiket i brochureform (booklet) og som foldet etiket (leaflet).

Endvidere kan kunderne vælge mellem mange forskellige udformninger. Etiketterne kan f.eks. udføres som permanent klæbende, som aftagelige eller genlukkelige, og de kan udføres med perforeringer, sider der kan rives ud samt diverse åbningsvarianter. Hvis det ønskes, forsyner Faller dem også med punktskrift (blindeskrift) og et serienummer i henhold til direktiv 2011/62/EU.

-hawin

9/8 2019
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"
  • Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    Forskningscenter skal finde konkrete løsninger på PFAS forureningen

    etiketter-og-maerkning ›Med 45 millioner kroner fra den nationale handlingsplan bliver en række forskere fra danske universiteter samlet for at forsøge at løse problemerne med de over 10.000 forskellige, skadelige flourholdige stoffer, som populært kaldes Evighedskemikalier
  • Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    Svanemærket strammer kravene til kosmetik og plejeprodukter – og til emballagen

    etiketter-og-maerkning ›Mange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke, når de vælger plejeprodukter. Og hele 35 % af danskerne ønsker flere miljømærkede plejeprodukter. Nu strammer Svanemærket kravene, hvilket kun forventes at gøre det officielle nordiske miljømærke endnu mere populært blandt forbrugerne
  • Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    Post Nord leverer gratis breve til julemanden

    etiketter-og-maerkning ›Frem til den 18. december tilbyder koncernen igen i år børn i hele landet at hente en frankeret kuvert til et brev til julemanden og at få svar retur - helt gratis. Desuden får en heldig vinder et ønske opfyldt
  • Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    Omfavn digitaliseringen og styrk labelproduktionen

    etiketter-og-maerkning ›BOBSTs marketingdirektør, for “Narrow-Mid Web Printing & Converting”, Patrick Graber, giver sit bud på, hvordan labelkonvertere takler de udfordringer, som præger markedet for labelproduktion. - Omfavn digitalisering, automatisering og ”connectivity” lyder den basale opskrift