Capri-Sonne og supermarkedskæden EDEKA støtter forskningsprojekt om indkøbsvaner og marketingmekanismer sammen med Phillips" /> Capri-Sonne og supermarkedskæden EDEKA støtter forskningsprojekt om indkøbsvaner og marketingmekanismer sammen med Phillips Universitet Marburg.

" />
Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Capri-Sonne og supermarkedskæden EDEKA støtter forskningsprojekt om indkøbsvaner og marketingmekanismer sammen med Phillips Universitet Marburg.

- Jeg erkender blankt, at halvdelen af mit reklamebudget er penge ud ad vinduet. Jeg ved bare ikke, hvilken halvdel, skulle bilkongen Henry Ford efter sigende have udtalt engang. Havde han været marketingansvarlig i dag, ville han nok have fået en del problemer på halsen med sådan en udtalelse. Handelsbranchen og producenterne overlader ikke længere vigtige beslutninger til mavefornemmelsen, i dag hedder devisen:  kalkuleret succes og sikker return of investment.

- Hvilken kampagneplacering øger salget af et givent produkt mest muligt? og hvordan opnår man den højest mulige return of investment ude i butikkerne? – er nogle af de hyppigst stillede spørgsmål blandt mærkvareproducenterne. Nu tilbyder tyske STI Group at besvare spørgsmålene med det nye shopper research-koncept, ROI LIGHTTM

Sammen med Phillips Universitet Marburg har point of sale-eksperter i Tyskland udviklet en videnskabeligt funderet prætest, der er blevet testet og valideret i handlen af Capri-Sonne og 13 EDEKA-supermarkeder.

I modsætning til eksisterende onlineprogrammer, som kan måle popularitet og salgspotentiale i en Point of Sale-kampagne, sammenligner ROI LightTM forskningsresultaterne med målgruppens faktiske indkøbsadfærd ude i butikkerne, og gør dermed resultaterne særligt sikre og overbevisende.

Udviklet videnskabeligt men testet i praksis

ROI LightTM er blevet til i samarbejde mellem STI Group og Felix Horstmann, der har en professionsgrad i marketing og er lektor ved Phillips Universitet Marburg. Ved hjælp af denne metode kan mærkevareproducenterne teste forskellige designvarianter af deres POS-præsentation på forhånd, og dermed gøre kampagnes succesberegning til tungen på vægtskålen.

Modellen er optimeret til at bedømme to til tre display-varianter per anvendelse. ROI LightTM kan også anvendes i internationale sammenhænge, og gør det muligt at sammenligne indkøbspræferencer i forskellige lande. ROI LightTM kan også fortælle noget om, hvordan et display vil blive opfattet i relation til øvrige kampagneplaceringer eller konkurrerende displays.

ROI LightTM overbeviser Capri-Sonne og EDEKA

De ansvarlige medarbejdere hos Capri-Sonne er meget imponerede over resultaterne fra ROI LightTM forskningsprojektet, som styrker virksomhedens rådgivning til detailbranchen.

Detailbranchen glæder sig til gengæld over de forbedrede salgstal, som et ROI LightTM optimeret display kan generere.

- Testen ude i supermarkederne har overbevist mig. ROI LightTM-testet displays vil blive tildelt en bedre placering i butikken end displays med ukendt afsætningseffekt", siger Falk W. Paschmann, butikchef hos EDEKA Paschmann GmbH & Co. KG.

 

 

8/9 2016
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret