Nedtælling til emballagefest i Stockholm
Over 20 lande er repræsenteret på Easyfairs, hvor tre nye messeområder lanceres på det nordiske marked
Alt forventes udsolgt, når emballagemessen Easyfairs den 5.og 6. oktober flytter ind på Kistamässan i StockholmLanceringen af de - for det nordiske marked - helt nye messer; Label & Print, Luxury Packaging og Packaging Innovations, som holder Empack med selskab i oktober, er gået over forventning.
Modtagelsen har været positiv, også i udlandet. Af de ca. 200 udstillere, der rykker ind i messehallerne, kommer næsten 50 fra andre lande end Sverige, og over 20 lande er repræsenteret.
Stjernedesignere på scenen
Der er også et internationalt seminarprogram af en kaliber, der aldrig før er set i Norden. Verdensberømte designere fra USA, Japan og Holland deler messens to scener med nogle af Nordens mest kendte profiler inden for emballagebranchen.
For at tilgodese udenlandske besøgendes behov er det i år også muligt at drage fordel af et af messens tre forskellige pakketilbud for at få et nemt og omkostningseffektivt besøg på messen.
- Vi ser meget frem til den 5. og 6. oktober, og vi er meget glade for, at vi i år kan byde på endnu flere nyheder og et mere internationalt mødested end nogensinde før, siger Jennie Heidenfors, Projektchef for Easyfairs emballagemesser i Norden.
Uddrag af seminarprogrammet:
Fumi Sasada, formand for Japans Package Design Association (JPDA) og formand for rådet for Japans Design Association
Nancy Janes (Storbritannien), WW Graphics Business Development Director, Hewlett-Packard
DUS Architects (Holland),eksperter inden for 3D-print
Ronald Lewerissa (Holland), Creative Director på FLEX/the INNOVATIONLAB, som arbejder med emballageinnovation for kunder som AKZO Nobel, Unilever, Albert Heijn, Philips, SAB
Debbie Millman (USA), forfatter, underviser, udvikler af varemærkestrategi og vært i podcasten Design Matters. Hun er Chief Marketing Officer hos Sterling Brands, hvor hun har arbejdet med over 200 af verdens største varemærker, blandt andet rebrandingen af Burger King og merchandise-varer for Star Wars.
Karim Rashid (USA), en af de mest produktive formgivere i sin generation. Han har vundet over 300 priser og arbejder i over 40 lande. Hans prisbelønnede design omfatter emballage for blandt andet Method, Paris Baguette, Kenzo og Hugo Boss.
Leland Maschmeyer (USA), Executive Creative Director og grundlægger af Collins, et varemærke- og designbureau i New York og San Francisco. Han har i sit arbejde vundet en hel del priser, og hans portefølje indeholder blandt andet en global opfriskning af varemærkerne Spotify, Aldo og Vitamin Water, udformningen af Microsoft Stores og emballagedesign for Target og eos.