Over 20 lande er repræsenteret på Easyfairs, hvor tre nye messeområder lanceres på det nordiske marked

" /> Over 20 lande er repræsenteret på Easyfairs, hvor tre nye messeområder lanceres på det nordiske marked

" />
Nedtælling til emballagefest i Stockholm
Amerikaneren Debbie Millman, til dagligt marketingschef i Sterling Brands, har arbejdet med over 200 af verdens største varemærker. Til oktober gæster hun Easyfairs i Stockholm

Nedtælling til emballagefest i Stockholm

Over 20 lande er repræsenteret på Easyfairs, hvor tre nye messeområder lanceres på det nordiske marked

Alt forventes udsolgt, når emballagemessen Easyfairs den 5.og 6. oktober flytter ind på Kistamässan i Stockholm

Lanceringen af de - for det nordiske marked -  helt nye messer; Label & Print, Luxury Packaging og Packaging Innovations, som holder Empack med selskab i oktober, er gået over forventning.

Modtagelsen har været positiv, også i udlandet. Af de ca. 200 udstillere, der rykker ind i messehallerne, kommer næsten 50 fra andre lande end Sverige, og over 20 lande er repræsenteret.

Stjernedesignere på scenen

Der er også et internationalt seminarprogram af en kaliber, der aldrig før er set i Norden. Verdensberømte designere fra USA, Japan og Holland deler messens to scener med nogle af Nordens mest kendte profiler inden for emballagebranchen.

For at tilgodese udenlandske besøgendes behov er det i år også muligt at drage fordel af et af messens tre forskellige pakketilbud for at få et nemt og omkostningseffektivt besøg på messen.

- Vi ser meget frem til den 5. og 6. oktober, og vi er meget glade for, at vi i år kan byde på endnu flere nyheder og et mere internationalt mødested end nogensinde før, siger Jennie Heidenfors, Projektchef for Easyfairs emballagemesser i Norden.

Uddrag af seminarprogrammet:

Fumi Sasada, formand for Japans Package Design Association (JPDA) og formand for rådet for Japans Design Association

Nancy Janes (Storbritannien), WW Graphics Business Development Director, Hewlett-Packard

DUS Architects (Holland),eksperter inden for 3D-print

Ronald Lewerissa (Holland), Creative Director på FLEX/the INNOVATIONLAB, som arbejder med emballageinnovation for kunder som AKZO Nobel, Unilever, Albert Heijn, Philips, SAB

Debbie Millman (USA), forfatter, underviser, udvikler af varemærkestrategi og vært i podcasten Design Matters. Hun er Chief Marketing Officer hos Sterling Brands, hvor hun har arbejdet med over 200 af verdens største varemærker, blandt andet rebrandingen af Burger King og merchandise-varer for Star Wars.

Karim Rashid (USA), en af de mest produktive formgivere i sin generation. Han har vundet over 300 priser og arbejder i over 40 lande. Hans prisbelønnede design omfatter emballage for blandt andet Method, Paris Baguette, Kenzo og Hugo Boss.

Leland Maschmeyer (USA), Executive Creative Director og grundlægger af Collins, et varemærke- og designbureau i New York og San Francisco. Han har i sit arbejde vundet en hel del priser, og hans portefølje indeholder blandt andet en global opfriskning af varemærkerne Spotify, Aldo og Vitamin Water, udformningen af Microsoft Stores og emballagedesign for Target og eos.

 

1/9 2016
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret