Få styr på persondata

Få styr på persondata

Den 31. august afholder Plastindustrien et gå-hjem-møde om Persondataforordningen sammen med sin samarbejdspartner Azets

Persondataforordningen træder i kraft 25. maj 2018 og stiller nye krav til, hvordan virksomhederne håndterer personfølsomme oplysninger.

Virksomheder er i dag i kontakt med mange forskellige mennesker – medarbejdere, jobsøgende, kunder, leverandører osv. Det betyder, at man – måske uden at tænke nærmere over det – løbende indsamler og gemmer en masse oplysninger.

Med persondataforordningen bliver der stillet en række krav til, hvordan disse oplysninger håndteres og opbevares. Her kan det for eksempel være en god ide, at virksomhederne implementerer et moderne system, som kan opbevare deres data og på enklere vis bidrage til, at reglerne i Persondataforordningen bliver overholdt.

- Persondataforordningen træder først i kraft den 25. maj 2018, men derfor kan det godt betale sig allerede nu at tjekke, hvorvidt man som virksomhed har 100% styr på sin omgang med persondata – f.eks. medarbejderkontrakter og informationer på kunder. Såfremt man ikke har helt styr på reglerne, så kan det i værste fald udløse store bøder. Det er årsagen til, at vi som brancheforening ønsker at klæde de danske plastvirksomheder bedst muligt på, hvilket vi bl.a. gør med gå-hjem-arrangementet den 31. august, siger Lars Friis Farsøe, kommunikationsrådgiver i Plastindustrien.

Arrangementet foregår hos HBN-Teknik i Ringsted fra kl. 14-18. Her vil tre af Plastindustriens samarbejdspartnere holde oplæg om forordningen – og blandt andet give nogle konkrete anvisninger til, hvordan virksomhederne i praksis kan omstille sig til de nye krav. Det bliver afsluttet med networking og rundvisning hos HBN-Teknik.

Program:

14.00 – 14.30: Registrering og velkomst v. Plastindustrien

14.30 – 15.30: Persondataforordningen – hvad er ret og hvad er vrang? v. Karina Lind Bertelsen, Advodan

Karina Lind Bertelsen er advokat og partner i Advodan Glostrup og har mange års erfaring i at rådgive mindre og mellemstore virksomheder om erhvervsjuridiske forhold i forbindelse med eksempelvis indgåelse af kontrakter, selskabskonstruktioner, køb og salg af virksomheder, markedsføringsrettigheder og persondataloven.

15.30 – 15.45: Kaffepause

15.45 – 16.30: Persondataforordningen – hvordan gribes opgaven an internt? v. Ann Langballe Madsen, Azets

Ann Langballe Madsen er Relationship Manager i Azets . Ud over den professionelle tilgang til netværk og relationer, har Ann i mange år beskæftiget sig med HR – herunder organisation og kommunikation – både som HR manager og HR direktør. Azets er Nordens førende leverandør af services inden for regnskab, løn og HR samt løn- og HR-systemer, og som sådan er persondata – og det at forholde sig til persondata – en stor del af vores hverdag.

16.30 – 17.15: Persondataforordningen og IT-sikkerhed v. Thomas Wong, Ezenta

Hvorfor mister virksomheder persondata? Her ser man på nogle af de typiske årsager, samt en række cases. Ezenta kommer med en række gode råd omkring IT sikkerheden, som kan være med til at sikre at din virksomhed ikke bliver det næste offer.

17.15 – 18.00: Networking og rundvisning på virksomheden v. Henrik Stordal, HBN-Teknik

Tilmelding:

Det er gratis at tilmelde sig arrangementet, og det sker via formularen på Plastindustriens hjemmeside.

 

Tilmelding til gå-hjem-møde

 

 

 

8/8 2017