DS Smith sætter spot på butikskæderne

DS Smith sætter spot på butikskæderne

DS Smith Display tror på de fysiske butikker, og vil under navnet 'Retail', tilbyde skræddersyede løsninger til in-store markedsføring , bl.a. skiltning, belysning, digitale skærme med mere

De fysiske butikker er i skarp konkurrence med forbrugernes digitale shoppevaner, men hos DS Smith Display tror de på fremtiden i den fysiske butik.

Ifølge Sales Director Casper Herold hos DS Smith Display er den største udfordring for butikkerne at give deres kunder en god oplevelse, når de kommer i butikken - både i forhold til stemningen og rammerne i butikken men også i forhold til noget så banalt som at kunne finde de varer, man som kunde er på udkig efter. Og netop denne oplevelse mener Casper Herold, at DS Smith kan hjælpe med at forbedre.

- Vi lever af at synliggøre produkter og brands i detailhandlen via emballager, displays og POS-løsninger, så det er oplagt at overføre nogle af de samme principper til butikskæderne, siger han.

Strategisk samarbejdspartner
Traditionelt har displayvirksomhedens forretning primært bestået af at hjælpe FMCG-producenterne med at promovere deres varer i butikkerne. Samarbejdet med butikskæderne er dog ikke nyt for virksomheden. DS Smith Packaging, som DS Smith Display er en del af, har et tæt strategisk samarbejde med en række forskellige butikskæder, og har en stor viden omkring trends og krav i detailhandlen.

- I dag kan vi tilbyde butikskæderne en lang række produkter og serviceydelser, der alle direkte eller indirekte er med til at øge salget i butikkerne, forklarer Casper Herold, og tilføjer:

 - Vi har længe arbejdet hen imod at kunne tilbyde os som en strategisk samarbejdspartner for butikskæderne, og det er glædeligt, at vi nu er klar både organisatorisk og kompetencemæssigt.

-lipe

6/6 2018
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret