Arla Unika åbner de digitale døre til ostebutikken
Nu åbner Arla Unika de digitale døre til ostebutikken. Her kan osteconnaisseurs klikke gourmet-ostene direkte til døren og samtidig få viden og inspiration til osteserveringen
Onlinebutikken er Arlas første bud på online-salg direkte til forbrugerne, og ambitionen for Arla Unika er at levere sublime osteoplevelser online som offline, og uanset hvor I landet kunderne befinder sig.
Ambitionerne for Arla Unikas digitale oste-univers er ligeså store, som de er for gourmet-ostene og butikkerne i Klostergade i Aarhus og i Torvehallerne i København. Det handler om sublime osteoplevelser, og derfor vil man på arlaunika.dk møde ostene i deres rette element:
- Med åbningen af vores nye, lille onlinebutik for Arla Unika forsøger vi at tage gourmetoplevelsen skridtet videre ved at integrere oplevelsen online som offline. Onlinebutikken er tænkt som en afspejling af vores fysiske butikker, hvor vi forsøger at formidle viden, inspiration og rådgivning om affinage, temperering, servering og udskæring, fortæller Alex Racoveanu, premium director hos Arla.
Ostene på arlaunika.dk er omhyggeligt matchet med forskellige drikkevarer og garniture. Man finder bl.a. søde frugtvine fra Cold Hand Winery, belgisk pale ale fra Mikkeller, kaffe fra The Coffee Collective og Arla Unikas egen umamibombe af en Tomatmarmelade udviklet af topkok Rasmus Leck Fischer.
Gastronomi i nye digitale rammer
Arla Unikas online ostebutik er Arlas første bud på online-salg direkte til kunderne. Unika er valgt som frontløber i kraft af rollen som Arlas mest eksperimenterende oste-brand:
- Arla Unika er eksperimenterende mejeri – det ligger i grundkernen, at vi tester nye ting af og løfter mejeri til nye højder på flere parametre. Også derfor er det oplagt, at vi bruger Arla Unika som frontløber på et online gastronomisk univers og her bliver klogere på både rammerne for formidling af kundskab og inspiration – og det direkte møde med forbrugerne gennem digitale kanaler.
Åbningen af de digitale døre til Arla Unika-butikken handler både om at digitalisere det videns- og innovationsbaserede Unika-univers og om at gøre det muligt for lidt flere osteconnaisseurs at få glæde af ostene – noget, som har været efterspurgt over en længere periode:
- Onlinebutikken skal ses som en forlængelse af Arla Unikas fysiske butikker til de kunder, der ikke bor tæt på butikkerne i Aarhus og København. Vi vil bruge en masse energi på at lykkes med at bringe fortællingen om håndværket og den vejledning, der skal til, så man får det optimale ud af oste i verdensklasse, helt hjem i køkkenerne uden at kunne se kunderne direkte i øjnene. Vores butikspersonale er dog aldrig længere væk end en opringning i tilfælde af, at man har brug for lidt mere vejledning eller svar på spørgsmål, fortæller Alex Racoveanu.
-hawin