Arla Unika åbner de digitale døre til ostebutikken

Arla Unika åbner de digitale døre til ostebutikken

Nu åbner Arla Unika de digitale døre til ostebutikken. Her kan osteconnaisseurs klikke gourmet-ostene direkte til døren og samtidig få viden og inspiration til osteserveringen

Onlinebutikken er Arlas første bud på online-salg direkte til forbrugerne, og ambitionen for Arla Unika er at levere sublime osteoplevelser online som offline, og uanset hvor I landet kunderne befinder sig.

Ambitionerne for Arla Unikas digitale oste-univers er ligeså store, som de er for gourmet-ostene og butikkerne i Klostergade i Aarhus og i Torvehallerne i København. Det handler om sublime osteoplevelser, og derfor vil man på arlaunika.dk møde ostene i deres rette element:

- Med åbningen af vores nye, lille onlinebutik for Arla Unika forsøger vi at tage gourmetoplevelsen skridtet videre ved at integrere oplevelsen online som offline. Onlinebutikken er tænkt som en afspejling af vores fysiske butikker, hvor vi forsøger at formidle viden, inspiration og rådgivning om affinage, temperering, servering og udskæring, fortæller Alex Racoveanu, premium director hos Arla.

Ostene på arlaunika.dk er omhyggeligt matchet med forskellige drikkevarer og garniture. Man finder bl.a. søde frugtvine fra Cold Hand Winery, belgisk pale ale fra Mikkeller, kaffe fra The Coffee Collective og Arla Unikas egen umamibombe af en Tomatmarmelade udviklet af topkok Rasmus Leck Fischer.

Gastronomi i nye digitale rammer

Arla Unikas online ostebutik er Arlas første bud på online-salg direkte til kunderne. Unika er valgt som frontløber i kraft af rollen som Arlas mest eksperimenterende oste-brand:

- Arla Unika er eksperimenterende mejeri – det ligger i grundkernen, at vi tester nye ting af og løfter mejeri til nye højder på flere parametre. Også derfor er det oplagt, at vi bruger Arla Unika som frontløber på et online gastronomisk univers og her bliver klogere på både rammerne for formidling af kundskab og inspiration – og det direkte møde med forbrugerne gennem digitale kanaler.

Åbningen af de digitale døre til Arla Unika-butikken handler både om at digitalisere det videns- og innovationsbaserede Unika-univers og om at gøre det muligt for lidt flere osteconnaisseurs at få glæde af ostene – noget, som har været efterspurgt over en længere periode:

- Onlinebutikken skal ses som en forlængelse af Arla Unikas fysiske butikker til de kunder, der ikke bor tæt på butikkerne i Aarhus og København. Vi vil bruge en masse energi på at lykkes med at bringe fortællingen om håndværket og den vejledning, der skal til, så man får det optimale ud af oste i verdensklasse, helt hjem i køkkenerne uden at kunne se kunderne direkte i øjnene. Vores butikspersonale er dog aldrig længere væk end en opringning i tilfælde af, at man har brug for lidt mere vejledning eller svar på spørgsmål, fortæller Alex Racoveanu.

-hawin

7/12 2016
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret