Ja-tak til 'grimme' grøntsager

Ja-tak til 'grimme' grøntsager

Flere og flere frasorterede madvarer og “grimme” grøntsager og andre ukurante madvarer finder vej til butikkernes hylder i stedet for at gå til spilde i fødevareproduktionen. En ny undersøgelse fra Kantar Gallup for forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad, som lanceres i forbindelse med bevægelsens 13 års fødselsdag, viser, at op mod halvdelen af danskerne er tilbøjelige til at købe disse frasorterede produkter i supermarkedet

Værdikædernes data baner vejen for mere bæredygtige fødevarer

Værdikædernes data baner vejen for mere bæredygtige fødevarer

Teknologisk Institut vil med resultatkontrakten Bæredygtige fødevarer nytænke værdikæderne i fødevareproduktion for at bidrage til at nå målet med klimaneutral fødevareproduktion

Nye kombinationssystemer reducerer nedetid

Nye kombinationssystemer reducerer nedetid

De nye kombinationssystemer CM33 Washdown og CM35 Washdown fra Mettler Toledo er særligt designet til at imødekomme behovene hos producenter, der arbejder i hårde produktionsmiljøer, hvor der er brug for både metaldetektion og kontrolvejning

Svensk verdensnyhed i Schurs lommeformat

Svensk verdensnyhed i Schurs lommeformat

LEWA of Sweden lancerer nu en slags 'sund snus', som kan erstatte energidrikke og tyggegummi. Nyheden er pakket i SchurStar zipperposer til at tage med på farten

  • Alle flasker fra Aqua d’Or er nu 100% genbrugsplast

    Alle flasker fra Aqua d’Or er nu 100% genbrugsplast

    Plast ›Aqua d’Or fra Fasterholt sætter igen nye miljøstandarder for læskedrikke i Danmark. I gennemsnit består to-tredjedel af flaskerne på danske butikshylder af ny plast. Men fra maj er alle Aqua d’Or-flasker lavet af ren genbrugsplast
  • Skæve ruller ryger på middagsbordet

    Skæve ruller ryger på middagsbordet

    Fødevareemballage ›REMA 1000 introducerer nu i et nyt samarbejde med Daloon og forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad frasorterede "skæve" mini forårsruller med grøntsager. Op mod 30 tons forventes at blive reddet årligt
  • Salgsrekord stiller krav til fremtidens økologi

    Salgsrekord stiller krav til fremtidens økologi

    Fødevareemballage ›Når tre ud af fire danskere køber økologi hver uge, og væksten for økologiske fødevarer slog alle rekorder i 2020, stiller det krav til økologien i fremtiden. Forbrugerne har store forventninger til, at økologien stiller endnu skarpere på klima, biodiversitet og dyrevelfærd. Og de økologiske producenter er parate.
  • Arla ØKO-mælk får Hjertemærkets højeste kvalitetsstempel

    Arla ØKO-mælk får Hjertemærkets højeste kvalitetsstempel

    Mærkning ›Nu får al frisk mælk i Arla ØKO-serien tre dyrevelfærdshjerter på kartonen. Det betyder, at en række af Arlas danske økologiske landmænd lever op til det højeste niveau af dyrevelfærd i Fødevarestyrelsens mærkningsordning, Hjertemærket.
  • Hi-udstillerne ser frem til det personlige møde

    Hi-udstillerne ser frem til det personlige møde

    Fødevareemballage ›Coronakrisen har i høj grad hæmmet mulighederne for kundekontakt. Derfor glæder udstillerne på hi Tech & Industry Scandinavia sig til at til at møde kunderne personligt, når messen åbner i MCH Messecenter Herning 5.-7. oktober
  • Orkla i samarbejde med Frode Laursen

    Orkla i samarbejde med Frode Laursen

    Fødevareemballage ›Orkla indgår aftale med logistikvirksomheden Frode Laursen og sikrer sig en moderne distribution og opbevaring af kiks og kager. Det nye lager opføres i Mälardalen, som er centrum for dagligvarehandelen i Sverige og en optimal geografisk placering for oplagring og distribution til svenske kunder
  • De udvalgte og de fravalgte i nye brands

    De udvalgte og de fravalgte i nye brands

    Fødevareemballage ›Kvalitetsgrøntsager fra Alfred Pedersen & Søn kommer fremover til at fylde endnu mere i Salling Groups butikker. På samme tid lanceres et helt nyt brand, der rummer de helt perfekte grøntsager - og et andet, unikt brand med fokus på reduktion af madspild, med skæve og deforme tomater, agurker og peberfrugter
  •  Populært madspildskoncept sætter nye rekorder

    Populært madspildskoncept sætter nye rekorder

    Fødevareemballage ›Folkekirkens Nødhjælps Wefood-butikker, som bekæmper madspild ved at sælge overskudsvarer som traditionelle supermarkeder ofte kasserer, klarer sig bedre end nogensinde. I årets første tre måneder har butikkerne solgt 117 tons varer. Det svarer til, at alle på Sjælland kan få en Astronaut-is - og så er der endda nok til at dele med langelænderne
  • Løgismose når vigtig milepæl i omstilling til mere bæredygtige produkter

    Løgismose når vigtig milepæl i omstilling til mere bæredygtige produkter

    Fødevareemballage ›Al Løgismoses mælk har nu smidt plastskruelåget og modtaget en ISCC-mærkning for mere bæredygtig emballage. Samtidig har Løgismose opnået de tre statslige dyrevelfærdshjerter som supplement til flere års mærkning med ’Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse’
  • Form og forretningssucces hænger sammen

    Form og forretningssucces hænger sammen

    Fødevareemballage ›En anden form og en ny flot dekoration giver både blikfang og optimeret logistik for oliven fra italienske Kata Food. Firmaet har succes med den firkantede SuperCube spand fra Berry Superfos
  • Strategiske opkøb styrker leverandør af fryseteknologiske løsninger

    Strategiske opkøb styrker leverandør af fryseteknologiske løsninger

    Fødevareemballage ›Den danskfunderede leverandør af pladefryseteknologiske løsninger, DSI Freezing Solutions, skaber med opkøb af Cryogenic Equipment and Services NV (CES) og Dantech Freezing Systems (Dantech) en ny global spiller med et af branchens bredeste produktprogrammer inden for industriel frysning, køling og varmebehandling af fødevarer
  • Leverpostej hittede på hjemmekontoret

    Leverpostej hittede på hjemmekontoret

    Fødevareemballage ›Den danske fødevarevirksomhed Stryhns Gruppen kommer ud af 2020 med et årsresultat på 77,5 millioner kroner, og rundede samtidig for første gang en omsætning på mere end 1 milliard kroner. Fremtiden byder blandt andet på optimerede emballager til virksomhedens produkter
  • Oste med 'skæv vægt' gør op med perfektionismen

    Oste med 'skæv vægt' gør op med perfektionismen

    Fødevareemballage ›Madspildskampen er også et opgør mod det perfekte. Them Andelsmejeri lancerer nu i samarbejde med forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad og udvalgte REMA 1000-butikker en række madspildsoste med ukurante vægtmål. Initiativet er det første af sin slags i Danmark
  • Restaurant Flammen i partnerskab med Reitan Distribution

    Restaurant Flammen i partnerskab med Reitan Distribution

    Fødevareemballage ›Med 16 restauranter og en plan om yderligere 12 nye restauranter, tager Flammen endnu et skridt for at skærpe sit koncept. Til efteråret starter kæden et partnerskab med Reitan Distribution, som fremover skal levere alle råvarer til restauranterne. Sortimentet bliver udviklet specifikt til Flammen i samarbejde med kæden selv
  • Amerikansk overtagelse af svenske AR Packaging

    Amerikansk overtagelse af svenske AR Packaging

    Fødevareemballage ›Graphic Packaging Holding Company har købt Europas næststørste producent af fiberbaseret forbrugeremballage for omkring 1,45 miliarder dollars
  • Stora Enso og Pulpex samarbejder om fiberbaserede flasker

    Stora Enso og Pulpex samarbejder om fiberbaserede flasker

    Fødevareemballage ›De to virksomheder vil industrialisere produktionen af det miljøvenlige alternativ til PET-plast og glas. Samarbejdet drager fordel af Stora Ensos teknologi inden for støbt fiber og evnen til at konvertere slutprodukter i industriel skala
  • Thermo King køler K Groups fuldt el-drevne dagligvareleverancer i Finland

    Thermo King køler K Groups fuldt el-drevne dagligvareleverancer i Finland

    Fødevareemballage ›Den elektriske Thermo King E-200-enhed og den el-drevne MAN eTGE-varevogn er blevet testet med succes af K Groups butikker i hele Finland
  • Udvikling af kyllingeemballage bærer frugt

    Udvikling af kyllingeemballage bærer frugt

    Fødevareemballage ›De Danske Familiegårde og måltidskassen HelloFresh udvikler ny emballage-teknik, der fylder mindre, er stabil og reducerer brugen af plastik med 77%
  • Ny bæredygtig papirløsning fjerner håret i suppen 

    Ny bæredygtig papirløsning fjerner håret i suppen 

    Etiketter ›Leverandøren af papir- og emballagemateriale, Sappi, og leverandøren af digitale trykmaskiner, HP Indigo, har samarbejdet om en papirbaseret bæredygtig løsning til suppeposer 
  • Økologi-salget i Coop satte rekord i 2020

    Økologi-salget i Coop satte rekord i 2020

    Fødevareemballage ›Salget af økologiske varer steg i 2020 mere end nogensinde før, målt i kroner, i Coops godt 1000 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, Irma og Coop365 og på onlinebutikken, Coop.dk MAD. Samlet set steg salget med ca. 17 procent og passerede derfor for første gang fire milliarder kr