Ikea vil udvikle elektroniske etiketter

Ikea vil udvikle elektroniske etiketter

Varehuset inviterer digitale eksperter til at byde ind med ‘tomme’ etiketter, som kan udfyldes digitalt når varens bestemmelsessted er kendt

Ikeas overordnede strategi har altid været, at producere produkter, som kan sælges på verdensmarkedet i samme version og dermed kan holde produktionsomkostningerne nede.

Nu arbejder varehuset på at få en tilsvarende forenkling af etiketterne, ved at gøre dem digitale.

Tanken er, som udgangspunkt at udstyre varerne med en ‘tom etiket’ i produktionen, og vente med at tilføje de på forhånd indkodede tekster og tegn digitalt, på det tidspunkt, hvor destinationen på varen er kendt og varen skal sælges.

Målet er både at effektivisere salget, forbedre værdikæden og at skabe nye muligheder i kunderservicen.

-lipe

30/1 2018
  • BrochurerDOWNLOAD
  • RPC Superfos

    RPC Superfos

    SuperLock er plastemballage, der op til tredobler holdbarheden for fødevarer
  • Agfa Graphics

    Agfa Graphics

    Inkjet Løsninger
  • Wink

    Wink

    Perfect tools for perfect labels
  • Grakom

    Grakom

    Brancheforeningen for Kommunikation, Design & Medieproduktion
  • HSA Systems

    HSA Systems

    A Unique Imprint
  • Schur

    Schur

    Det kan mærkes overalt