EskoArtwork ser fremad
Verdens største producent af software til emballageproduktion er kommet gennem krisen og har nye produkter parat.
- Det er lykkedes for EskoArtwork at komme gennem krisen fra Lehmann Brothers og at se mulighederne for nye forretninger, sagde Carsten Knudsen, adm. direktør på et pressearrangement dagen før LabelExpo Europe 2009 åbnede i Bruxelles. – Og jo, vi har et overskud på 10 % af omsætningen, og ja, vi er en sund virksomhed. Men det er også et resultat af mere end 35 års dedikeret arbejde i branchen med udvikling af nye typer af trykteknikker, fortalte en tændt Carsten Knudsen til de omkring 30 fremmødte journalister fra hele Europa.
På vej mod drupa 2012
- Vi er allerede nu i gang med at tænke på drupa 2012 og at planlægge strategien, hvor vi igen vil bruge vores slogan fra 2008 ’Connect more!’, sagde EskoArtworks øverste chef gennem fire år. – Vi er over tid gået fra at være leverandør af blæk på papir til servicepartner med en proaktiv relation til vores kunder, hvor vi også påtager os styring afderes lagre mv., sagde Carsten Knudsen.
Bred tilgang til smalbane
- Vi er ikke smalsynede i vores tilgang til smalbane, men er både til PC og Mac og til alle trykteknikker, fortalte Carsten Knudsen. Arjen Maarleveld, produktansvarlig hos EskoArtwork supplerede: – Ofte tager ny emballage op til 10 arbejdsdage, hvor de første otte går med at prøve at forstå hinandens hensigter og de sidste to til egentlig produktion, sagde han. – Vi vil godt udnytte tiden bedre til mere fokus på effektiv produktion, så kræfter kan frigøres til mere spændende arbejde, sagde Arjen Maarleveld.
Platform 10
- EskoArtwork vil gerne understøtte designere med at simulere 3D modeller i udviklingen af nye emballager og displays, sagde Arjen Maarleveld. – ArtPro 9.5 skal være lige så brugervenlig som Photoshop – og det håber vi at have opnået med den nyeste version, sluttede produktchefen Arjen Maarleveld.
Virksomheden har desuden store forhåbninger til sit nye softwareprodukt Platform 10, der først blev præsenteret ved en brugerkonference i Californien tilbage i maj måned i år, hvor målet er at integrere de forskellige programmer på en fælles platform.
Carsten Knudsen, adm. direktør for EskoArtwork holdt en slags peptalk for de omkring 30 europæiske journalister på et pressemøde forinden LabelExpo Europe sidst i september.
jk@odsgard.dk