EskoArtwork ser fremad

EskoArtwork ser fremad

Verdens største producent af software til emballageproduktion er kommet gennem krisen og har nye produkter parat.

- Det er lykkedes for EskoArtwork at komme gennem krisen fra Lehmann Brothers og at se mulighederne for nye forretninger, sagde Carsten Knudsen, adm. direktør på et pressearrangement dagen før LabelExpo Europe 2009 åbnede i Bruxelles. – Og jo, vi har et overskud på 10 % af omsætningen, og ja, vi er en sund virksomhed. Men det er også et resultat af mere end 35 års dedikeret arbejde i branchen med udvikling af nye typer af trykteknikker, fortalte en tændt Carsten Knudsen til de omkring 30 fremmødte journalister fra hele Europa.

På vej mod drupa 2012
- Vi er allerede nu i gang med at tænke på drupa 2012 og at planlægge strategien, hvor vi igen vil bruge vores slogan fra 2008 ’Connect more!’, sagde EskoArtworks øverste chef gennem fire år. – Vi er over tid gået fra at være leverandør af blæk på papir til servicepartner med en proaktiv relation til vores kunder, hvor vi også påtager os styring afderes lagre mv., sagde Carsten Knudsen.

 

Bred tilgang til smalbane

- Vi er ikke smalsynede i vores tilgang til smalbane, men er både til PC og Mac og til alle trykteknikker, fortalte Carsten Knudsen. Arjen Maarleveld, produktansvarlig hos EskoArtwork supplerede: – Ofte tager ny emballage op til 10 arbejdsdage, hvor de første otte går med at prøve at forstå hinandens hensigter og de sidste to til egentlig produktion, sagde han. – Vi vil godt udnytte tiden bedre til mere fokus på effektiv produktion, så kræfter kan frigøres til mere spændende arbejde, sagde Arjen Maarleveld.

 

Platform 10

- EskoArtwork vil gerne understøtte designere med at simulere 3D modeller i udviklingen af nye emballager og displays, sagde Arjen Maarleveld. – ArtPro 9.5 skal være lige så brugervenlig som Photoshop – og det håber vi at have opnået med den nyeste version, sluttede produktchefen Arjen Maarleveld.

Virksomheden har desuden store forhåbninger til sit nye softwareprodukt Platform 10, der først blev præsenteret ved en brugerkonference i Californien tilbage i maj måned i år, hvor målet er at integrere de forskellige programmer på en fælles platform.

 

Carsten Knudsen, adm. direktør for EskoArtwork holdt en slags peptalk for de omkring 30 europæiske journalister på et pressemøde forinden LabelExpo Europe sidst i september.

 

jk@odsgard.dk

1/10 2009
  • Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    Plastic Change: Nordisk rapport undervurderer plastikforurening

    andet ›For nylig blev en ny nordisk rapport om verdens plastikforurening præsenteret i forbindelse med FN´s 78. generalforsamling i New York, men rapporten mangler de nødvendige løsninger, mener miljøorganisationen
  • Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    Forbrugere interesseret i CO2-neutral hjemmelevering

    andet ›Descartes Systems Group har udgivet sin nye globale forbrugerrapport. Blandt de norske respondenter er 57 procent interesserede i CO2-neutral hjemmelevering, mens kun 17 procent mener, at det er vigtigt, at leveringerne sker med elkøretøjer
  • Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    Nu kan du pante tæt på genbrugspladsen i Næstved

    andet ›Dansk Retursystem åbner og tester en pantstation ved siden af AffaldPlus’ genbrugsplads i Næstved
  • Affald fra showroom bliver genanvendt

    Affald fra showroom bliver genanvendt

    andet ›Körber Supply Chain i Arden lancerer et nyt initiativ med fokus på genanvendelse af store mængder affald fra deres showroom, der ellers ville være blevet destrueret. I samarbejde med den landsdækkende miljøvirksomhed, Marius Pedersen, vil Körber nu tackle denne udfordring
  • Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    Pop-up emballagemesse stiller skarpt på forbrugerindflydelse

    andet ›Torsdag den 14. september inviterer Scanpack Pop-up 2023 til engdagssmesse i Göteborg under overskriften: Forbrugernes påvirkning/indflydelse på udviklingen af emballage. Dagen byder på oplæg og debatter om bl.a. hvordan forbrugerne agerer i købsøjeblikket, hvilken rolle, emballagen spiller og hvordan producenter kan opnå kundeloyalitet samtidigt med øgede miljø- og bæredygtighedskrav
  • Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    Skæve, frasorterede grøntsager opgraderes til plantebøffer

    andet ›Med lige knap 15 mio. kr. i tilsagn og en gammel, asiatisk fermenteringsteknik vil GUDP-projektet SOLID-PRO give frasorterede grøntsager en ny chance for at blive et eftertragtet og klimavenligt måltid
  • Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    Michael Bayer Thomsen bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder

    andet ›Den nye formand, som er udpeget af regeringen, bliver medlem af Grønt Erhvervsforum, som på vegne af sektoren leverer input og rådgivning til regeringen om den grønne omstilling. Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek og næstformand i Plastindustrien overtager fra CEO i Danfoss, Kim Fausing
  • Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    Lukket plastkredsløb til genanvendelse af plastemballage går på vingerne

    andet ›Emirates introducerer i denne måned et nyt tiltag for at håndtere luftfartsselskabets millioner af plastbakker, skåle, emballage til snacks og madvarer m.m. ombord. Fremover vil de mange typer af plastik blive håndteret lokalt og genanvendt til nye skåle, bakker og flasker i stedet for at blive kasseret