Mellemlægsark og patenteret smoother

Mellemlægsark og patenteret smoother

Palcut præsenterer det nyeste i Point-of-Sales konceptet og en ny corporate identity på InterPack 2017

Palcut har flere nyheder med på Interpack 2017 i Düsseldorf fra den 4. til 10. maj. 

Blandt dem virksomhedens kendte mellemlægsark, der med palleteringen forvandler sig til en ’butikssælger’, en løsning til at producere egne mellemlægsark on site, en Smoother til ark i højgram kvalitet og en modulær opbygning af Palcut arkdispenseren.

Point-of-Sales-konceptet med Antim mellemlægsarket er en effektiv måde at skabe synlighed på i butikkerne i dag, hvor flere og flere butikskæder sætter grænser for butikspromotion.

Arkene er udstyret med sideflapper, som hænger udover varerne på pallen. På flapperne kan man trykke et salgsbudskab, som bliver synligt, når pallen stilles frem.

- Antim65 point-of-sale er et billigt alt i ét-koncept for markedsføring af mærkevarer i butikkerne. Det sparer kostbar tid for alle og giver brands en større synlighed i disse år, hvor mange butikker holder igen med at give plads til skilte og salgsdisplays fra leverandørerne, siger Rudi Pedersen, som er adm. direktør i Palcut.

Nyheden består af Palcut arkskærer og Antim antiskridpapir, der leveres klar til brug med det ønskede tryk, og godt egnet til tidsbestemte og målrettede kampagner.

Antim Stacker giver fleksibilitet.
Palcut tester et nyt koncept på Interpack, Palcut Stacker, som er et modul, der sammenkobles med en Palcut arkdispenser. Stackeren består blandt andet af et løftesystem, der placerer de afskårne ark på en palle, som kan bruges andre steder i virksomheden.

- Mange af vores kunder har pakkelinjer, hvor de håndpakker. Her har de behov for en løsning, hvor de internt kan producere mellemlægsark, siger Lars Østergaard Jonasen, produktchef hos Palcut, og uddyber: Med en Palcut Stacker installation kan de skære ark til de andre pakkelinjer. Fordelen er fleksibilitet, reduceret lagerplads og mindre lagerbinding.

Lars Jonasen glæder sig til kundernes tilbagemelding på konceptet. Vender de tommelfingeren op, så vil vi snart have den færdige løsning på markedet.

’Smoother’ til højgram ark
Palcut Smoother er en patenteret løsning, der fjerner spændinger i ark i kraftige papirkvaliteter, nemlig på 250 gram/m2 og derover.

Det betyder, at det afskårne ark nu ligger helt fladt og klart på opsamlingsbordet til pakkerobotten. Dermed kan alt papiret på rullen udnyttes. Det reducerer antallet af rulleskift og driftsstop.

De nye Palcut arkdispensere er opbygget modulært, så grundversionen nemt kan tilpasses langt de fleste pakkelinjer.

Samtidig er det nemt senere at udvide med nye funktioner som fx hurtigt skift af papir i form af en vogn med papirrulle, som hurtig og præcist placerer den nye papirrulle i arkdispenseren. Dermed reduceres skiftetiden til få minutter. Udover den nemme integration i kundernes pakkelinjer vil det modulære koncept reducere leveringstiden. 

Premiere på ny corporate identity
Palcut benytter lejligheden til at præsentere deres corporate identity på Interpack 2017 i Düsseldorf.

Den omfatter et nyt logo, en ny grafisk identitet og et helt nyt standdesign, der sætter fokus på Palcut og Antims stærke egenskaber, der kan øge oppetiden og effektiviteten i pakkelinjer samtidig med, at omkostningerne reduceres og påvirkningen af miljøet reduceres.

-lipe

 

 

På Interpack Düsseldorf 2017 udstiller Palcut i hal 11, stand D30

25/4 2017
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden