Mellemlægsark og patenteret smoother

Mellemlægsark og patenteret smoother

Palcut præsenterer det nyeste i Point-of-Sales konceptet og en ny corporate identity på InterPack 2017

Palcut har flere nyheder med på Interpack 2017 i Düsseldorf fra den 4. til 10. maj. 

Blandt dem virksomhedens kendte mellemlægsark, der med palleteringen forvandler sig til en ’butikssælger’, en løsning til at producere egne mellemlægsark on site, en Smoother til ark i højgram kvalitet og en modulær opbygning af Palcut arkdispenseren.

Point-of-Sales-konceptet med Antim mellemlægsarket er en effektiv måde at skabe synlighed på i butikkerne i dag, hvor flere og flere butikskæder sætter grænser for butikspromotion.

Arkene er udstyret med sideflapper, som hænger udover varerne på pallen. På flapperne kan man trykke et salgsbudskab, som bliver synligt, når pallen stilles frem.

- Antim65 point-of-sale er et billigt alt i ét-koncept for markedsføring af mærkevarer i butikkerne. Det sparer kostbar tid for alle og giver brands en større synlighed i disse år, hvor mange butikker holder igen med at give plads til skilte og salgsdisplays fra leverandørerne, siger Rudi Pedersen, som er adm. direktør i Palcut.

Nyheden består af Palcut arkskærer og Antim antiskridpapir, der leveres klar til brug med det ønskede tryk, og godt egnet til tidsbestemte og målrettede kampagner.

Antim Stacker giver fleksibilitet.
Palcut tester et nyt koncept på Interpack, Palcut Stacker, som er et modul, der sammenkobles med en Palcut arkdispenser. Stackeren består blandt andet af et løftesystem, der placerer de afskårne ark på en palle, som kan bruges andre steder i virksomheden.

- Mange af vores kunder har pakkelinjer, hvor de håndpakker. Her har de behov for en løsning, hvor de internt kan producere mellemlægsark, siger Lars Østergaard Jonasen, produktchef hos Palcut, og uddyber: Med en Palcut Stacker installation kan de skære ark til de andre pakkelinjer. Fordelen er fleksibilitet, reduceret lagerplads og mindre lagerbinding.

Lars Jonasen glæder sig til kundernes tilbagemelding på konceptet. Vender de tommelfingeren op, så vil vi snart have den færdige løsning på markedet.

’Smoother’ til højgram ark
Palcut Smoother er en patenteret løsning, der fjerner spændinger i ark i kraftige papirkvaliteter, nemlig på 250 gram/m2 og derover.

Det betyder, at det afskårne ark nu ligger helt fladt og klart på opsamlingsbordet til pakkerobotten. Dermed kan alt papiret på rullen udnyttes. Det reducerer antallet af rulleskift og driftsstop.

De nye Palcut arkdispensere er opbygget modulært, så grundversionen nemt kan tilpasses langt de fleste pakkelinjer.

Samtidig er det nemt senere at udvide med nye funktioner som fx hurtigt skift af papir i form af en vogn med papirrulle, som hurtig og præcist placerer den nye papirrulle i arkdispenseren. Dermed reduceres skiftetiden til få minutter. Udover den nemme integration i kundernes pakkelinjer vil det modulære koncept reducere leveringstiden. 

Premiere på ny corporate identity
Palcut benytter lejligheden til at præsentere deres corporate identity på Interpack 2017 i Düsseldorf.

Den omfatter et nyt logo, en ny grafisk identitet og et helt nyt standdesign, der sætter fokus på Palcut og Antims stærke egenskaber, der kan øge oppetiden og effektiviteten i pakkelinjer samtidig med, at omkostningerne reduceres og påvirkningen af miljøet reduceres.

-lipe

 

 

På Interpack Düsseldorf 2017 udstiller Palcut i hal 11, stand D30

25/4 2017
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden
  • Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    tryk-og-print ›Reproarbejde og trykplader fra Jørgen Windelev i Rødovre var vigtige elementer for emballagen, da sydfranske Perrier tidligere i år indledte en global lancering af en helt ny produktserie, Maison Perrier med mineralvand i en række smagsvarianter
  • Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    tryk-og-print ›Soma, der producerer avancerede flexografiske trykmaskiner, følger den store succes på Drupa op med et åbent hus-arrangement den 20. november 2024 på sit hovedkontor i Landskroun, Tjekkiet. Her vil der være fokus på automatisering, anilox-håndtering og tryk på rørfolier 
  • 3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    tryk-og-print ›Med et udviklingsforløb hos Dansk AM Hub bag sig går Carmo styrket mod fremtiden. Implementering af Additive Manufacturing (AM) supplerer plastvirksomhedens grundydelser og åbner nye strategiske døre
  • Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    tryk-og-print ›Hvert år skaber BASF Coatings en ny farvekollektion for at inspirere bildesignere over hele verden. Farvetendenserne for 2024/25 har temaet Routing, som er inspireret af kommunikationsteknologi, hvor farverne domineres af rød, sort, metallic og meget mere
  • Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    tryk-og-print ›BOBST har fået 'det ultimative kvalitetsstempel' med en validering for virksomhedens udvidede farveskala. Det sker efter en omfattende test på BOBSTs egen MASTER RS 6003-trykpresse, som viser, at ægte farvekonsistens på dybtryk endelig er opnået
  • Mød eksperterne hos ScanTeco

    Mød eksperterne hos ScanTeco

    tryk-og-print ›Leverandøren af udstyr til tryk, konvertering og recycling, ScanTeco byder velkommen på standen, når ScanPack åbner dørene for besøgende på Svenska Mässan i Göteborg
  • Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    tryk-og-print ›På virksomhedens afdeling i Holland vil FUJIFILM Business Innovation fremme cirkulation af produkter og ressourcer på det europæiske marked. Første opgave for det nye center er at indsamle brugte tonerkassetter fra printere og genfremstille dem til nye