Med Grakom til emballagekonference

Med Grakom til emballagekonference

Den 21. februar 2019 bliver de nyeste tendenser og ideer inden for emballage præsenteret på Hotel Metropole i Bruxelles.Grakoms medlemmer kan være med til under halv pris

Konferencen er arrangeret af Intergraf, den flexografiske industriforeningen FTA Europe og det førende markedsundersøgelsesinstitut Smithers Pira.

Arrangementet vil fokusere på den voksende emballageindustri i Europa med særligt fokus på forbrugerne, og  oplægsholderne vil præsentere forskellige udviklinger inden for sektoren samt forskellige teknologier og materialer.

Sammen med emballagekonferencen er der lagt diverse netværksaktiviteter, hvor man har mulighed for at møde kolleger fra andre Europæiske lande.

Udover konferencen og netværksmulighederne modtager deltagerne en europæisk markedsrapport, der er udarbejdet af Smithers Pira.

Programmet for dagen er ikke endeligt på plads, men de første eksperter er blevet annonceret:
Guy Thomas, Creative Strategy Director hos Parker Williams Ltd.og Sun Branding Solutions, vil præsentere gennemtænkt emballagedesign.

Chris Tonge, administrerende direktør for Ultimate Packaging, vil give fortælle om en case study fra industrien.

Joanna Stephenson, administrerende direktør for PHD Marketing, vil diskutere markedsføring for trykning og emballering, og
Europa-Kommissionen vil give et oplæg om emballageaffald.

Programmet for netværksarrangementet er følgende:

Onsdag den 20. februar: Velkomstdrink kl. 19.30 - 21.00

Torsdag den 21. februar:

Morgenmad kl.  8.30 -  9.00
Konference kl.  9.00 - 17.00
Middag       kl. 19.30 - 22.00

Fredag den 22. februar:
Besøg i Europaparlamentet kl. 9.00 - 12.30

Grakoms medlemsvirksomheder har mulighed for at deltage i arrangementet til under halv pris, som er 190 Euro.

Læs mere om arrangementet og tilmelding

-lipe

 

 

3/10 2018
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden