L'Oréal og HP samarbejder om makeover med 3D Print

L'Oréal og HP samarbejder om makeover med 3D Print

Det nye samarbejde giver L’Oréal større fleksibilitet i produktionen. Ved at bruge HP’s 3D-printløsning, HP Multi Jet Fusion, kan L’Oréal fremadrettet hurtigt og problemfrit justere produktionen til at imødekomme forbrugernes skiftende købsadfærd. Det sparer dem både tid og omkostninger

Ved dette års Formnext konference for innovativ og intelligent industriel produktion offentliggjorde HP et nyt samarbejde med kosmetikvirksomheden L’Oréal.

Fremover vil L’Oréal få gavn af større fleksibilitet i produktionen med hjælp fra HP’s 3D-printplatform Multi Jet Fusion.

L’Oréal samarbejder med HP for at øge produktionsfleksibiliteten og skabe nye, innovative emballager og kundeoplevelser.

L'Oréal har valgt at benytte HP Multi Jet Fusion for hurtigt at kunne reagere på ændringer i fremstillingsprocesser og produktionslinjer.

- Kundecentreret innovation og bæredygtige produkter er centrum for alt, hvad vi gør. Vi deler HP’s vision om at bruge nye teknologier til at blive bedre og mere effektive.

- 3D-print giver os den nødvendige frihed, så vi kan tilbyde nye og forbedrede kundeoplevelser. Takket være samarbejdet med HP oplever vi allerede øget fleksibilitet på vores fabrikker, hvor den nye produktionsteknologi er blevet implementeret,” siger Anne Debauge, direktør for Digital Transformation, Packaging & Development hos L'Oréal.

Omkostningsreduktion og tidsbesparelse
Implementerering af Multi Jet Fusion har allerede øget fleksibiliteten, som har resulteret i en omkosningsreduktion på 33% og tidsbesparelse på 66% i forhold til tidligere.

Med HP’s løsning kan L'Oréal hurtigt reagere på ændringer i forbrugernes købsadfærd, som særligt er blevet en nødvendighed som følge af COVID-19 pandemien.

L'Oréal planlægger at skalere teknologien på tværs af sin globale forsyningskæde.

- Vores kunder ønsker  at være mere agile, og de vil gerne imødekomme deres kunders voksende efterspørgsel efter personlige produkter. Vores arbejde med L'Oréal er et lysende eksempel på de ubegrænsede muligheder, som 3D-print kan hjælpe med.

- Fra øget produktionsfleksibilitet til at genskabe traditionelle produkter, er der en enorm mulighed for at hjælpe med at transformere markeder, siger Guayente Sanmartin, Chef for HP’s Multi Jet Fusion-forretning.

-hawin

24/11 2021
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden