I øjenhøjde med printteknologien

I øjenhøjde med printteknologien

Roland DG har for nyligt organiseret det andet succesfulde "Level Up Lab"-arrangement i Europa. Denne gang i København

Repræsentanter for bureauer og små virksomheder mødte ved Roland DG's nyligt afholdte "Level Up Lab"-arrangement op til en dag med information, inspiration og innovation.

Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG, var for nyligt vært for det andet arrangement i sin Level Up Lab-serie på Roland DG Creative Centre i København. Og det var en succes, skriver Roland DG i en pressemeddelelse.

Den interaktive workshop fokuserede på det lukrative marked for personaliseret print og tiltrak 10 talentfulde bureauer og små virksomhedsejere fra hele Europa, herunder Spanien, Frankrig, Italien og Tyskland.

Workshoppen i København byggede videre på succesen fra det første arrangement i Barcelona i oktober 2023 og gav deltagerne mulighed for at få praktisk erfaring med Roland DG's nyeste printteknologi, der fremmer kreativitet og forretningsvækst.

Der blev afholdt en række interaktive sessioner, herunder produktdemonstrationer, suppleret med paneldiskussioner og muligheder for en-til-en-dialog med Roland DG's  forretningseksperter og kreative eksperter.

Deltagerne havde også mulighed for selv at prøve Roland DG's nyeste printere, herunder VersaSTUDIO-serien og TrueVIS storformatprintere, som er Roland DG's flagskibsserie.

Fokus var på udviklingen af personaliserede produkter som tøj, boligtilbehør, gaver og teknisk tilbehør, hvilket demonstrerer alsidigheden og potentialet i Roland DG's nyeste teknologi.

De ekspertledede diskussioner gav værdifuld indsigt i markedstendenser, især den voksende efterspørgsel på personlige produkter.

Deltagerne lærte, hvordan de kan bruge disse tendenser til at udvide deres tilbud og opfylde deres kunders forventninger.

Viktoria Kismann, grundlægger af online-gavebutikken Vilive i Tyskland, fortæller at der i virksomheden var stor glæde over at blive inviteret til arrangementet, fordi det gav mulighed for at udforske mange nye muligheder.

- Vi testede flere nye anvendelsesmuligheder, f.eks. gravering på metalnøgleringe og farveprint på vores træartikler ved hjælp af UV-teknologi. Denne erfaring har hjulpet os betydeligt med at planlægge vores fremtidige forretningsstrategi.

Catherine Kay, ejer og administrerende direktør for Katnipp Studios og TrueVIS-brandambassadør for Roland DG, delte ud af sine erfaringer og tips til forretningsudvikling under arrangementet.

Catherine, som allerede havde deltaget i det første Level Up Lab, inspirerede deltagerne med sin rejse fra ejer af en lille virksomhed til succesfuld influencer og gav dem praktiske råd.

Hun synes da også, det var en fantastisk oplevelse at deltage i Roland DG's andet Level Up Lab.

- Det er et meget unikt koncept for ejere af små kreative virksomheder. Workshoppen var en fantastisk mulighed for dem til at udveksle erfaringer og lære om den Roland DG-teknologi, der kan understøtte deres produkter.

- Markedet for personalisering boomer, og med de rette værktøjer og den rette knowhow kan små virksomheder opnå en utrolig vækst.

- Jeg har personligt oplevet, hvordan Roland DG's produkter kan forvandle en virksomhed, og jeg synes, det er meget givende at dele mine egne erfaringer med andre.

Stephen Davis, EMEA Marketing Director & UK President hos Roland DG, er også stolt af Level Up Lab-initiativet

Han forklarer at det bringer producenten af printudstyr sammen med ejere af små virksomheder, producenter og bureaufolk for at hjælpe dem med at drive deres forretning fremad ved hjælp af teknologi og innovation.

- De deltagere, der var samlet i København, er allerede eksperter inden for personalisering af tryk.

- Men vores arrangement gav dem værdifuld inspiration og fremhævede andre områder inden for personalisering, som de kan integrere i deres virksomhed. 

- Vi har haft så stor succes med dette initiativ, at vi nu overvejer at udvide det til andre markeder rundt om i verden.

Deltagerantallet til dette års Level Up Lab er fordoblet i forhold til sidste år, hvilket afspejler den voksende interesse og anerkendelse af værdien af denne workshop.

På grund af arrangementets popularitet er der allerede en venteliste til det næste arrangement, som Roland DG planlægger senere på året. 

Bureauer  og ejere af små virksomheder, der er interesserede i at deltage i det næste arrangement, kan tilmelde sig allerede nu. 

-hawin

27/6 2024
  • HP lancerer to nye industritrykmaskiner

    HP lancerer to nye industritrykmaskiner

    tryk-og-print ›PageWide T4250 HDR og PageWide T500M HD, er de to ny trykmaskiner fra HP og er udviklet til en bred vifte af trykopgaver inden for både bogproduktion, direct mail og kommercielt tryk
  • Agfa udvider sin Anapurna Ciervo inkjetprinter-serie

    Agfa udvider sin Anapurna Ciervo inkjetprinter-serie

    tryk-og-print ›Agfa har tilføjet en 2,5 m Anapurna Ciervo H2500 inkjet-printer til sit sortiment af hybridprintere. Den nye printer supplerer den større Anapurna Ciervo H3200, og giver den samme alsidighed og ydeevne i et mere kompakt format
  • Hurtig succes og ROI-rekord med digitale etiketter

    Hurtig succes og ROI-rekord med digitale etiketter

    tryk-og-print ›Gallus afslører to af sine seneste kundesucceser, der viser vigtige driftseffektiviteter, TCO-fordele og lønsomhedsforbedringer, der er gjort mulige med den nye Gallus One
  • hubergroup lancerer ny Dynamica Ink-serie

    hubergroup lancerer ny Dynamica Ink-serie

    tryk-og-print ›Den nye farveintense nemt-indstillelige serie præsenteres bl.a. som kobolt- og oliefri og skræddersyet til at opfylde de skiftende krav til moderne, kommercielt højkvalitetstryk
  • Smurfit Westrock OnWell udvider forretningen

    Smurfit Westrock OnWell udvider forretningen

    tryk-og-print ›Producenten af displays til detailhandlen og andet POS-materiale, Smurfit Westrock OnWell styrker sin position på markedet via en flytning til større lokaler og en strategisk satsning på digital trykproduktion
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten