I øjenhøjde med printteknologien

I øjenhøjde med printteknologien

Roland DG har for nyligt organiseret det andet succesfulde "Level Up Lab"-arrangement i Europa. Denne gang i København

Repræsentanter for bureauer og små virksomheder mødte ved Roland DG's nyligt afholdte "Level Up Lab"-arrangement op til en dag med information, inspiration og innovation.

Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG, var for nyligt vært for det andet arrangement i sin Level Up Lab-serie på Roland DG Creative Centre i København. Og det var en succes, skriver Roland DG i en pressemeddelelse.

Den interaktive workshop fokuserede på det lukrative marked for personaliseret print og tiltrak 10 talentfulde bureauer og små virksomhedsejere fra hele Europa, herunder Spanien, Frankrig, Italien og Tyskland.

Workshoppen i København byggede videre på succesen fra det første arrangement i Barcelona i oktober 2023 og gav deltagerne mulighed for at få praktisk erfaring med Roland DG's nyeste printteknologi, der fremmer kreativitet og forretningsvækst.

Der blev afholdt en række interaktive sessioner, herunder produktdemonstrationer, suppleret med paneldiskussioner og muligheder for en-til-en-dialog med Roland DG's  forretningseksperter og kreative eksperter.

Deltagerne havde også mulighed for selv at prøve Roland DG's nyeste printere, herunder VersaSTUDIO-serien og TrueVIS storformatprintere, som er Roland DG's flagskibsserie.

Fokus var på udviklingen af personaliserede produkter som tøj, boligtilbehør, gaver og teknisk tilbehør, hvilket demonstrerer alsidigheden og potentialet i Roland DG's nyeste teknologi.

De ekspertledede diskussioner gav værdifuld indsigt i markedstendenser, især den voksende efterspørgsel på personlige produkter.

Deltagerne lærte, hvordan de kan bruge disse tendenser til at udvide deres tilbud og opfylde deres kunders forventninger.

Viktoria Kismann, grundlægger af online-gavebutikken Vilive i Tyskland, fortæller at der i virksomheden var stor glæde over at blive inviteret til arrangementet, fordi det gav mulighed for at udforske mange nye muligheder.

- Vi testede flere nye anvendelsesmuligheder, f.eks. gravering på metalnøgleringe og farveprint på vores træartikler ved hjælp af UV-teknologi. Denne erfaring har hjulpet os betydeligt med at planlægge vores fremtidige forretningsstrategi.

Catherine Kay, ejer og administrerende direktør for Katnipp Studios og TrueVIS-brandambassadør for Roland DG, delte ud af sine erfaringer og tips til forretningsudvikling under arrangementet.

Catherine, som allerede havde deltaget i det første Level Up Lab, inspirerede deltagerne med sin rejse fra ejer af en lille virksomhed til succesfuld influencer og gav dem praktiske råd.

Hun synes da også, det var en fantastisk oplevelse at deltage i Roland DG's andet Level Up Lab.

- Det er et meget unikt koncept for ejere af små kreative virksomheder. Workshoppen var en fantastisk mulighed for dem til at udveksle erfaringer og lære om den Roland DG-teknologi, der kan understøtte deres produkter.

- Markedet for personalisering boomer, og med de rette værktøjer og den rette knowhow kan små virksomheder opnå en utrolig vækst.

- Jeg har personligt oplevet, hvordan Roland DG's produkter kan forvandle en virksomhed, og jeg synes, det er meget givende at dele mine egne erfaringer med andre.

Stephen Davis, EMEA Marketing Director & UK President hos Roland DG, er også stolt af Level Up Lab-initiativet

Han forklarer at det bringer producenten af printudstyr sammen med ejere af små virksomheder, producenter og bureaufolk for at hjælpe dem med at drive deres forretning fremad ved hjælp af teknologi og innovation.

- De deltagere, der var samlet i København, er allerede eksperter inden for personalisering af tryk.

- Men vores arrangement gav dem værdifuld inspiration og fremhævede andre områder inden for personalisering, som de kan integrere i deres virksomhed. 

- Vi har haft så stor succes med dette initiativ, at vi nu overvejer at udvide det til andre markeder rundt om i verden.

Deltagerantallet til dette års Level Up Lab er fordoblet i forhold til sidste år, hvilket afspejler den voksende interesse og anerkendelse af værdien af denne workshop.

På grund af arrangementets popularitet er der allerede en venteliste til det næste arrangement, som Roland DG planlægger senere på året. 

Bureauer  og ejere af små virksomheder, der er interesserede i at deltage i det næste arrangement, kan tilmelde sig allerede nu. 

-hawin

27/6 2024
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden
  • Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    tryk-og-print ›Reproarbejde og trykplader fra Jørgen Windelev i Rødovre var vigtige elementer for emballagen, da sydfranske Perrier tidligere i år indledte en global lancering af en helt ny produktserie, Maison Perrier med mineralvand i en række smagsvarianter
  • Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    tryk-og-print ›Soma, der producerer avancerede flexografiske trykmaskiner, følger den store succes på Drupa op med et åbent hus-arrangement den 20. november 2024 på sit hovedkontor i Landskroun, Tjekkiet. Her vil der være fokus på automatisering, anilox-håndtering og tryk på rørfolier 
  • 3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    tryk-og-print ›Med et udviklingsforløb hos Dansk AM Hub bag sig går Carmo styrket mod fremtiden. Implementering af Additive Manufacturing (AM) supplerer plastvirksomhedens grundydelser og åbner nye strategiske døre
  • Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    tryk-og-print ›Hvert år skaber BASF Coatings en ny farvekollektion for at inspirere bildesignere over hele verden. Farvetendenserne for 2024/25 har temaet Routing, som er inspireret af kommunikationsteknologi, hvor farverne domineres af rød, sort, metallic og meget mere
  • Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    tryk-og-print ›BOBST har fået 'det ultimative kvalitetsstempel' med en validering for virksomhedens udvidede farveskala. Det sker efter en omfattende test på BOBSTs egen MASTER RS 6003-trykpresse, som viser, at ægte farvekonsistens på dybtryk endelig er opnået
  • Mød eksperterne hos ScanTeco

    Mød eksperterne hos ScanTeco

    tryk-og-print ›Leverandøren af udstyr til tryk, konvertering og recycling, ScanTeco byder velkommen på standen, når ScanPack åbner dørene for besøgende på Svenska Mässan i Göteborg
  • Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    tryk-og-print ›På virksomhedens afdeling i Holland vil FUJIFILM Business Innovation fremme cirkulation af produkter og ressourcer på det europæiske marked. Første opgave for det nye center er at indsamle brugte tonerkassetter fra printere og genfremstille dem til nye