I øjenhøjde med printteknologien

I øjenhøjde med printteknologien

Roland DG har for nyligt organiseret det andet succesfulde "Level Up Lab"-arrangement i Europa. Denne gang i København

Repræsentanter for bureauer og små virksomheder mødte ved Roland DG's nyligt afholdte "Level Up Lab"-arrangement op til en dag med information, inspiration og innovation.

Leverandøren af digitale printløsninger, Roland DG, var for nyligt vært for det andet arrangement i sin Level Up Lab-serie på Roland DG Creative Centre i København. Og det var en succes, skriver Roland DG i en pressemeddelelse.

Den interaktive workshop fokuserede på det lukrative marked for personaliseret print og tiltrak 10 talentfulde bureauer og små virksomhedsejere fra hele Europa, herunder Spanien, Frankrig, Italien og Tyskland.

Workshoppen i København byggede videre på succesen fra det første arrangement i Barcelona i oktober 2023 og gav deltagerne mulighed for at få praktisk erfaring med Roland DG's nyeste printteknologi, der fremmer kreativitet og forretningsvækst.

Der blev afholdt en række interaktive sessioner, herunder produktdemonstrationer, suppleret med paneldiskussioner og muligheder for en-til-en-dialog med Roland DG's  forretningseksperter og kreative eksperter.

Deltagerne havde også mulighed for selv at prøve Roland DG's nyeste printere, herunder VersaSTUDIO-serien og TrueVIS storformatprintere, som er Roland DG's flagskibsserie.

Fokus var på udviklingen af personaliserede produkter som tøj, boligtilbehør, gaver og teknisk tilbehør, hvilket demonstrerer alsidigheden og potentialet i Roland DG's nyeste teknologi.

De ekspertledede diskussioner gav værdifuld indsigt i markedstendenser, især den voksende efterspørgsel på personlige produkter.

Deltagerne lærte, hvordan de kan bruge disse tendenser til at udvide deres tilbud og opfylde deres kunders forventninger.

Viktoria Kismann, grundlægger af online-gavebutikken Vilive i Tyskland, fortæller at der i virksomheden var stor glæde over at blive inviteret til arrangementet, fordi det gav mulighed for at udforske mange nye muligheder.

- Vi testede flere nye anvendelsesmuligheder, f.eks. gravering på metalnøgleringe og farveprint på vores træartikler ved hjælp af UV-teknologi. Denne erfaring har hjulpet os betydeligt med at planlægge vores fremtidige forretningsstrategi.

Catherine Kay, ejer og administrerende direktør for Katnipp Studios og TrueVIS-brandambassadør for Roland DG, delte ud af sine erfaringer og tips til forretningsudvikling under arrangementet.

Catherine, som allerede havde deltaget i det første Level Up Lab, inspirerede deltagerne med sin rejse fra ejer af en lille virksomhed til succesfuld influencer og gav dem praktiske råd.

Hun synes da også, det var en fantastisk oplevelse at deltage i Roland DG's andet Level Up Lab.

- Det er et meget unikt koncept for ejere af små kreative virksomheder. Workshoppen var en fantastisk mulighed for dem til at udveksle erfaringer og lære om den Roland DG-teknologi, der kan understøtte deres produkter.

- Markedet for personalisering boomer, og med de rette værktøjer og den rette knowhow kan små virksomheder opnå en utrolig vækst.

- Jeg har personligt oplevet, hvordan Roland DG's produkter kan forvandle en virksomhed, og jeg synes, det er meget givende at dele mine egne erfaringer med andre.

Stephen Davis, EMEA Marketing Director & UK President hos Roland DG, er også stolt af Level Up Lab-initiativet

Han forklarer at det bringer producenten af printudstyr sammen med ejere af små virksomheder, producenter og bureaufolk for at hjælpe dem med at drive deres forretning fremad ved hjælp af teknologi og innovation.

- De deltagere, der var samlet i København, er allerede eksperter inden for personalisering af tryk.

- Men vores arrangement gav dem værdifuld inspiration og fremhævede andre områder inden for personalisering, som de kan integrere i deres virksomhed. 

- Vi har haft så stor succes med dette initiativ, at vi nu overvejer at udvide det til andre markeder rundt om i verden.

Deltagerantallet til dette års Level Up Lab er fordoblet i forhold til sidste år, hvilket afspejler den voksende interesse og anerkendelse af værdien af denne workshop.

På grund af arrangementets popularitet er der allerede en venteliste til det næste arrangement, som Roland DG planlægger senere på året. 

Bureauer  og ejere af små virksomheder, der er interesserede i at deltage i det næste arrangement, kan tilmelde sig allerede nu. 

-hawin

27/6 2024
  • Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    tryk-og-print ›På virksomhedens afdeling i Holland vil FUJIFILM Business Innovation fremme cirkulation af produkter og ressourcer på det europæiske marked. Første opgave for det nye center er at indsamle brugte tonerkassetter fra printere og genfremstille dem til nye
  • Helt ny, mat efterbehandlingsteknologi fra Heidelberg og Gallus

    Helt ny, mat efterbehandlingsteknologi fra Heidelberg og Gallus

    tryk-og-print ›Gallus MatteJet-teknologien giver en førsteklasses mat, finish, der tidligere var uopnåelig med digital inkjet. Nyheden vil ifølge producenten transformere inkjetteknologiens muligheder - bl.a. til vin- og spiritusetiketter
  • Dybtryk træder ind i den digitale tidsalder

    Dybtryk træder ind i den digitale tidsalder

    tryk-og-print ›BOBST har udviklet smartGravure til sin dybtryksmaskineplatform Master RS 6003. Teknologien betyder ifølge producenten at processen tager et kæmpe spring fra en overvejende manuel arbejdsgang til et fuldt digitaliseret forløb
  • Epson lancerer to nye 64 tommer farvesuplimeringsprintere

    Epson lancerer to nye 64 tommer farvesuplimeringsprintere

    tryk-og-print ›De innovative SureColor F9500- og SC-F9500H-modeller erstatter SureColor F9400 og SC-F9400H på det Europæiske marked og giver betydelige forbedringer i produktivitet, brugervenlighed og billedkvalitet
  • Vanguard Europe og Fogepack Systemes indgår samarbejde

    Vanguard Europe og Fogepack Systemes indgår samarbejde

    tryk-og-print ›Specialisten indenfor industrielle UV-digitale flatbedprintere annoncerer et omfattende partnerskab med franske Fogepack Systemes, der leverer totalløsninger til emballageproduktion
  • Drupa overgik alle forventninger for Ricoh

    Drupa overgik alle forventninger for Ricoh

    tryk-og-print ›Med mere end 100 ordrer på tværs af alle inkjet-, toner-, software- og industrielle printhovedteknologier og stor interesse for produkterne, en masse vellykkede møder og styrkelsen af frugtbare partnerskaber oveni kan Ricohs organisation se tilbage på en vellykket drupamesse
  • Genbrugsmaling udvider farvepaletten på Roskilde Festival

    Genbrugsmaling udvider farvepaletten på Roskilde Festival

    tryk-og-print ›Roskilde Festival er lige op over, og igen støtter Nordsjö festivalen med maling. I år er en stor del af de ca. 6.000 liter genbrugsmaling, som ellers ville blive destrueret. Dermed kommer der mange flere farver fra Nordsjö end de velkendte orange-sorte i omløb på festivalen
  • Sikker optimering

    Sikker optimering

    tryk-og-print ›Svenske Sandéns Security Printing udvider sit samarbejde med Visutech. Det skete ad trykkeriet har på den nyligt overståede drupa-messe investerede printbar-systemet fra Fujifilm