Gallus er klar til det danske marked
Heidelbergs danske kontor er klar med salgsorganisationen, som skal relancere etikettrykmaskinerne fra Gallus på det danske og svenske marked
Af Hans Windeløv
I 2014 overtog Heidelberg hele virksomheden Gallus Group, efter at man i godt 15 år havde ejet 30 % af aktierne. Nu er Heidelberg i Danmark klar med organisationen, der skal stå for salget af maskiner både herhjemme og i Sverige.
- De sidste mange år har der været flere forskellige forhandlere af Gallus’ produkter. Senest har den svenske virksomhed Enigraf forhandlet både etikettrykmaskinerne og forbrugsvarerne fra Gallus. I maj 2016 overtog Heidelbergs danske kontor forhandlingen af Gallusprodukterne i Danmark og Sverige, men det er først nu, at Heidelberg er helt på plads med salgsorganisationen.
Sådan siger Poul Breindal, som står for salget af både Heidelberg og Gallus trykmaskiner i Danmark og Sverige.
Branchens Rolls Royce
Som han forklarer, betyder købet af Gallus Group, at man bevæger sig fra salg af ark offset maskiner ind på området for etikettrykmaskiner. I Danmark har det taget noget tid at trimme organisationen til det nye område.
- Etikettrykmaskinerne fra Gallus er i den grafiske verden kendt som branchens Rolls Royce. Alle ved, at der er tale om maskiner af meget høj kvalitet, både hvad flexo- og digitalt tryk angår. Derfor er vi også glade for, at der er kommet helt styr på salget og servicen i Danmark, siger Poul Breindal.
Heidelberg er dermed i stand til at sælge komplette produktionslinjer med et bredt sortiment af converteringsmoduler fra sine samarbejdspartnere.
- Vi leverer komplette linjer med alt lige fra traditionel UV flexo med screen, offset og lak, coldfoil, hotfoil, stans og embossing til digital print i form at den nye satsning Labelmaster 440. Med vores digitale og integrerbare styresystem, MIS, får kunderne endvidere styr på alle processerne i workflowet, uddyber Poul Breindal.
Erfaren sælger byder ind
I forbindelse med relanceringen af Gallus i Danmark har Heidelberg ansat Mads Iversen som Account Manager. Han skal styrke Heidelbergs salg af forbrugsvarer.
- Mads Iversen har været over 20 år i branchen og er et kendt ansigt, netop når det handler om forbrugsvarer. Han bliver en del af et team på fire medarbejdere, som står for salget af forbrugsvarer. Mads Iversen har et indgående kendskab til de mange forskellige trykprocesser og det store udbud af materialer og udstyr, man benytter. Det kommer i fremtiden både os og kunderne til gavn, siger Poul Breindal.
Han kommer da også ind på, at ansættelsen af Mads Iversen er godt timet i forhold til, at man nu styrker indsatsen med henblik på Gallusporteføljen.
- Forbrugsvarer som trykfarver, gummiduge, lakplader, trykplader og kemi til afvaskning i forbindelse med grafisk produktion udgør mere end 50 % af omsætningen i Heidelbergs dansk-svenske kontor og er et vigtigt strategisk indsatsområde. Salg af forbrugsvarer gør det muligt for os at knytte tættere relationer til kunderne. Mads Iversen får på den måde en vigtig rolle, fordi vi som opfølgning på salget af forbrugsvarerne får nemmere ved at tage den videre dialog med kunderne om salg af trykmaskiner, siger Poul Breindal.
Store forventninger
Han er godt tilfreds med, at Gallus-brandet får ny luft under vingerne med en dedikeret indsats fra det dansk-svenske kontor. Og der er masser at tage fat på, fortæller han.
- Gallus har netop lanceret den nye Labelmaster 440 advanced, som er verdens hurtigst sælgende etikettrykmaskine med over 30 maskiner solgt på under 12 måneder. Vi forventer, at den også får succes i Danmark og Sverige, ligesom vi også ser et stort potentiale for den digitale etikettrykmaskine, Gallus Labelfire, kommenterer Poul Breindal.