Emballagegruppen ‘shiner’ på Scanpack

Emballagegruppen ‘shiner’ på Scanpack

Med Nordeuropas eneste cold foil anlæg fremstiller emballagevirksomheden i Vejle iøjnefaldende metalliske folie effekter. Nogle af dem kan ses på messen i Gøteborg til oktober

Ifølge forskere, er emballager med metalliske effekter både i stand til at tiltrække sig forbrugernes opmærksomhed hurtigere og fastholde den længere end identiske emballager uden metaleffekter trykt i almindelige farver.

Når Scanpack messen løber af stablen fra den 23. til den 26. oktober vil de besøgende ved selvsyn kunne opleve et bredt udvalg af unikke produkter.

Emballagegruppen A/S har det eneste cold foil anlæg i Nordeuropa, og teknikken giver enestående mulighed erfor at lade sine emballager skille sig ud fra mængden.

Metalliske salgsfremmende effekter
Emballager med folieeffekter adskiller sig fra konkurrenterne. Den skinnende overflade på emballagen fanger og reflekterer lyset, og ædelmetaller har altid været forbundet med eksklusivitet, hvilket smitter af på produktets image. Store mærkevareproducenter har allerede høstet store marketingsucceser ved at introducere skinnende metaleffekter på bl.a. shaver- og tandpastaemballager.

Flere muligheder end hot foil
Cold foil metoden kræver ingen fordyrende klichéomkostninger, da folien påføres i samme trykgang som farven, og metoden er derfor både enkel og hurtig. Cold foil metalfolien påføres i trykmaskinens 2 første trykværker, hvorfor man efterfølgende kan trykke op til 6 farver ovenpå i samme trykgang.

 

Fordi farven påføres oven på metalfolien, giver det uanede farvemuligheder, og metoden tillader også, at man printer med pantonefarver. Det betyder, at en sølvfolie kan blive alle metalliske farver og ædelmetalfarver som eksempelvis bronze og kobber. Metoden giver mulighed for farveforløb, og afslutningsvist kan man give metalfolien en lak, der giver emballagen en eksklusiv mat kontrast.

Besøg Emballagegruppen på ScanPack på stand F00:09

-lipe

5/9 2018
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden