Agfa og Konica Minolta i nyt samarbejde

Agfa og Konica Minolta i nyt samarbejde

Konica Minolta, Cluster North har indgået en ikke-eksklusiv autoriseret forhandleraftale med Agfa om at sælge Anapurna inkjet-porteføljen i Norge, Danmark og Sverige

- Vi er glade for at samarbejde med Konica Minolta, Cluster North, for at udvide vores aftryk på printmarkedet for bredformat i Norge, Danmark og Sverige, siger Nils-Arne Sletten, Nordic Sales Manager Inkjet hos Agfa.

Samarbejde vil være til gavn for begge parter og garanterer, at det nordiske marked for skilte- og displaytryk bliver betjent endnu bedre.

Koen Steert, Head of Sales Sign & Display Europe for Agfa, tilføjer:

- Agfa og Konica Minolta har et langvarigt partnerskab, som har vist sig frugtbart for begge virksomheder. Vi er glade for at kunne forlænge den.

Konica Minolta får fuld adgang til Agfas Anapurna bredformat inkjet-printerfamilie,  der består af roll-to-roll, flatbed og hybridmotorer, der kan håndtere mediebredder fra 1,65 til 3,2 meter.

Derudover vil de også sælge Agfas matchende inkjet-blæk og dedikerede Asanti-software, som strømliner printproduktionens arbejdsgang og garanterer farvekonsistens hele vejen igennem.

- Vi er glade for at kunne udvide vores sortiment i Norden med Agfas tilbud, siger Mikael Wennerberg, produktchef og salgsspecialist Industrial Printing Konica Minolta.

- Vi kender Agfa som en førende leverandør af inkjet-printløsninger til skilte- og displayvirksomheder. Anapurna-familien kombinerer et bredt medieomfang med det lavest mulige blækforbrug. Læg dertil Agfas Asanti-automatiseringssoftware og state-of-the-art farver, som vi ved, giver vores kunder stor værdi.

-hawin

 

1/12 2022
  • - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    - Danmark skal være førende i brugen af 3D print

    tryk-og-print ›Dansk AM Hub har de seneste syv år løftet brugen af industriel 3D-print i dansk erhvervsliv. Industriens Fond bevilger nu yderligere 30,5 mio. kr. som skal gøre Danmark til verdensmestre i på området og gavne både den grønne omstilling og bundlinjen
  • Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    Koenig & Bauer Durst har åbnet VariJET 106-kundecenter

    tryk-og-print ›Virksomhederne er gået sammen om et kombineret test- og democenter i Radebeul i Tyskland. Her kan kunderne både se og afprøve digital-, offset- og postprint-produktion på et enkelt sted i en hal dedikeret til VariJET 106 hybridpressen til foldeæsker
  • Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    Endnu en HP Indigo 7900 hos Addbrand i januar

    tryk-og-print ›Med investeringen i endnu en HP Indigo 7900 leveret at Visutech øger den svenske producent at tryksager, Addbrand, kapaciteten og effektiviteten
  • Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    Erritsø avistrykkeri lukket ved årsskiftet

    tryk-og-print ›Trykkeriet i Fredericia var Danmarks næststørste og ejet af JP/Politikens Hus. Men den 30. december blev de sidste aviser trykt og 30 medarbejdere er fyret
  • Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    Fujifilm lancerer nye printere med øget farvekapacitet

    tryk-og-print ›Fire nye printere i mellemklassen i Revoria PressTM-serien er nu på markedet. To af er udstyret med en specialtonerstation, som gør det muligt at printe i fem farver i samme arbejdsgang
  • Xerox køber Lexmark

    Xerox køber Lexmark

    tryk-og-print ›To af printindustriens største virksomheder bliver til een i en handel til 1,5 milliarder kroner. Købet forventes at være afsluttet i anden halvdel af 2025, og skal bl.a. styrke Xerox' position på et marked med flere hybride arbejdspladser
  • Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    Fuld sporbarhed gennem forsyningskæden

    tryk-og-print ›Domino gør det lettere for lægemiddelproducenter at udforske serialisering af individuelle doser, hvilket sikrer sporbarhed og patientsikkerhed
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden