Aflyst drupa 2021 går online som 'virtual.drupa'

Aflyst drupa 2021 går online som 'virtual.drupa'

Efter tæt dialog med udstillere og partnere bliver 2021-udgaven af drupa aflyst på grund af coronaviruspandemien. Den næste begivenhed finder sted som planlagt fra 28. maj til 7. juni 2024

For at bevare momentum indtil da vil arrangørerne afholde en fire-dages digital begivenhed med titlen 'virtual.drupa', der finder sted fra 20. til 23. april 2021, altså i løbet af den tidsramme den udsatte drupamesse oprindeligt planlagt til.

- Pandemien har skabt stor usikkerhed blandt udstillere og besøgende med hensyn til deres deltagelse i drupa 2021. Rejsebegrænsninger og budgetbegrænsninger har yderligere forværret situationen i trykindustrien, forklarer Erhard Wienkamp, COO i Messe Düsseldorf.

- Vi har taget beslutningen i samråd med vores partnere, som støtter den fuldt ud. Forud var gået en detaljeret proces med vurdering af de nuværende forhold og branchens behov.

Sabine Geldermann, projektdirektør Print Technologies, tilføjer:

- Vores primære mål er fortsat at støtte branchen på enhver måde, som gør det muligt for den at holde kontakten på nationalt og internationalt niveau, og videreudvikle netværk og skabe kontakter. Til dette formål afholder vi en midlertidig begivenhed fra 20. til 23. april, hvor vi giver vores udstillere og besøgende en ekstra salgskanal som gør det muligt for dem at lægge planer sammen.

Claus Bolza-Schünemann, formand for König und Bauer og præsident for drupa, glæder sig over tilgangen:

- En virtuel begivenhed er det helt rigtige format i den aktuelle situation. At deltage i drupa ud fra de sædvanlige parametre var en alt for stor risiko for mange udstillere i betragtning af faldende eksport- og omsætningstal og på baggrund af de betydelige rejsebegrænsninger, som også ville påvirke besøgende. Det nye digitale forum er en virtuel platform, der giver et stærkt ståsted og en mulighed for at opretholde værdifuld kommunikation inden for branchen indtil 2024.

Drupa-platformen, der blev lanceret i oktober, giver allerede et indtryk af, hvordan 'virtual.drupa' vil se ud. Det vil give virksomhederne mulighed for at blive eksponeret og vise deres innovationer virtuelt, samt opretholde eksisterende kontakter og etablere nye via matchmaking-funktionen. Derudover vil konferenceplanen for de fem drupa-hotspots også blive gennemført.

- Vores medlemmer fortæller os, at der stadig er stor efterspørgsel efter messer til at understøtte deres forretninger. Drupas værdi og appeal forbliver intakt. Beslutningen om at suspendere den i 2021 skyldes helt og holdent pandemien, understreger dr. Markus Heering, administrerende direktør for VDMA Printing and Paper Technology Association.

- På lang sigt er det vigtigt for os alle at opretholde drupa som en international platform i Europa, da den viser mangfoldigheden i vores branche. 200 års ekspertise er forankret i Europa og skal fortsætte. Vi glæder os dog over introduktionen af den nye digitale platform som en midlertidig løsning frem til 2024.

-hawin

4/12 2020
  • Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    Heidelberg skaber udsigt til fortsat lønsomhed for trykkerier

    tryk-og-print ›Prinect Touch Free fokuserer på den mest omkostningseffektive produktionsvej, og som leverandør af totalløsninger støtter Heidelberg dermed trykkerier på et teknologineutralt grundlag i hele værdikæden
  • Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    Danske Windelev med i ny Perrier-satsning

    tryk-og-print ›Reproarbejde og trykplader fra Jørgen Windelev i Rødovre var vigtige elementer for emballagen, da sydfranske Perrier tidligere i år indledte en global lancering af en helt ny produktserie, Maison Perrier med mineralvand i en række smagsvarianter
  • Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    Soma præsenterer AI- og automatisering ved åbent hus-arrangement

    tryk-og-print ›Soma, der producerer avancerede flexografiske trykmaskiner, følger den store succes på Drupa op med et åbent hus-arrangement den 20. november 2024 på sit hovedkontor i Landskroun, Tjekkiet. Her vil der være fokus på automatisering, anilox-håndtering og tryk på rørfolier 
  • 3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    3D-print baner vejen for yderligere vækst hos Carmo

    tryk-og-print ›Med et udviklingsforløb hos Dansk AM Hub bag sig går Carmo styrket mod fremtiden. Implementering af Additive Manufacturing (AM) supplerer plastvirksomhedens grundydelser og åbner nye strategiske døre
  • Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    Routing er temaet for BASF's farvetrends til bilindustrien 2024/25

    tryk-og-print ›Hvert år skaber BASF Coatings en ny farvekollektion for at inspirere bildesignere over hele verden. Farvetendenserne for 2024/25 har temaet Routing, som er inspireret af kommunikationsteknologi, hvor farverne domineres af rød, sort, metallic og meget mere
  • Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    Første Pantone-validering for dybtrykpresse

    tryk-og-print ›BOBST har fået 'det ultimative kvalitetsstempel' med en validering for virksomhedens udvidede farveskala. Det sker efter en omfattende test på BOBSTs egen MASTER RS 6003-trykpresse, som viser, at ægte farvekonsistens på dybtryk endelig er opnået
  • Mød eksperterne hos ScanTeco

    Mød eksperterne hos ScanTeco

    tryk-og-print ›Leverandøren af udstyr til tryk, konvertering og recycling, ScanTeco byder velkommen på standen, når ScanPack åbner dørene for besøgende på Svenska Mässan i Göteborg
  • Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    Fujifilm etablerer europæisk, cirkulært produktionscenter

    tryk-og-print ›På virksomhedens afdeling i Holland vil FUJIFILM Business Innovation fremme cirkulation af produkter og ressourcer på det europæiske marked. Første opgave for det nye center er at indsamle brugte tonerkassetter fra printere og genfremstille dem til nye