Chep styrker indsatsen for at hente forsvundne paller hjem

Chep styrker indsatsen for at hente forsvundne paller hjem

Logistik- og forsyningskædevirksomheden Chep udvider sit juridiske team for at inddrive mistede paller og maksimere bæredygtigheds-udbyttet af deres cirkulære forretningsmodel

Forsyningskæde-specialisten, Chep, har bygget sin forretning på en cirkulær model, hvor de karakteristiske blå paller kan genbruges igen og igen.

Når Chep mister en palle, fordi den ikke bliver returneret, påvirker det hele forsyningskæden. Derfor styrker virksomheden nu indsatsen for at hente pallerne hjem igen med ansættelsen af to stærke juridiske profiler, der med en række stramninger skal øge incitamentet til aflevere CHEP’s paller igen efter endt brug, så de kan forblive i kredsløbet.

Alle Chep’s paller indgår i en bæredygtig dele- og genbrugsordning, hvis positive effekt på miljøet undermineres, når pallerne ikke returneres, men i stedet bliver solgt, skilt ad og brugt til andre formål eller på anden vis forsvinder ud af kredsløbet.

Alle Chep’s paller er ejet af virksomheden selv, som også sørger for løbende vedligeholdelse og reparation.

For at indhente de mistede paller, ser Chep sig nu nødsaget til at ty til hårdere juridisk aktion:

- Det er ikke bare imod vores bæredygtigheds-målsætninger, men giver også større omkostninger for både producenter, detailhandlere og i sidste ende forbrugerne, når paller forsvinder sporløst i systemet. Vi arbejder på mange fronter for at minimere ”palle-spild”, herunder bruger vi alle tænkelige midler inden for lovens rammer til at hente de tabte paller hjem igen, siger Torben Lund, landechef i Chep Danmark.

Takket være den blå farve er Chep’s paller lette at genkende, og det er både nemt og gratis at arrangere afhentning af paller.

-hawin

10/6 2020