Ny løsning til overvågning af produktion og emballering i realtid
Virksomheden GEA lancerer på Anuga FoodTec messen en ny cloud-baseret webapplikation til fødevareforarbejdnings- og emballeringslinjer. Løsningen skal optimere produktion og ressourcer i fødevareindustrien
Af Lisbeth Petersen
GEA er en af verdens største leverandører af systemer og komponenter til fødevare-, drikkevare- og medicinalindustrien.
Virksomhedens nyeste produkt, GEA InsightPartner er en cloudbaseret webapplikation, der sammen med bl.a. avancerede sensorteknologier gør det muligt at overvåge maskinerne, identificere eventuelle fejl og løsninger og indsamle historiske data i realtid døgnet rundt.
GEA InsightPartner er designet til at understøtte alle anlæg til forarbejdning og emballering fødevarer i at nå vigtige produktionsmål.
Konkret kan løsningen maksimere maskinens tilgængelighed, minimere nedetid, forhindre uplanlagte nedlukninger og administrere ressourcerne mest muligt effektivt.
Ifølge GEA har applikationen en brugervenlig grænseflade der sikrer, at de tekniske medarbejdere nemt kan spore maskinernes ydeevne i forhold til centrale performanceindikatorer (KPI'er), hvilket fremmer optimeringen af produktiviten og dermed også virksomhedens bestræbelser på at opnå sine bæredygtighedsmål.
Systemet advarer også om vedligeholdelsesbehov og bruger trendanalyse til at forhindre potentiel nedetid.
GEA præsenterer sin nye løsning på Anuga FoodTec messen i Köln fra den 19. - 22. marts.
Om GEA
Etableret i Tyskland i 1881 som leverandør af maskiner og anlæg og senere avanceret procesteknologi, komponenter og omfattende serviceydelser.
I dag en international koncern med mere end 18.000 medarbejdere i over 150 lande og en omsætning på omkring 5,4 milliarder euro i 2023 .