Duften af finsk rally skal ud på det internationale marked

Duften af finsk rally skal ud på det internationale marked

Nakuna Helsinki har samarbejdet med Metsä Board om bæredygtig emballage til sine luksusparfumer, som afspejler ægte, finske oplevelser

Af Lisbeth Petersen

Den kolde dukkert i en isvåge, midsommermagi eller spændingen ved et rallyløb.
Det er tre af de typisk finske oplevelser, som har givet navn til en serie luksusparfumer fra Nakuna Helsinki.

 Duftvarianten Avanto - som betyder isvåge på finsk

 Nakuna betyder ’som at være nøgen’ og virksomheden bag navnet blev etableret sidste år. Parfumeserien er resultatet af et unikt samarbejde med Givaudan, som er verdens førende virksomhed inden for arbejde med smage og dufte.

For Nakuna Helsinkis ejere, Anu Igoni och Jaakko Veijola, var det vigtigt at emballagen skulle afspejle brandets historie og værdier, ikke mindst når det gjaldt bæredygtighed. Og her blev Metsä Board valgt som den passende samarbejdspartner.

 Mittumaari -en duft af midsommermagi

Resultatet er en let kartonemballage, som er produceret helt uden plastik og lim, og er fuldt genanvendelig.

Æskerne er er designet med forskellige detaljer, som skal gøre åbneoplevelsen særlig for kunden, og kartonen er produceret med en overflade, som signalerer luksuriøs natur, samtidigt med at den kan tåle krævende tryk- og printløsninger med specialeffekter som eksempelvis guldfolie.

4/4 2020