Vindue som blikfang

Vindue som blikfang

Den norske mejeriproducent Synnøve Finden har netop lanceret en ny type kvark på en bund af frugtsauce. Mellemmåltidet sælges i RPC Superfors' et CombiRound bæger fra RPC Superfos, som i et rundt vindue på siden viser det visuelt spændende møde mellem sauce og kvark

Produktet hører til en ny generation af mellemmåltider, som mejerivirksomheden har udviklet for at imødekomme en stigende efterspørgsel på nemme og sunde mellemmåltider.

Kvarkproduktet, der fås med frugtsauce i fire varianter, og CombiRound bægeret er valgt for at tiltrække kundernes opmærksomhed.

Se på indholdet
Gennem et rundt, semi-transparent område på størrelse med en to-krone kan kunden i købssituationen se, hvad der er i bægeret. Lige dér, hvor vinduet er, mødes to vidt forskellige bestanddele – den hvide kvark og den mørke frugtsauce – og det giver en æstetisk, visuel oplevelse.



- Det runde vindue kommunikerer autenticitet og ærlighed. Gennem denne detalje er vi faktisk i stand til at skabe et unikt visuelt element i hvert enkelt bæger. Vi er særdeles tilfredse med resultatet, og selvom produktet er helt nyt, har vi allerede sikret os en række vigtige kontrakter med de mest kendte detailkæder i Norge, siger Category Manager Preben Owren, Synnøve Finden.

Skeen er i låget
Forbrugerne vil gerne have, at det skal være nemt at spise, uanset om de er hjemme eller ude, og derfor er der en praktisk ske i låget af CombiRound bægeret. Den ligger beskyttet under en label, der er lige til at trække af.

Skeen er let at samle og giver en behagelig spiseoplevelse. Den er udviklet specielt til Synnøve Finden, og støbeformen til den kommer fra RPC Ace, Hong Kong, en søstervirksomhed til RPC Superfos.

Emballageløsningen CombiRound lever op til sit navn, idet den kombinerer karton og plast. Det indre lag er en termoformet plastfolie, mens det ydre lag er fremstillet af karton, som giver en lysbarriere og lav vægt.

Udfordringen: Samme dimensioner, men nyt look
Den nye emballageløsning blev oprindeligt sat i værk, fordi Synnøve Finden havde opkøbt et mindre mejeri i Lillehammer, der allerede fremstillede kvark og havde passende fyldeudstyr til det. Derfor bestod udfordringen i at beholde dimensionerne for Lillehammer-emballagen, men samtidigt skabe en anderledes løsning, der kunne få produktet til at skille sig ud fra de andre på køl.

Effektivt samarbejde på tværs af grænser
RPC Superfos teams fra Norge, Sverige og Danmark har været involveret i arbejdet med CombiRound for Synnøve Finden, og ifølge Preben Owren er såvel samarbejdet som det endelige emballageresultat en fuldtræffer:

- Vi sætter pris på den rådgivning, vi har fået, og på de forslag og den support, vi løbende har modtaget fra RPC Superfos.

Samarbejdet på tværs af grænser har været smidigt, behageligt og effektivt. Vi har modtaget alle de nødvendige informationer og leverancer til tiden, og vigtigt nok har vi fuldt og helt kunnet overholde projektets tidsplan.
Synnøve Findens markedsandel i Norge for yoghurtprodukter ligger på ca. 10%, og derfor er man altid på udkig efter en mulighed for at udfordre de meget større spillere på markedet. Synnøve Finden øjner således mulighed for at styrke salget gennem lanceringen af den nye kvark i det nye bæger med blikfang.

-lipe

23/1 2019