Vi lader os påvirke af emballagen

Vi lader os påvirke af emballagen

Ny rapport fra det svenske forskningsinstitut Innventia viser, at vi lader vores købsadfærd styre af produkternes emballage

RAPPORT Vi siger nej tak til produkter i plastemballage og får dårlig samvittighed, når vi smider plastflasker ud. - Vi bekymrer os over den mængden af emballage, som samfundet forbruger og handler vi på internettet, vil vi helst have varen leveret i en enkel standardemballage – specielt, hvis det er billigere, siger Fredrik Rosén fra Innventia, der har udgivet rapporten.

Rapporten ”Packaging 2020 – Innventia Global Outlook Report” fra Innventia beskriver syv globale faktorer, der påvirker emballageindustrien og fremtidens emballager. Konklusionerne er baseret på en undersøgelse udført blandt 1.500 forbrugere i USA, Indien og Sverige.

Ifølge undersøgelsen efterspørges en strengere kvalitetskontrol og en strammere miljølovgivning. – En voksende middelklasse på globalt plan, en ældre befolkning, færre råstoffer og urbanisering er nogle af de megatrends, som udfordrer produkt- og emballageindustrien. Vi ser, at emballagematerialet – og ikke bare designet – har en indflydelse på købet, siger Fredrik Rosén.

- Derudover oplever vi en markant efterspørgsel på intelligent emballage, og der vil være strengere krav til emballagemateriale, som kommer i kontakt med fødevarer, forudser Fredrik Rosén.

Hele rapporten kan gratis hentes her

-jk


6/2 2014