Vi lader os påvirke af emballagen
Ny rapport fra det svenske forskningsinstitut Innventia viser, at vi lader vores købsadfærd styre af produkternes emballage
RAPPORT Vi siger nej tak til produkter i plastemballage og får dårlig samvittighed, når vi smider plastflasker ud. - Vi bekymrer os over den mængden af emballage, som samfundet forbruger og handler vi på internettet, vil vi helst have varen leveret i en enkel standardemballage – specielt, hvis det er billigere, siger Fredrik Rosén fra Innventia, der har udgivet rapporten.Rapporten ”Packaging 2020 – Innventia Global Outlook Report” fra Innventia beskriver syv globale faktorer, der påvirker emballageindustrien og fremtidens emballager. Konklusionerne er baseret på en undersøgelse udført blandt 1.500 forbrugere i USA, Indien og Sverige.
Ifølge undersøgelsen efterspørges en strengere kvalitetskontrol og en strammere miljølovgivning. – En voksende middelklasse på globalt plan, en ældre befolkning, færre råstoffer og urbanisering er nogle af de megatrends, som udfordrer produkt- og emballageindustrien. Vi ser, at emballagematerialet – og ikke bare designet – har en indflydelse på købet, siger Fredrik Rosén.
- Derudover oplever vi en markant efterspørgsel på intelligent emballage, og der vil være strengere krav til emballagemateriale, som kommer i kontakt med fødevarer, forudser Fredrik Rosén.
Hele rapporten kan gratis hentes her
-jk