En sand øjenåbner for mange deltagere
Dir. Kari Bunes fra Den Norske Emballageforening (tv.) var en af konferencens to moderatorer. Her i munter samtale med Anna-Lena Friberg, Scanpack og Hosaka Kenji fra magasinet J Pack World, Japan.

En sand øjenåbner for mange deltagere

Reportage fra årets Top Packaging Summit by Packbridge 2013 – fuld hus i Lund

KONFERENCE På kun tre år er det lykkedes for Top Packaging Summit by Packbridge at blive en emballagekonference i verdensklasse. Det stod lysende klart, at de mere end 300 deltagere forlod konferencen i år, fyldt med den nyeste viden om, hvad det kræves at være en konkurrencedygtig aktør i emballagens værdikæde i fremtiden.

Temaet for dette års Top Packaging Summit by Packbridge var "Open Up for Packaging Innovation" og fra Scott Young fra amerikanske Perception Research Services afholdt den første præsentation og indtil Rainer Kuhn fra PrintCity Alliance 22 oplægsholdere senere gav den absolut sidste præsentation, var publikum blevet informeret om betydningen af innovation og også fået nogle praktiske eksempler på vellykkede projekter. For mange var der adskillige øjenåbnere undervejs. Her en kort opsummering fra en større varemærkeejer efter begge dage:

- Tak for en meget interessant og fantastisk konference. Det føles rigtig godt at se lidt op fra hverdagens arbejde og tage tid til at lære de nye tendenser. Der er store ændringer, der sker i vores branche lige nu, og man forlod konferencen med en stor følelse af utålmodighed, når man indser, hvad man skulle have holdt bedre øje med og måske allerede for længst skulle have begyndt at arbejde med. Vi var meget imponeret over den høje kvalitet af foredrag, lige fra begyndelsen til det allersidste foredrag.

Det var ikke kun antallet af deltagere og kvaliteten af oplæggene, der toppede denne gang. Selv udstillingen ramte en dramatisk rekord. Sidste år tiltrak Top Packaging Summit 13 table-top udstillere, men i år var der 39 til stede. Flere af dem sagde, da de pakkede sammen, at de havde fået uventet mange kundeemner at gå hjem og følge op på.

- Med Top Packaging Summit by Packbridge ønsker vi at fremhæve centrale spørgsmål for interessenter i ’økosystemet’ omkring emballage og logistik. Responden fra det rekordstore antal deltagere og udstillere er utroligt positive. Vi er meget begejstrede for den store tilstrømning til vores arrangementer. Mest af alt er vi begejstrede for den påskønnelse, vi mødes fra alle besøgende. Det giver ekstra energi til vores videre rejse, siger Per-Stefan Gersbro, Packbridge.

Næste års Top Packaging Summit by Packbridge 2014 afholdes den 22.-23. oktober 2014.

-jk


28/10 2013