Color Label – ikke størst, men først

Stor alsidighed, hurtig levering, og tryk i høj kvalitet er nøgleord for trykkeriet, Color Laber. Derfor fortsætter man med at optimere driften og har for nylig investeret i endnu en digital trykmaskine fra HP Indigo

Det ses tydeligt, at både tid og fleksibilitet kommer i første række hos Color Label A/S i Risskov ved Århus.

Virksomheden går ikke på kompromis med hverken ansvar, kvalitet, produktsikkerhed eller teknologisk udvikling. Dag-til-dag-leverancer har været hverdag for Color Label i hele 35 år. Det er ikke for ingenting, at firmaets slogan 'Ikke størst, men først' stadig er højaktuelt.

– Ja, vi har virkelig stor fokus på tid, som vi kan se også er en vigtig parameter for vores kunder. Vi tør godt sige, at vi i dag er de hurtigste i Danmark. Vi kommer hurtigt i gang. Fra vi har modtaget et job og til vi er i produktion, går der blot 10 minutter. Med kunder inden for den kemiske industri, levnedsmiddelindustrien og detailhandelen er dette af største betydning, fortæller Erik Grønning, administrerende direktør i Color Label.

Selskabets første HP Indigo WS 6600 smagte af mere, og for nylig tog Color Label så maskine nummer to i brug – en HP Indigo WS 6800. Foruden disse to maskiner er også 12 flexomaskiner i drift, og virksomheden producerer både etiketter, krympesleeves og emballager.

Lonnie Melskens, COO/direktør er enig med Erik Grønning.

– Vi har en lidt anden filosofi med vores indstilling til tid og fleksibilitet. Blandt andet har vi besluttet at køre begge vore HP Indigo-presser i ét skift. Det gør vi for netop at kunne 'holde åbent' for de rigtig presserende opgaver.

Hos Color Label bekræfter man, at produktionen holder samme ensartede høje kvalitet uanset produktionsmetoden.

– Vi leverer i dag en uovertruffen kvalitet, hvad enten der er tale om større eller mindre serier. Det er mere end let at matche slutresultatet uanset produktionsmetode. Det gør os maksimalt fleksible og tilgængelige for vores kunder. Digitalt håndterer vi desuden tre gange så mange jobs.

Det digitale marked fortsætter med at vokse med private labelling, variable elementer, kampagneprodukter i mindre serier m.m. Just-in-time-princippet er derfor et vigtigt indsatsområde for Color Label. Og derfor retter man også et stort fokus mod digitale løsninger.

– I dag er vi for ca. 30% vedkommende digitale, men med den nuværende udvikling vil jeg tro, at vi inden for en fem-årsperiode har udviklet det til at udgøre op mod 80%, forklarer Erik Grønning.

-hawin

17/11 2015