UPM Raflatac lancerer prøvebog med etiketter til drikkevarer

UPM Raflatac lancerer prøvebog med etiketter til drikkevarer

Det nye værktøj giver designere mulighed for at bringe deres prøvedesigns til live ved hjælp af billeder i høj opløsning og det valgte etiketmateriale i deres foretrukne designsoftware

-Den digitale farveprøvebog er skabt med designere i tankerne. Der findes masser af etiketmaterialer til vin, spiritus og drikkevarer, men udfordringen er at finde det rigtige match til emballagen og at gøre det nemt og hurtigt. Som vi lever nu, i en verden med færre møder ansigt til ansigt, er det vigtigt at have et effektivt, brugervenligt og innovativt digitalt værktøj, der kan ændre muligheden for etiket- og emballagedesign, siger Stefano Pistoni, som er Senior Manager, Business Development for vin, Spiritus og drikkevarer i den finske virksomhed, UPM Raflatac.

Matteo Zantedeschi, som er Art Director i bureauet Advision siger om nyskabelsen:

-For os hos Advision er UPM Raflatac Digital Swatchbook et nyt, utroligt værktøj til at understøtte vores kreative og designmæssige arbejdsgang. Vi har allerede prøvet download af højopløsningsteksturer, og på få minutter skabte vi demoer og realistiske gengivelser. Dette nye værktøj har to styrker: det forenkler i høj grad vores arbejde, og det hjælper os med at formidle vores idé om det endelige resultat til kunderne på en realistisk måde.

Den digitale farveprøvebog giver brugerne mulighed for at søge efter både det visuelle udseende af et materiale og efter egenskaber og funktionaliteter af materialet. Som et globalt værktøj er farveprøvebogen segmenteret efter region for at give en meget tilpasset brugeroplevelse.

-lipe

 

7/10 2022
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.
  • Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    Ekstra stærk klæbemiddel til sikkerhedsetiketter

    etiketter-og-maerkning ›HERMA har videreudviklet sin enkeltlags 63S-lim til en flerlagsvariant. Den sikrer, at forseglingsetiketter ikke kan fjernes selv fra overflader som papir, pap, plast eller stål uden at blive ødelagt eller efterlade synlige rester på overfladen
  • Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    Emballage og AIDC-teknologier er i fokus på LogiMAT

    etiketter-og-maerkning ›Internationale udstillere fra emballageindustrien og fra sektoren for automatisk identifikation og datafangst (AIDC) kommer til LogiMAT 2025 for at præsentere nyheder og porteføljer, der integrerer de allernyeste teknologier
  • Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    Svensk is - som ikke er fra Sverige - er Årets Madbluf

    etiketter-og-maerkning ›Ismærkerne Alvesta-is og Järna-is er opkaldt efter to svenske byer. Men de bliver produceret i Holland og dermed har de kvalificeret sig til titlen som Årets Madbluf 2024, som de svenske forbrugere gennem organisationen Äkta Vara netop har kåret hinsidan
  • Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    Nye prøvebøger inspireret af de finske søer

    etiketter-og-maerkning ›Etiketter til vin, spiritus, andre drikkevarer og premiumprodukter er målgruppen for UPM Raflatacs nye prøvebøger, der gør det muligt for kunderne at vurdere tekstur, farve og æstetik af en bred portefølje af etiketmaterialer
  • Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    Skrappere EU-krav til emballageaffald i fokus på Logimat

    etiketter-og-maerkning ›Etiketproducenten HERMA vil på messen i marts tage udgangspunkt i sit netop patenterede InNo-Liner-materiale, som stort set fjerner produktionsspild ved etikettering
  • Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    Juleøllen varer lige til påske - i Sverige

    etiketter-og-maerkning ›Over halvdelen af de svenske forbrugere, som køber juleøl, siger, at de har øl til overs efter jul. Det viser en ny undersøgelse af Carlsberg Sverige og varemærket Eriksberg, som i den forgangne jul har fundet på en smart etiketløsning på "problemet"