UPM Raflatac lancerer prøvebog med etiketter til drikkevarer

UPM Raflatac lancerer prøvebog med etiketter til drikkevarer

Det nye værktøj giver designere mulighed for at bringe deres prøvedesigns til live ved hjælp af billeder i høj opløsning og det valgte etiketmateriale i deres foretrukne designsoftware

-Den digitale farveprøvebog er skabt med designere i tankerne. Der findes masser af etiketmaterialer til vin, spiritus og drikkevarer, men udfordringen er at finde det rigtige match til emballagen og at gøre det nemt og hurtigt. Som vi lever nu, i en verden med færre møder ansigt til ansigt, er det vigtigt at have et effektivt, brugervenligt og innovativt digitalt værktøj, der kan ændre muligheden for etiket- og emballagedesign, siger Stefano Pistoni, som er Senior Manager, Business Development for vin, Spiritus og drikkevarer i den finske virksomhed, UPM Raflatac.

Matteo Zantedeschi, som er Art Director i bureauet Advision siger om nyskabelsen:

-For os hos Advision er UPM Raflatac Digital Swatchbook et nyt, utroligt værktøj til at understøtte vores kreative og designmæssige arbejdsgang. Vi har allerede prøvet download af højopløsningsteksturer, og på få minutter skabte vi demoer og realistiske gengivelser. Dette nye værktøj har to styrker: det forenkler i høj grad vores arbejde, og det hjælper os med at formidle vores idé om det endelige resultat til kunderne på en realistisk måde.

Den digitale farveprøvebog giver brugerne mulighed for at søge efter både det visuelle udseende af et materiale og efter egenskaber og funktionaliteter af materialet. Som et globalt værktøj er farveprøvebogen segmenteret efter region for at give en meget tilpasset brugeroplevelse.

-lipe

 

7/10 2022
  • Etiketten danner multipakkerne

    Etiketten danner multipakkerne

    etiketter-og-maerkning ›Benner MSA's nye multipakmaskine til "mid-range"-produkter er udstyret med Herma-labelapplikatorer
  • Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    Coop vil indføre mærkning af eventuelle, ekstra toldramte varer

    etiketter-og-maerkning ›Hvis koncernens få, amerikanske produkter bliver belagt med ekstra told fremover, vil de få påført et særligt mærke. Coop vil samtidig reducere markedsføringen af varer fra USA
  • Gallus MatteJet er klar til markedet

    Gallus MatteJet er klar til markedet

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberger Druckmaschinens datterselskab, Gallus Group har netop annonceret, at den nye  efterbehandlingsteknologi til Gallus One, Gallus MatteJet er blevet komercielt tilgængelig på globalt plan
  • Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    Vildledende, grøn markedsføring skal stoppes med lov

    etiketter-og-maerkning ›Ord som "grøn”, ”bæredygtig” og ”miljøvenlig” skal fra september næste år være ulovligt at bruge for virksomheder, hvis de ikke kan dokumentere det. Det er indholdet i et lovforslag, regeringen nu fremsætter i Folketinget
  • Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    Etiketter med naturmaterialer fra Avery

    etiketter-og-maerkning ›Græs- og hampefibre er sammen med bomuld og havplast en del af ingredienserne i en ny serie af selvklæbende etiketter på ruller
  • Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner
  • Årets grønne indkøber er kåret

    Årets grønne indkøber er kåret

    etiketter-og-maerkning ›Dansk Retursystem er netop blevet kåret som "årets grønne indkøber" 2024 af Miljømærkning Danmark. Kåringen skyldes virksomhedens særlige indsats for bl.a. at sikre grønnere kantiner, vinduespolering og rengøring
  • Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    Europæiske varer får særligt mærke i Salling Group

    etiketter-og-maerkning ›Kunderne i Bilka, føtex og Netto skal nu have lettere ved at vælge varer af mærker, der er ejet af virksomheder Europa. Fremover vil disse varer være mærket med en sort stjerne på de elektroniske prisskilte i butikkerne.