Ønskeskyen går i samarbejde med e-mærket

Ønskeskyen går i samarbejde med e-mærket

Med et nyt samarbejde med Ønskeskyen sikre mere tryghed for deres mere end to millioner danske brugere. Det skal ske ved at give de webshop-partnere, som allerede er e-mærkede, mulighed for at vise deres certificering direkte på platformen og ved at gøre det attraktivt for endnu flere at blive e-mærkede

Danmark har et af de mest differentierede e-handelsmarkeder i Europa med et væld af både små og mellemstore webshops. Således står virksomheder uden for top-20 for over 60% af den danske e-handelsomsætning. Og sidste år ønskede mere end to millioner brugere sig over 27 millioner forskellige produkter fra de over 2.500 webshops på Ønskeskyen.

Ifølge CEO hos Ønskeskyen, Casper Ravn-Sørensen, har det netop været en prioritet at afspejle markedet og give brugerne et bredt udvalg. Med det store udvalg af vidt forskellige typer af webshops følger dog et tilsvarende stort ansvar for brugernes tryghed og sikkerhed.

Morten Bjørn Mortensen COO Ønskeskyen supplerer:

-Det altoverskyggende for samarbejdet med e-mærket er en forbedret brugeroplevelse via fokus på sikker e-handel. Uden brugere, ingen Ønskesky. Vores kernefunktioner er omdrejningspunktet for vores platform, og det er vores fornemmeste opgave hele tiden at have brugeren i fokus samtidig med, at vi udvikler os. Initiativet med e-mærket sætter endnu en gang streg under, hvor vi bevæger os hen. Om det omhandler produktinformation såsom lagerstatus, leveringstid, bedre priser, kundetilfredshed eller sikker handel på nettet, så har alle disse elementer en ting til fælles - brugeren i centrum. Skaber vi værdi for vores brugere, så giver vi dem et incitament for at bruge Ønskeskyen, og derfor giver vores samarbejde med e-mærket mening.

For e-mærket adm. direktør Martin Birkjær Madsen er samarbejdet med Ønskeskyen en del af e-mærkets fokus på ikke kun at være synligt på e-mærkede webshops, men på alle de platforme og kanaler, hvor danske forbrugere interagerer med webshops:

-e-mærket arbejder for en sikker nethandel, og under det hører jo i høj grad også at kommunikere den sikkerhed til forbrugerne. Derfor vil vi gøre det nemt for e-mærkede webshops at fremhæve deres certificering på alle de kanaler, hvor de interagerer med deres kunder. Og derfor er det oplagt for os at gå ind som en aktiv samarbejdspartner med Ønskeskyen, der ligesom e-mærket er en integreret del af mange danskeres online shopping, siger Martin Birkjær Madsen.

Om e-mærket
e-mærket er en dansk non-profit organisation og mærkningsordning, som blev stiftet i 2000 af Dansk Erhverv, Dansk IT, Forbrugerrådet Tænk, FDIH, Dansk Industri, Finans Danmark og HK.

e-mærket arbejder for sikker nethandel; certificerer danske webshops og bekæmper online svindel.

e-mærkets anti-svindelenhed arbejder sammen med kendte danske virksomheder om at dæmme op for misbrug af brands online.

e-mærket står også bag applikationen 'Sikker Shopping', som kan installeres i ens browser, og som aktivt advarer imod registrerede svindel-shops.

-lipe

4/5 2023
  • Det bedste fra kølediskene på HI-messen

    Det bedste fra kølediskene på HI-messen

    etiketter-og-maerkning ›Flere end 1.000 mejeriprodukter bliver linet op, når den populære 'International Food Contest' byder på udstillinger, konkurrence, innovation og networking på årets udgave af HI-messen. I år kan publikum overvære dommernes finalebedømmelser
  • Heidelberg og Gallus på Labelexpo

    Heidelberg og Gallus på Labelexpo

    etiketter-og-maerkning ›Heidelberg og Gallus præsenterer et nyt kapitel i deres vision om intelligente netværksforbundne trykmuligheder. To nye digitale løsninger er med på Labelexpo Europe 2025
  • Trykteknologi i overhalingsbanen

    Trykteknologi i overhalingsbanen

    etiketter-og-maerkning ›Bredere flexotrykmaskiner og nye offset- og hybrid inkjet-flexo-konfigurationer gør Labelexpo Europe 2025 til begivenheden inden for trykteknologi. Det skriver Andy Thomas-Emans i sin klumme for Messen:
  • Brancheprofiler bliver messeambassadører

    Brancheprofiler bliver messeambassadører

    etiketter-og-maerkning ›En håndfuld anerkendte ledere i etiket- og emballagetrykindustrien er udnævnt som ambassadører for Labelexpo 2025
  • Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    Næste generation af sikkerhedsetiketter på messe

    etiketter-og-maerkning ›Producenten Securikett vil på Fachpack 2025 præsentere nytænkning inden for sikkerhedsmærker med særligt fokus på genanvendelighed, digital sporbarhed og manipulationssikring
  • Nye farver gør det lettere at skelne

    Nye farver gør det lettere at skelne

    etiketter-og-maerkning ›REMA1000 har har givet givet emballagen til kædens egen plejeserie nye farver, som markerer, om indholdet er med eller uden parfume
  • Print selv vaskemærkerne

    Print selv vaskemærkerne

    etiketter-og-maerkning ›Norris Print-Tech har løsningen, når det handler om at printe de såkaldte carelabels, som bliver syet i beklædning
  • Etiketter klar til kolde afvaskninger

    Etiketter klar til kolde afvaskninger

    etiketter-og-maerkning ›Bedre plastgenanvendelse takket være etiketter med særlige afvaskbare egenskaber har længe været en selvfølge for PET-flasker og -beholdere. Nu tilbyder Herma et certificeret afvaskbart selvklæbende etiketmateriale til emballage fremstillet af HDPE-plast