Ønskeskyen går i samarbejde med e-mærket

Ønskeskyen går i samarbejde med e-mærket

Med et nyt samarbejde med Ønskeskyen sikre mere tryghed for deres mere end to millioner danske brugere. Det skal ske ved at give de webshop-partnere, som allerede er e-mærkede, mulighed for at vise deres certificering direkte på platformen og ved at gøre det attraktivt for endnu flere at blive e-mærkede

Danmark har et af de mest differentierede e-handelsmarkeder i Europa med et væld af både små og mellemstore webshops. Således står virksomheder uden for top-20 for over 60% af den danske e-handelsomsætning. Og sidste år ønskede mere end to millioner brugere sig over 27 millioner forskellige produkter fra de over 2.500 webshops på Ønskeskyen.

Ifølge CEO hos Ønskeskyen, Casper Ravn-Sørensen, har det netop været en prioritet at afspejle markedet og give brugerne et bredt udvalg. Med det store udvalg af vidt forskellige typer af webshops følger dog et tilsvarende stort ansvar for brugernes tryghed og sikkerhed.

Morten Bjørn Mortensen COO Ønskeskyen supplerer:

-Det altoverskyggende for samarbejdet med e-mærket er en forbedret brugeroplevelse via fokus på sikker e-handel. Uden brugere, ingen Ønskesky. Vores kernefunktioner er omdrejningspunktet for vores platform, og det er vores fornemmeste opgave hele tiden at have brugeren i fokus samtidig med, at vi udvikler os. Initiativet med e-mærket sætter endnu en gang streg under, hvor vi bevæger os hen. Om det omhandler produktinformation såsom lagerstatus, leveringstid, bedre priser, kundetilfredshed eller sikker handel på nettet, så har alle disse elementer en ting til fælles - brugeren i centrum. Skaber vi værdi for vores brugere, så giver vi dem et incitament for at bruge Ønskeskyen, og derfor giver vores samarbejde med e-mærket mening.

For e-mærket adm. direktør Martin Birkjær Madsen er samarbejdet med Ønskeskyen en del af e-mærkets fokus på ikke kun at være synligt på e-mærkede webshops, men på alle de platforme og kanaler, hvor danske forbrugere interagerer med webshops:

-e-mærket arbejder for en sikker nethandel, og under det hører jo i høj grad også at kommunikere den sikkerhed til forbrugerne. Derfor vil vi gøre det nemt for e-mærkede webshops at fremhæve deres certificering på alle de kanaler, hvor de interagerer med deres kunder. Og derfor er det oplagt for os at gå ind som en aktiv samarbejdspartner med Ønskeskyen, der ligesom e-mærket er en integreret del af mange danskeres online shopping, siger Martin Birkjær Madsen.

Om e-mærket
e-mærket er en dansk non-profit organisation og mærkningsordning, som blev stiftet i 2000 af Dansk Erhverv, Dansk IT, Forbrugerrådet Tænk, FDIH, Dansk Industri, Finans Danmark og HK.

e-mærket arbejder for sikker nethandel; certificerer danske webshops og bekæmper online svindel.

e-mærkets anti-svindelenhed arbejder sammen med kendte danske virksomheder om at dæmme op for misbrug af brands online.

e-mærket står også bag applikationen 'Sikker Shopping', som kan installeres i ens browser, og som aktivt advarer imod registrerede svindel-shops.

-lipe

4/5 2023
  • Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    Føtex ønsker ny score-mærkning for fødevarer

    etiketter-og-maerkning ›Med åbningen af sit ombyggede supermarked i Kokkedal markerer føtex samtidig fremtiden for hele kæden, hvor måltider, convenience og sundhed skal være i højsædet. Bl.a. vil føtex arbejde for en ny mærkningsordning for fødevares ernæringsværdi
  • Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    Ny inlineteknik til dobbelt etikettering

    etiketter-og-maerkning ›Herma og Bahmüller introducerer en ny maskine, der for første gang gør det muligt at sætte etiketter på foldeæsker af bølgepap på to sider på samme produktionslinje
  • Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    Orkla vil kalde en plantebøf en plantebøf

    etiketter-og-maerkning ›At efterligne saftige, røde oksebøffer med plantebaserede ingredienser er ikke længere vejen frem, når man skal udvikle fremtidens fødevarer. Det siger Nordens største fødevareleverandør til Berlingske
  • Ny version af yndet labelsoftware

    Ny version af yndet labelsoftware

    etiketter-og-maerkning ›Codesoft er en af leverandøren Norris Print-Techs mest populære produkter inden for labelsoftware. Version 2024 byder bl.a. på print via Cloud-service, forbedret grafik- og billedhåndtering og enklere brug af netværkslicenser
  • Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    Nye afvaskelige etiketter til returemballager

    etiketter-og-maerkning ›UPM Raflatac udvider sin termiske linerless-serie med lanceringen af en OptiCut WashOff-løsning. Den er specifikt designet til retur- og genanvendelige plastbeholdere til fødevarer
  • Fødevareministeren etablerer madspildsklubben “Klub 12.3

    Fødevareministeren etablerer madspildsklubben “Klub 12.3

    etiketter-og-maerkning ›Hvert år bliver der i Danmark - stadigvæk - smidt over 873 tons mad ud. Og nu bliver pioneren inden for bekæmpelse af madspild. Selina Juul ambassadør for den nye klub, som er oprettet af minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V)
  • QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    QR-kode afslører spandens miljøoplysninger

    etiketter-og-maerkning ›Flügger lancerer nye blå spande i genanvendt plast til en lang række produkter. Udover den nye farve og markant højere brug af genanvendt plast vil man kunne scanne en QR-kode med direkte adgang til produktets dokumentation
  • Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    Buchs Labels styrker ejerstrukturen med erfaren profil

    etiketter-og-maerkning ›Buchs Labels fra Randers er inde i en positiv udvikling. Og virksomheden har ambitioner om mere og udvider nu ejerkredsen med Christian Nissen, der kommer med mange års erfaring fra branchen