Emballage møder kunsten

Emballage møder kunsten

DS Smiths emballager indgår i kunstnergruppen Artnotes nye udstilling '404 Not found' på Den Frie Udstillingsbygning i København.

Med udstillingen ønsker Artnode at sætte internettets udvikling og aktuelle betydning for det
digitaliserede menneske og samfund på dagsordenen.

E-shopping spiller en betydelig rolle i den digitaliserede verden, og i et område af udstillingen med titlen 'Market', sætter kunstnergruppen fokus på nethandelen.
Her præsenteres en e-shopping opstilling med varer, lagerhylder, pakkemaskine, tape og flere hundrede af DS

Smiths transportkasser. En indpakningsrobot, pakker kontinuerligt objekter, som er købt på nettet. Efter indpakning stemples pakken med et Artnode-label og signeres for derefter at blive sat til salg via Artnodes egen e-shop eller eBay.

Ifølge marketingchef fra DS Smith Mette Herrefoss, giver det god mening, at netop DS Smith, som den førende leverandør af emballageløsninger til e-shopping, involverer sig i en udstilling som denne.

- Udstillingen sætter fokus på et af fremtidens store områder inden for emballage, nemlig e-shopping, og vi har en kæmpe rolle at spille her. Både i forhold til at nedbringe CO2 og omkostninger i logistikledet for e-butikker og til at sikre, at fremtidens e-shoppingløsninger bliver baseret på genanvendelige ressourcer, siger marketingchef Mette Herrefoss.

Udstillingen er åben fra den 21. januar til den 5. marts 2017.

-lipe

30/1 2017