Zendium i nye og bæredygtige emballager

Zendium i nye og bæredygtige emballager

Zendium vil nu gøre det lettere for forbrugerne at introducere bæredygtige produkter. Mærkets nye tandpastatuber og mundskylflasker består af biobaseret og genanvendt plastik, og æskerne er baseret på genanvendt pap

Zendium har med en stribe nye initiativer øget sit fokus på en grøn omstilling. Genanvendt og biobaseret materiale i produktemballage og bæredygtige energikilder er omdrejningspunktet for Unilever, der ejer og producerer Zendiums produkter.

Alle Zendiums tandpastatuber vil nu bestå af mere end 60% plantebaseret plastik. Der benyttes genanvendt pap til indpakningen og mundskylflaskerne indeholder 96% genanvendt plastik.

Produktionen bliver endvidere drevet af 100% vedvarende energi fra fornybare kilder. Derudover er tandbørsterne 'Complete Protection', 'Sensitive' og 'Clinic - Extra soft' af 90% genanvendt plastik.

De nye initiativer er en naturlig udvikling hos Zendium, da Unilever de sidste mange år har arbejdet målrettet mod at gøre en bæredygtig livsstil tilgængelig for alle. Det er især i produkternes emballage, de gennemgribende ændringer er sket.

-Vi er super stolte over vores produkters nye emballage. Det betyder meget for os hos Zendium, at vi kan hjælpe med at beskytte det, naturen har givet os - både i vores mund og i verden omkring os. Med den nye bæredygtige emballage og produktion har det været vigtigt for os at have fokus på hele processen - lige fra energien vi bruger - til den færdige indpakning, siger Cecilie Birch, Nordic R&D Manager hos Zendium.

Tandpasta med naturlige proteiner og enzymer
Den grønne omstilling ligger fint i tråd med Zendiums produkter, da de styrker mundens naturlige forsvar og virkemåde ved hjælp af naturlige proteiner og enzymer, som fremmer og opretholder mundens sundhedsrelaterede bakterier og mikrobiom.

-Vi ved, at de kommende generationer har meget høje forventninger til virksomheders sociale ansvar og initiativer inden for bæredygtighed, og det er noget, vi bestræber os på at imødekomme. Vi producerer hverdagens forbrugsgoder, og derfor er det ekstra vigtigt, at vi tager et ansvar for at passe på klodens ressourcer, fortsætter Cecilie Birch.

Produkterne med den nye emballage er i dagligvarehandlen.

-lipe

29/4 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert