Zendium i nye og bæredygtige emballager

Zendium i nye og bæredygtige emballager

Zendium vil nu gøre det lettere for forbrugerne at introducere bæredygtige produkter. Mærkets nye tandpastatuber og mundskylflasker består af biobaseret og genanvendt plastik, og æskerne er baseret på genanvendt pap

Zendium har med en stribe nye initiativer øget sit fokus på en grøn omstilling. Genanvendt og biobaseret materiale i produktemballage og bæredygtige energikilder er omdrejningspunktet for Unilever, der ejer og producerer Zendiums produkter.

Alle Zendiums tandpastatuber vil nu bestå af mere end 60% plantebaseret plastik. Der benyttes genanvendt pap til indpakningen og mundskylflaskerne indeholder 96% genanvendt plastik.

Produktionen bliver endvidere drevet af 100% vedvarende energi fra fornybare kilder. Derudover er tandbørsterne 'Complete Protection', 'Sensitive' og 'Clinic - Extra soft' af 90% genanvendt plastik.

De nye initiativer er en naturlig udvikling hos Zendium, da Unilever de sidste mange år har arbejdet målrettet mod at gøre en bæredygtig livsstil tilgængelig for alle. Det er især i produkternes emballage, de gennemgribende ændringer er sket.

-Vi er super stolte over vores produkters nye emballage. Det betyder meget for os hos Zendium, at vi kan hjælpe med at beskytte det, naturen har givet os - både i vores mund og i verden omkring os. Med den nye bæredygtige emballage og produktion har det været vigtigt for os at have fokus på hele processen - lige fra energien vi bruger - til den færdige indpakning, siger Cecilie Birch, Nordic R&D Manager hos Zendium.

Tandpasta med naturlige proteiner og enzymer
Den grønne omstilling ligger fint i tråd med Zendiums produkter, da de styrker mundens naturlige forsvar og virkemåde ved hjælp af naturlige proteiner og enzymer, som fremmer og opretholder mundens sundhedsrelaterede bakterier og mikrobiom.

-Vi ved, at de kommende generationer har meget høje forventninger til virksomheders sociale ansvar og initiativer inden for bæredygtighed, og det er noget, vi bestræber os på at imødekomme. Vi producerer hverdagens forbrugsgoder, og derfor er det ekstra vigtigt, at vi tager et ansvar for at passe på klodens ressourcer, fortsætter Cecilie Birch.

Produkterne med den nye emballage er i dagligvarehandlen.

-lipe

29/4 2020
  • Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025